Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampka Kontrolna Usterki Elektronicznej i Układu Oczyszczania Spalin


Everred

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Chciałbym opisać problem który właśnie pojawił się z moim autem, może ktoś udzieli jakieś porady, może pomocy. Widziałem kilka podobnych tematów ale odpowiedzi był dość zróżnicowane, a chciałem się rozeznać w temacie aby wiedzieć co powiedzieć mechanikowi i aby móc się odnieść do tego co mi odpowie. Słabo znam się na mechanice, więc jeśli ktoś zdecyduje się odpowiedzieć proszę o pisanie w miarę jasno jeśli tak można.

 

1) Opis problemu:

Dziś, jak codzień po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyłączam silnik i czekam w aucie, po chwili chciałem przeparkować. Odpalam i ruszam, po kilku metrach właściwie dotaczania się kawałek dalej zgasł. Przekrecam kluczyk w tą pozycję gdzie jest sprawdzanie systemu i wtedy kiedy prawie wszystkie kontrloki powinny zgasnąć, zostają 2x żółte:

Ta pod obrotomierzem opisana w instrukcji jako Lampka Kontrolna Układu Oczyszczania Spalin,

Ta z zygzakiem, Lampka Kontrolna Usterki Elektronicznej.

 

Raz już tak miałem, przestraszony spróbowałem odpalić i wtedy obroty wzrosły do 2000, tak zaczeły drgać +/- 100 obrotów i wyłączyłem silnik. Wyjąłem kluczyk i za króką chwilę ponownie - wszyskto było ok, to było jakoś miesiąc temu. Wtedy pomyślałem że skoro się nie powtórzyło to może w jakiś sposób pedał gazu coś się zablokował lekko wciśnięty albo coś... zignorowałem.

 

Dziś stało się jednak dokładnie to samo, tyle że po wyłączeniu silnika, wyjęciu kluczyka, przekręceniu go 1x, kontrolki opisane wyżej nie zgasły. Auto odpaliło i natychamst zgasło. Po chwili ponowna próba, tym razem zgasła kontrolka z zygzakiem, ale ta z układem oczyszczania spalin dalej świeci jednostajnie. Znowu odpalił i zgasł. Gdy chwilę odczekałem, tak z 10 min. Auto odpaliło i znowu te obroty na poziomie 2000 i wariują. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu gaśnie natychamistowo. Przy tych wariujących obrotach próba dodania odrobiny gazu aby sprawdzić czy się czasem nie ustabilizuje również wyłącza silnik.

 

Jeśli chodzi o to co wyczytałem, może podpowicie co z tego to bzdury a co może faktycznie być problemem:

-uszkodzona cewka (często ludzie o tym wspominali ale jakoś nikt nie napisał "aha wymieniłem i już jest OK" więc czy faktycznie cewka?)

-sonda lambda lub/i katalizator (kiedyś w zimie miałem takie coś że po odpaleniu zgasł, bez żadnych lampek kontrolnych, ale ktoś mi podpowiedział że zaraz po odpaleniu żeby ciut zwiększyć obroty by zwiększyć ilość powietrza docierającego do mieszanki bo może się przytkały te dozowniki powietrza - więc może teraz coś tak się przytkało że sonda albo katalizator padł)

-ktoś też wspomniał o pompie paliwa, żeby sprwadzić czy przy pierwszym przekręceniu słychać jak się uruchamia (jakiś dzwięk jest ale ja nie wiem jaki powinien być, gulgotu nie ma i nie było ale takie jakby trudne-do-opisania-coś słychać)

-wężyk przy czujniku ciśnienia przy kolektorze ssącym

 

2) Aha i jeszcze jedna sprawa, mam auto od około pół roku, i zawsze jeździłem na pb95 na bp, ostatnio zmieniłem na shella i też na pb95, ale przy obecnym tankowaniu dałem się namówić pracownikowi stacji na pb98. Ponoć lepsza kultura pracy a w sumie cena akurat absurdalnej różnicy nie było - chyba z 25 groszy więcej... Może mieć to jakieś znaczenie?

 

3) Auto odholowane i czeka na 1-go Września bo mechanik w sąsiedztwie jest na urlopie. Swoją drogą jeśli ktoś w okolicach Krakowa zna jakiegoś dobrego mechanika to poproszę o namiary. Sam nie mam tu doświadczenia bo nie robiłem z autem nic poza rozrządem i klemą w akumulatorze oraz gumkami na łączniku stabilizatora co chyba jest standardem więc trudno tu ocenić mechanika, ale ma ten właśnie ma taki minus że nie trzyma się żadnych terminów i obietnic. Umówiony termin znaczy tyle co nic, auto czasem stoi 1-2 dni nieruszane choć było od dawna umówione. Z drugiej strony inny mechanik ojca, niejaki Robert Z. z Krakowa - spec od głównie diesli to straszny zdzierca, a jego terminy napraw to nie w dniach a w miesiącach się ustala(jak ktoś zna to wie, jak nie zna to lepiej niech tak pozostanie!). Jeśli ktoś zna jakiś zaufanych, prosiłbym o namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czujnik położenia wału korbowego poszedł ostatnio i też nie było słychać pompy tzn. ledwo co , dało się odpalić ale przy próbie zwiększania obrotów dusił się , następnie schodziły obroty i albo zgasł albo doszedł do 1100 na zimnym (około) albo na niższe na ciepłym i chodził normalnie na wolnych.Jeśli chodzi o cewkę to u mnie kiedyś poza paleniem na 3 gary żadnych "dziwnych" rzeczy nie było.Najlepiej podłączyć pod komputer i będzie jasne.

 

Aha i pompę powinno być słychać dosyć głośno (przy otwartych drzwiach) , takie bzzzzyyyyy... :notacrook:

 

Benzyna raczej nie ma tu nic do rzeczy , choć teoretycznie powinna być "lepsza" - zawiera więcej dodatków czyszczących(na stronie którejś stacji tak czytałem - PB98)

 

U mnie siedzi K7M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to przyczyny szukałbym w sondzie lambda ale najlepszy byłby clip, komputer prawdę Ci powie :notacrook:

 

Poczytaj podobne tematy:

http://megane.com.pl/topic/3596-zolta-kontrolka-silnika-po-problemach-z-cewk/

http://megane.com.pl/topic/20815-pomaranczowa-kontolka-silnika/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym podpięciem do kompa to oczywiście że by coś powiedziało, tylko mój mechanik ma urlop, a innego, komu bym mógł zaufać to nie znam. Już od pewnego czasu szukam mechanika alternatywnego, ale z tym nie jest tak łatwo. Kraków niby duże miasto, a mechaników tu od cholery ale albo nie ma o niektórych żadnych opinii albo są - pozytywne wymieszane z negatywnimi tak zróżnicowane że strach zostawić im swoje auto, zwłaszcza że mam złe doświadczenia z mechanikiem ojca, jak ktoś kilka razy tak się naciągnął to potem ciężko komuś zaufać. A nawet po samo podpięcie do kompa w tej sytuacji to też trochę ciężko, prosić kogoś znajomego o hol do pierwszego lepszego mechanika którego nie znam, potem żałować. Może ktoś mógłby polecić jakiś konkretny serwis w krakowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś miał znajome aso, to w okolicach 100zł miałbyś 100% diagnozę, ale wiemy wszyscy jak bywa w autoryzowanym serwisie, dlatego tylko wtedy warto tam jechać jak kogoś znamy.

 

poszukaj na forum, jest odpowiedni dział dla tego regionu :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiazany. kolega polecil mi takiego speca od renault clio z forum klubclio czy jakos tam. gosc przyjechal, podlaczyl sie z laptopem, sprawdzil kilka rzeczy w tym proces zaplonu i stwierdzil ze padla przepustnica, ale jescze sprawdzil wtyczke przy przepustnicy, przeczyscil ja z tego syfu kurzu itp podpial i wszystko ok. zaplacilem 40zl a gosc przyjechal do mnie! dal mi tez porade zebym sie przygotowal na cewki bo 2/4 to sagemy... tak czy inaczej dzieki wszystkim za odpowiedzi. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, dzisiaj próbowałem naprawić zepsuty el szyberdach i halogeny które nie świecą, tak naprawiłem, że aż coś zepsułem, bo koło akumulatora zauważyłem odpiętą wtyczkę, którą podpiąłem i potem odłączyłem, od tego momentu cały czas świeci mi się pomarańczowa kontrolka usterki elektronicznej, z tym że świeci się dopiero gdy obroty spadną do 1,5 tyś, powyżej 1,5 tyś nic się nie świeci, kontrola cały czas miga właśnie poniżej 1,5 tyś, auto normalnie jeździ, co mogło się stać?

 

Auto Megane 1.6 1996 rok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!