Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówek w tylnej lampie


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie.

Nie miałem jeszcze okazji wymieniać żarówek w reflektorach w swojej renacie.

O ile z przodu mniej więcej ogarniam co trzeba zrobić,dzięki temu,że jest dość dobry dostęp i dobrze opisane w instrukcji,o tyle z tylną lampą za cholerę nie daję sobie rady,a nie chcę niczego urwać.

Jak dla mnie instrukcja w tej kwestii jest dość naprawdę uboga w jakiekolwiek wskazówki ;]

 

Czy ktoś posiadający megane III,mógłby porobić zdjęcia z całym procesem wyjęcia tylnej lapmy?

Byłbym wdzięczny :notacrook:

 

Dodano: 01 wrz 2012 - 12:16

Nikt nie pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Grand Tour są jeszcze te na klapie mocowane na 1 śrube (uważać trzeba żeby nie wpadła do klapy)i na dwóch kołeczkach z których trzeba ją wyszarpnąć delikatnie.

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Plusik idzie :notacrook:

Kurczę,fajnie,że to tylko ta jedna nakrętka jest. Bo u mnie w instrukcji jeszcze o jakieś drugiej była mowa i mnie to zmyliło,więc nie ruszałem tamtej co by niczego nie rozdupczyć ;)

 

Jeszcze będę musiał rozkminić jak wymienić te w lampie w tylnej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy udało ci się wyjąć tę lampę? W instrukcji jest rzeczywiście mowa o tej plaskikowej śrubie zakończonej kulką i jeszcze jakiejś jednej nakrętce. Próbowałem dziś z lewą lampą i po odkręceniu śruby z kulką lampa nie wychodzi. Czy trzeba ją wysunąć, coś jeszcze odkręcić, pociągnąć (jak mocno)? Na filmie jest pokazana prawa lampa. Czyżby z lewą było inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Serio nikt jeszcze nie odkrecal tylnej lampy? Dodany film jest niejasny, bo ja już wykreciłem 2 śruby (te kulki) i lampa dalej trzyma jakby przyklejona a nie chce niczego urwać jeśli jest tam jeszcze więcej śrub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem żarówki tydzień temu :)

Odkręcasz do końca tę śrubę, która jest głęboko, a tę łatwo dostępną wykręcasz prawie do końca.

Jak już ją odkręcisz pchasz ją (drugą ręką przytrzymuj klosz od zewnątrz) i wtedy lampa powinna wyskoczyć z zatrzasku/mocowania.

Jeśli wyskoczy, to wykręcasz tę śrubkę do końca i od zewnątrz wyciągasz lampę.

Warto mieć osobę do pomocy, bo potem ciężko jest wyciągnąć oprawkę żarówek z klosza za pomocą jednej ręki.

Składanie w odwrotnej kolejności.

Najwięcej czasu zabiera wkręcenie tej śrubki, która jest głęboko schowana.

Ciężko jest wycelować i ją później wkręcić.

Mi chyba więcej czasu zajęło składanie wszystkiego, bo rozkłada się to dość szybko.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć,

a co z kombi ? Próbuje wyjąć tylną lampę z klapy bagażnika i idzie jak krew z nosa. Instrukcja nie podaje dokładnych informacji :/

Odkręciłem jedną śrubę trzymającą tą lampę i nie chce wyjść :/ boje się że uszkodzę lampę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampa z klapy bagażnika łatwo nie wychodzi. Od strony krawędzi klapy zamocowana jest na dwóch kołkach osadzonych w gumowych otworach. Niestety trzeba ciągnąć do siebie. Innej metody nie znalazłem.

 

U mnie problem był ze stroną, która musiała być lekko uderzona. Druga poszła bez większych problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mojej Megi III hatchback muszę własnie wymienić żarówkę pozycyjną w tylnej klapie. Od spodu klapy zdemontowałem tę klapkę i odkręciłem jedną śrubkę, którą widać. I co dalej? Jest jeszcze jakieś mocowanie? Bo starałem się wyciągnąć lampę ale nie chciała wyjść. Nie chciałem jej za mocno szarpać aby nic nie uszkodzić.

Jak najlepiej wyciągnąć tę lampę?

A i jeszcze co z przewodami, które dochodzą do klosza z boku (cały czas piszę o lampie w klapie bagażnika)? Trzeba je odczepiać przed wyciąganiem lampy czy nie?

Dzięki za info.

 

Dodano: 03 maj 2017 - 21:22

Już sobie poradziłem. Dwie śrubki i lampa wychodzi elegancko. Trzeba tylko trochę szarpnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

W Clio III otwierasz klabę bagażnika i na lampie masz 2 lub 3 śruby typu torx - odkręcasz, a potem jak w M3 musisz siłą (ale z wyczuciem) pociągnąć do siebie. Jak mnie pamięc nie myli, to oprócz śrub lampa trzyma się jeszcze na 2 bolcach (lub 1 nie pamiętam, bo wymieniałem żarówkę jakieś 2 lata temu). Tapicerki w bagażniku nie ruszasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 lata później...

Cześć,

 

próba wymiany żarówki P21/4W zakończona niepowodzeniem...

 

postępowałem wg manuala, czyli (załącznik)

obraz.thumb.png.9953960e4f9565e65c6ae23a40190f7b.png

 

Jak widać na obrazkach lampa trzyma  się tylko na dwóch śrubach (torx)

obydwie wykręcone

Jednak lampa nadal nie chce zejść.

Tak jakby coś ją trzymało pośrodku..

Filmu na YT nie mogę zlokalizować.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!