Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działają światła przeciwmgielne przednie..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam renault megane z końca 2001r.Nie działają mi światła przeciwmgielne przednie.Żarówki sprawdzałem i są dobre,bezpieczniki też OK.Macię może jakis pomysł co to może być?może coś nie tak z przekaźnikiem?gdzie jest taki przekaźnik?

 

Dodano: 07 wrz 2012 - 12:48

Może ma ktoś jakiś schemat???

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jaki Ty masz własciwie model ? Nie wiesz? Przeczytaj

2) Jezeli jest jak sądzę masz Megane I PhII czyli nie ten dział

3) Schematy leżą na downloadzie, ściągnij sobie.

Zobacz jak wyglądają wtyczki pod panelem przekażników obok akumulatora, drugi element to manetka śwoateł przy kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no najprawdopodobniej mam I phII.

 

Byłem robić ze światłami i pytania mam takie:

 

Według instruckji odczytałem tak

 

beztytuunfd.jpg

 

....59- to jest przekaźnik ? bo nie kumam. Jak tak to który ? gdzie go znajdę ?

....f14- jest to bezpiecznik przednich przeciwmgielnych na którym pojawia się 12volt jak włącze switch przy kierownicy.

.... Na rysunku oznaczyłem kabel dwu kolorowy pomaranczowo-( coś tam:) ) U mnie w aucie ten kabel wychodzi ze środka auta pod maske jest spięty kostką i dalej idą fioletowe kable do przednich przeciwmgielnych, na których nie ma 12volt i nawet na tym dwukolorowym kablu nie ma 12 volt, A gdzie ten kabel idzie do środka auta to nie wiem bo już ciężko się tam dostać ale wchodzi dośrodka tam z lewej od kierowcy gdzie są bezpieczniki.

....57/58- na schamacie widzę że do przednich przecimgielnych idą pomarańczowe kable, no a u mnie w aucie są fioletowe.

 

Jak to rozgryźć bo albo się motam albo coś jest nie tak.

 

Nie znam angielskiego i schamtu nie ogarniam całkiem :D ide dalej grzebać.

Edytowane przez OpawelQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten schemat co przedstawiłeś dotyczy megane I phI, w phII jest trochę inaczej. Z przekaźnika wychodzi podwójny przewód pomarańczowy i jeden zasila kontrolkę na zestawie wskaźników a drugi idzie do kostki gdzie rozgałęzia się na dwa fioletowe i dalej do lampy lewej i prawej.

Posłuchaj czy załącza się przekaźnik, będzie słychać przy załączeniu świateł przeciwmgielnych. Jeżeli załącza się to sprawdź bezpiecznik w kabinie oznaczony f10 a nie jak w sterszej wersji f14.

załączam schemat.

post-4670-0-46172900-1347117893_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie go znajdę ?

W UHC

dalej idą fioletowe kable do przednich przeciwmgielnych,

zgadza się + czarne jako masa.

Na przekaźnik jest stale podawane napięcie, które idzie na przekaźnik. Sterowanie przekaźnikiem odbywa się przełącznikiem na manetce świateł.

Czy jak przekręcisz manetkę żeby świeciły światła, a następnie włączysz światła p-mgielne to zapala się kontrolka na desce?

Jak się zapala to szukaj problemu na czarnej kostce pod panelem przekaźników w komorze silnika, pin 9.

Jak się nie zapala, ale uwaga może być spalona żarówka, problem leży po stronie przekaźnika w UHC.

Nie wiem czy sprawdzałeś, czy do lamp dochodzi napięcie, bo problem może też być z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Tylne przeciwmgielne działają i równierz kontrolka na desce. A przednie nie, ani nie świeci kontrolka na desce. Napięcie na bezpieczniku f10 jest. Przy włączaniu przeciwmgielnych, przekaźnika nie słychać. Szukałem go i nie mogłem znaleźć. To że jest w UHC nic mi nie mówi, a nawet to że wyczytałem w schemacie że przekaźnik jest w kabinie po stronie kierowcy. W schemacie jest pokazane że sa dwa przekaźniki koło siebie A(przeciwmgielne) i B. No i w aucie obok panelu z bezpiecznikami jest jakaś wtyczka i są też dwa białe wejścia na przekaźniki ale nie ma tam ani jednego. Czy tam powinien być przekaźnik ? Jeśli tak to co teraz ? Drogie to jest ? Zamiennika szukać? A może na złomie ? :D

 

Robiłem próbę i do kostki (filoetowe kable) pod maską podłaczyłem 12v, wtedy zapaliły się i światła przeciwmgielne i kontrolka na desce.

Edytowane przez OpawelQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz schemat. Sprawdź czy jest "przejście" na przełączniku manetki przy włączaniu p-mgielnych, jest to dość powszechna usterka.

A UHC jest za panelem bezpieczników w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się tamdostać do tego UHC ? coś się wykręca ( panel z bezpiecznikami?) czy sa jakieś klipy? czy jakoś od dołu ?

 

Sprawdź czy jest "przejście" na przełączniku manetki przy włączaniu p-mgielnyc

rozkręciłem ta manetke i jest dobra. Przy przekręceniu na przeciwmgielne pojawia się 12 v które idzie kablem gdzieś za panelz bezpiecznikami.

Poszukam dziś tego uhc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam pdf z widokiem przekaźników w kabinie ze scenicaI phII, w meganie powinno być tak samo.

Włączając światła przeciwmgielne podajesz napięcie do modułu UCH a ten z kolei zasila przekaźnik oznaczony na schemacie nr. 231

Oznaczenia symboli z załączonego pdf:

299- płytka przekaźników

231- przekaźnik przwednich przeciwmgielnych

1034 wspornik przek. świateł dziennych

1043 - przek. el. otwierania zamków drzwi

645 - moduł UCH

1016- skrzynka bezp. kabiny

751 - przek. + po zapłonie

471 - prze. el. sterowania szyby.

S8.pdf

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najprawdopodobniej będzie to przekaźnik i teraz muszę go sprawdzić. Przydała by mi się instrukcja jak się tam dostać bo na siłę nie wejdę :D a w autach często bywa że ciężko ogarnąć jak są elementy zamontowane. A rozkręcać połowę deski mi się nie chcę.

 

Dodano: 09 wrz 2012 - 10:54

no i wprowadzaliście mnie w błąd. Miejsce na przekaźnik do przeciwmgielnych jest nie w UHC za bezpiecznikami ale obok bezpieczników. To te wejście na dwa przekaźniki o których wcześniej pisałem. Spiąłem w tym wejściu dwa kable i teraz jak włącze światła i przeciwmgielne przednie to się przeciwmgielne zaświecają oraz wskaźnik na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na załączonym pdf widać wyraźnie że przekaźnik jest poza UCH. Zwierając te styki w podstawie przek. zasilasz bezpośrednio z manetki śwatła. Manetką masz zasilić cewkę przekaźnika a on swoimi stykami roboczymi ma podać napięcie na światła. Skombinuj dowolny przekaźnik i włóź go w podstawę. Uchronisz styki w manetce przed przeciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jak nie znajdę nigdzie przekaźnika normalnego to pokombinuję z jakimś innym.

 

Dodano: 04 paź 2013 - 19:19

Przeciwmgielne zrobiłem rok temu i się nie pochwaliłem. Teraz napiszę bo może komuś się przzydać.

Otóż przekaźnika nie znalazłem itd. itp. I ja zrobiłem tak że kablem 12v poprowadziłem prosto przez włącznik przy kierownicy na halogeny. Bałem się że duży przepły prądu może grzać styki we włączniku i uszkodzić włącznik, ale do dziś nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!