Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić wymontowane sprzęgło/dwumasa przed zakupem


pikasiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam się do zakupu sprzęgła. Ponieważ nowa dwumasa jest cholernie droga, planuję zakup "prawie nowej" używki. Czy możecie mi pomóc ocenić oferowane sprzęgło.

Wg sprzedawcy przebieg auta/sprzęgła to 40 tys km. Podkreśla, że sprężyna jest całkiem zamknięta, co wg niego potwierdza dobry stan sprzęgła.

Wygląda ono podobno tak:

sprz1.jpg sprz2.jpg sprz3.jpg

Co jeszcze sprawdzić, jak wezmę je do ręki. Gość chce za nie 400 zł - opłaca się?

Dzięki wielkie za porady.

Pzd.

Pikas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Ocool, ale nie o taki help mi chodziło. Zapewniam Cie, że przed zaśmiecaniem forum, przeszukałem neta w temacie. Wiem, że takie ogólnikowe filmiki można wysuzkać w 15 sek. Chodzi mi o ocenę wizualną przedstawionych elementów, wyjaśnienie o co chodzi z tą sprężynką, jak potwierdzić obiecane przez sprzedawcę 40 kkm przebiegu i wszystko inne co może mi zagwarantować długie użytkowanie kupionego sprzęgła z dwumasą.

Pozdrawiam i dzięki za próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowiem na pytane, a jeszcze bardziej zamotam......

Jest jeszcze opcja, by zastąpić dwumasę nówką zamiennikiem Valeo bez dwumasy. Tu potrzebna podmiana kompletu, przestawienie przyzwyczajeń co do jazdy i potencjalny brak problemów. Wszystko opisane w postach kol. wopa

http://megane.com.pl/topic/32090-sprzeglo-padlo/page__p__252154__fromsearch__1#entry252154

Wybór i decyzja oczywiście należy do Ciebie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowiem na pytane, a jeszcze bardziej zamotam......

A może jednak ktoś będzie w stanie po prostu odpowiedzieć na pytanie... Pozostaję w nadziei i z góry osobie kompetentnej serdecznie dziękuję.

Edytowane przez pikasiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co może mi zagwarantować długie użytkowanie kupionego sprzęgła z dwumasą

Chyba jedynie pisemna gwarancja. A co do reszty, to ciężko będzie by wizualnie potwierdzić przebieg. Ale może ktoś już przerabiał temat i podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak użytkownik tego auta z przebiegiem 40tys km miał żyłkę sportowca, to ta dwumasa też może nie być cudowna. Ja bym poszukał warsztatów, które zajmują się regeneracjami dwumas i popytał jakie powinno zachowywać się sprawne koło, które trzymamy w ręku. Telefon do kilku takich warsztatów mniej więcej naświetli sprawę i jeśli opinie będą się powtarzać, to będzie wiadomo czego oczekiwać od używanego koła.

A pomysł z przejściem z dwumasy na jednomas nie jest głupi, na forum laguny była zagorzała dyskusja za i przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to na zdjęciu to nie dwumasa tylko docisk...

Sprawdzić dwumase można tylko kręcąc nią (podobnie jak na tym filmiku)Nowe koło dwumasowe jest ciężko ruszyć ręką, z czasem powstaje luz ale o zurzytej zużytej dwumasie mówimy wtedy kiedy lekkim ruchem dobija do samego końca.

 

Co do reszty sprzęgła zurzycie zużycie ocenia się po tarczy , sprężynki z tego co wiem na docisku można cofnąć.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki Panowie za odpowiedzi i podpowiedzi. Podobno w komplecie z tym sprzęgłem ma być dwumasa. Popytam faktycznie w regeneratorniach jak to wszystko wymacać.

Pozdrawiam

Edytowane przez pikasiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na yt jest filmik luk'a chcesz sprawdzić czy sprawne to tam masz jak to sprawdzić. Czyba że interesuje Cię przebieg a nie stan techniczny, to wtedy może jakoś po liczniku się uda...

 

o tu masz http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=MMW8UrEnsmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!