Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem i wspomaganiem megane II


badkamil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam oto taki problem ze swoją meganką II 1.6 16V z 2003 roku. Kilkakrotnie razy dziennie nie mogę jej odpalić, po jakims czasie (muszę kilka razy zamknąć i otworzyć drzwi z karty, poruszac kierownicą itp, zazwyczaj trwa to z 30 minut) samochód załapuje i odpala, ale wskakuje na niskie obroty. Podłączałem go pod kompa i wyskakuje błąd (C1607), to jest błąd pamięci sterownika wspomagania kierownicy, ale żaden mechanik nie może usunąć tego błedu. Prawdopodobnie sterownik daje znać do komputera,że wspomaganie nie pracuje prawidłowo i odcina dopływ paliwa. Może ktoś zna jakieś proste rozwiązanie tego problemu, gdyż wiadomo wszystkim,że wizyta w serwisie wiąże się z dużymi kosztami naprawy.

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dialogysie piszą, że przy błędzie pamięci modułu elektrycznego należy:

Upewnić się, że występuje:

1) zasilanie + 12 V przed zapłonem na ścieżce 1 czarnego złącza 2-ścieżkowego układu kierowniczego ze

wspomaganiem elektrycznym,

2) masa na ścieżce 2 czarnego złącza 2-ścieżkowego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym,

3) zasilanie + 12 V po zapłonie na ścieżce 8 czarnego złącza 8-ścieżkowego zespołu kolumny kierownicy.

Odnośnie punktu trzeciego to zasilanie to jest zabezpieczone bezpiecznikiem 5A znajdującym się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem na temat tego błędu pamięci sterownika wspomagania. Musiałbyś dostać się do czarnej wtyczki ośmiopinowej modułu wspomagania i sprawdzić czy jest napięcie na pinie nr.8. Może coś tam nie zawsze łączy i stąd ten błąd. Moduł wspomagania jest przy kolumnie kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niskie obroty to mały problem, najgorsze ze jak gdzieś rusze sie samochodem to albo odpala albo nie, gdzieś na forum wyczytałem,żeby w przepustice podczas odpalania psiknąć plakiem (do czyszczenia tapicerki) i faktycznie pomógł, samochód wtedy odpala. Na czym bardziej sie skupić: czujniku wału czy pompce paliwowej, bo to też moze byc przez nią prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkakrotnie razy dziennie nie mogę jej odpalić

Tego nie rozumiem! Raz dziennie, jak silnik jest zimny, czy za każdym razem są problemy?

Ogólnie to zaczął bym od

1) sprawdzenia i wyczyszczenia czujnika położenia wału

2) sprawdzenia wskazań czujnika temperatury, omomierzem, tablice znajdziesz na forum

3) wymiana świec z czyszczeniem gniazd cewek i samych cewek

4) czyszczenie przepustnicy.

A tak w ogóle to mało piszesz poza tym że nie odpala i to nie do końca wiadomo w jakich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły z tym odpalaniem, raz mi nie pali po nocy a nastepny razem 5 minut po zgaszeniu silnika, czy jest rozgrzany czy zimny, poprostu jak mu sie chce. Np. od wczoraj łapie mi za kazdym razem bez żadnego problemu, dzisiaj rano też bez żadnego problemu odpalił. Swiece są nowe,czwarta cewka tez byla wymieniana, a reszte czyszczone jakies 2 tygodnie temu. Tak jak piszesz skupie sie chyba najpierw na czujniku wału, bo tez ktos o tym mi juz mówił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Mechanik sprawdzał i napięcie jest. Błąd z kierownicą udało sie skasować i komputer jest czysty od błędów, a z odpalaniem dalej jest problem, raz pali raz nie.

Witam. Mógłbyś zdradzić jakim programem lub w jaki sposób skasował ten błąd ? Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!