Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem i wspomaganiem megane II


badkamil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam oto taki problem ze swoją meganką II 1.6 16V z 2003 roku. Kilkakrotnie razy dziennie nie mogę jej odpalić, po jakims czasie (muszę kilka razy zamknąć i otworzyć drzwi z karty, poruszac kierownicą itp, zazwyczaj trwa to z 30 minut) samochód załapuje i odpala, ale wskakuje na niskie obroty. Podłączałem go pod kompa i wyskakuje błąd (C1607), to jest błąd pamięci sterownika wspomagania kierownicy, ale żaden mechanik nie może usunąć tego błedu. Prawdopodobnie sterownik daje znać do komputera,że wspomaganie nie pracuje prawidłowo i odcina dopływ paliwa. Może ktoś zna jakieś proste rozwiązanie tego problemu, gdyż wiadomo wszystkim,że wizyta w serwisie wiąże się z dużymi kosztami naprawy.

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dialogysie piszą, że przy błędzie pamięci modułu elektrycznego należy:

Upewnić się, że występuje:

1) zasilanie + 12 V przed zapłonem na ścieżce 1 czarnego złącza 2-ścieżkowego układu kierowniczego ze

wspomaganiem elektrycznym,

2) masa na ścieżce 2 czarnego złącza 2-ścieżkowego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym,

3) zasilanie + 12 V po zapłonie na ścieżce 8 czarnego złącza 8-ścieżkowego zespołu kolumny kierownicy.

Odnośnie punktu trzeciego to zasilanie to jest zabezpieczone bezpiecznikiem 5A znajdującym się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem na temat tego błędu pamięci sterownika wspomagania. Musiałbyś dostać się do czarnej wtyczki ośmiopinowej modułu wspomagania i sprawdzić czy jest napięcie na pinie nr.8. Może coś tam nie zawsze łączy i stąd ten błąd. Moduł wspomagania jest przy kolumnie kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niskie obroty to mały problem, najgorsze ze jak gdzieś rusze sie samochodem to albo odpala albo nie, gdzieś na forum wyczytałem,żeby w przepustice podczas odpalania psiknąć plakiem (do czyszczenia tapicerki) i faktycznie pomógł, samochód wtedy odpala. Na czym bardziej sie skupić: czujniku wału czy pompce paliwowej, bo to też moze byc przez nią prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkakrotnie razy dziennie nie mogę jej odpalić

Tego nie rozumiem! Raz dziennie, jak silnik jest zimny, czy za każdym razem są problemy?

Ogólnie to zaczął bym od

1) sprawdzenia i wyczyszczenia czujnika położenia wału

2) sprawdzenia wskazań czujnika temperatury, omomierzem, tablice znajdziesz na forum

3) wymiana świec z czyszczeniem gniazd cewek i samych cewek

4) czyszczenie przepustnicy.

A tak w ogóle to mało piszesz poza tym że nie odpala i to nie do końca wiadomo w jakich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły z tym odpalaniem, raz mi nie pali po nocy a nastepny razem 5 minut po zgaszeniu silnika, czy jest rozgrzany czy zimny, poprostu jak mu sie chce. Np. od wczoraj łapie mi za kazdym razem bez żadnego problemu, dzisiaj rano też bez żadnego problemu odpalił. Swiece są nowe,czwarta cewka tez byla wymieniana, a reszte czyszczone jakies 2 tygodnie temu. Tak jak piszesz skupie sie chyba najpierw na czujniku wału, bo tez ktos o tym mi juz mówił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Mechanik sprawdzał i napięcie jest. Błąd z kierownicą udało sie skasować i komputer jest czysty od błędów, a z odpalaniem dalej jest problem, raz pali raz nie.

Witam. Mógłbyś zdradzić jakim programem lub w jaki sposób skasował ten błąd ? Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!