Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci - nie odpali


Jacenty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Mam Megane II 1.9 dci 2003r. Dziś rano wsiadam do samochodu, zapalam - odpalił bez najmniejszych problemów (8st C), ale wydawało mi się że coś silnik głośno pracuje. Wyjechałem z parkingu - dźwięk silnika się nasilał. Zgasiłem auto i już nie odpali.

Przy ponownych próbach palenia dźwięk silnika jest normalny, ale nie odpala.

Auto ma przejechane 170 tyś. Mam je od 1 roku. Rozrząd zmieniał poprzedni właściciel (przedstawiał mi paragony i wszystko inne; mówił że auto jest po wymianie rozrządu, płynów, oleju i filtrów - po zimie przy -30 st C - autko odpalało bez problemu).

Czy zdażyło zdarzyło się coś takiego Kolegom z forum ???

Pozdrawiam i proszę o wszelkie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdarzyło się i to nie jednemu. Temat powszechnie wałkowany. Diagnoza może być różna. Od rozrządu, np. przeskoczył lub pękł pasek, po słynną panewkę i inne...

Błędy były?

A te panewki są ostatnio dość "popularne", znajomemu parę dni temu pod domem się obróciła. Wracał z zakupów. Dodam, że człowiek dba o auto, czyli często zmienia olej nie "butuje" a mimo tego i jemu się przytrafiło.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, odnośnie panewki to o co chodzi?? czyżby się przekręcała w gnieździe?? czy to możliwe???

Odnośnie błędów to jeszcze nie byłem, to zdarzyło się dziś rano, a jakoś musiałem dojść do pracy, więc jeszcze nie byłem.

Powiedzcie mi jeszcze czy zwykły kabel kupiony na powszechnie znanym portalu wystarczy żeby sczytywać błędy i je usuwać??

np: http://allegro.pl/kabel-interface-diagnostyczny-vag-obd-ii-409-1-id7-i2675886877.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego, że się obróciła panewka akurat u ciebie nie powiedziałem, ale jest taka możliwość. Chodziło mi o błędy na wyświetlaczu licznika. Gorzej jeśli nie pokazuje żadnego błędu. Takie interfejs jak ten który podajesz mógłby by być, tylko dedykowany jest pod inne auta. Tu masz taki, jak trzeba: http://allegro.pl/interfejs-diagn-ddt2000-renault-nissan-dacia-usb-i2690059398.html . Jeśli nie posługiwałeś się jeszcze programem ddt2000, to jeszcze sporo lektury przed tobą.

Z doświadczenia ci powiem, że lepiej poszukaj dobrego mechanika i nie kombinuj sam, bo możesz pogorszyć sprawę i tyczy się to mechaniki jak i elektroniki. Nie odpalaj auta dopóki nie masz pewności co mu jest. Niech mechanior sprawdzi paski rozrządu i wielorowkowy, układ paliwowy... Interfejs diagnostyczny też się przyda, ale raczej clip.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Po dokładniejszych oględzinach silnika zauważyłem, że rozszczepiony jest pasek na kole pasowym - ten który napędza alternator i klimatyzację.

Tylko teraz pytanie czy to przez to mógł nie zapalić??? Bo stukot to sprawa kawałka paska (gumy), który uderzał o obudowę.

Podłączyłem autko też do kompa (program ScanTool.net) i nie wykazało żadnych błędów.

Kontrolka check też nie świeci na desce.

Z kolei programem clip wyskoczył mi komunikat " brak wykrytej sondy. Sprawdź połączenia czujnika i prawidłowe zasilania pojazdu, następnie wykonać próbę". Czy do diagnozy samochodu musi być włączony silnik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pasek się całkiem nie zerwał, to masz szczęście. Do sprawdzenia koło pasowe wału, jeśli jest sfatygowane wymienić. Napinacz z paskiem obowiązkowo do wymiany. No chyba, że nie dawno go wymieniałeś, wtedy dobrze go sprawdź. Ja wymieniłbym wszystkie te rzeczy dla świętego spokoju, uzasadnię. Jeśli koło pasowe jest już "zajechane", skrzywione, mowa tu np. o uszkodzonym tłumiku drgań koła, wtedy wpada w dość duże wibracje. Wiadomo, że silnik pasek i napinacz drżą jak galareta. Może się to niestety objawić pęknięciem, wyszczerbieniem, zluzowaniem paska jak i uszkodzeniem napinacza. Skutki, wiadome...

W twoim przypadku napinacz też może być winny, bo jak to napisałeś "rozszczepienie" paska nie powstało ot tak sobie. Co do wymian eksploatacyjnych, mniemam, że wymieniasz pasek z napinaczem w określonym do tego czasie, lub jeśli nie masz pewności co do przebiegu i samego sprzedającego, zaraz po zakupie auta.

 

Rozrząd obowiązkowo do sprawdzenia!

W twoim aucie nie ma "sondy", może tu być mowa o czujniku położenia wałka rozrządu. Jeśli rozrząd by przeskoczył, lub co gorsze zerwał się czujnik powinien blokować odpalenie auta. Wiadomo, że go wtedy nie odpalisz i nawet nie próbuj.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

 

Kupiłem nowy pasek i napinacz. Próbowałem założyć na znakach - i lipa <czerwona> nie dało się, brakowało 2 ząbków - jak obracam wałem korbowym to mi się obraca wałek rozrządu.

Ale jeszcze nie wszystko stracone, znajomy mechanik powiedział, że na kole od wałka rozrządu jest taki malutki klinek (coś w rodzaju zabezpieczenia przed uginaniem zaworów). Po kolejnych rozbiórkach zobaczyłem właśnie zerwany klinek - więc koło do wymiany, bo klin z kołem stanowi jedną całość.

post-37172-0-14107400-1350286929_thumb.jpgpost-37172-0-01032600-1350286907_thumb.jpg

 

Dodatkowo doszły oględziny szklanek - 3 z 8 są troszkę porysowane (widać jak krzywka otarła o nie), ale znajomy mechanik powiedział, że jeszcze nie jest najgorzej. Najważniejsze jest to, żeby nie były popękane - podobno robi się na nich taka "pajęczyna".

 

Dziś kupuję koło i pewnie się dowiem co z zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam nadzieję że nikt z upoważnionych osób nie skasuje mojego pytania.

Sprawa wygląda następująco.

Mam renault meganke w combiku (nie wiem czy to ma znaczenie) z silnikiem 1,9 DCI 110 koni. Auto odpalało bez problemu. pracował dobrze równo i miał moc. Zakupiłem go przy 203 tyś km z Niemiec. Zrobiony przegląd, następnie wymienione płyny oraz filtry. Rozrząd był wymieniany przy 180 tyś km. Pasek widać było na nowy, części tak samo (wizualnie i jak najbardziej obiektywnie) była dokumentacja wymiany. Przy 220 tyś pękł a raczej rozwarstwił się pasek mikro ( też był wymieniany, lecz w tedy nie był zweryfikowany czy był dobry założony). Jedna część rozwarstwionego paska mikro wkręciła się w pasek rozrządu co najprawdopodobnie spowodowało przeskoczenie rozrządu o kilka ząbków. Auto ciężko odpalało, czasami za 2 lub 3 razem ale odpalało i strasznie klekotało. Po wymianie paska rozrządy na znaki nie chciał się rozrząd "obrócić" czyli coś się ze sobą blokowało. Zostało ustawione ale już nie na znaki tylko na "zawory". odpaliło ale też się męczył by zaskoczył. Wymienione świece, nic nie dało. Akumulator naładowany, zero różnicy. W między czasie okazało się że było założone złe koło pasowe (miało o jedno żeberko mniej niż powinno być, było 6pk a powinno być 7 pk, został wymienione na prawidłowe). Samochód po tych wymianach odpala ale ciężko ale odpala. Po odpaleniu pracuje równo, cicho nie zamula. Rozpędza się jak wcześniej, bez problemu, spalanie też ma normalne (6l/100km cykl mieszany z klimatyzacją 7 l/ 100km cykl mieszany) Po wymianie rozrządu pokasowane wszystkie błędy. po takich odpalaniach wyskakuje kluczyk pomarańczowy i obwódka silnika. Komputer wskazuje błąd

-CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU 1- nieprawidłowy sygnał - to jest w OBD

-czujnik położenia wałka rozrządu - uszkodzony obwód - to jest w silniku

Kasowanie błędów nic nie daje. 2 odpalenie i wyskakuje to samo.

Podejrzewam że to może być albo niedokładne ustawienie rozrządu (możliwe że o jeden ząbek)

Dodam że koło rozrządu (To na samej górze) delikatnie bije na boki, odchylenie jest około 1 mm.

A jeszcze jedno. Na wyświetlaczu w kokpicie wyskakuje po niemiecku sprawdzić wtryskiwacze oraz sprawdzić układ wydechowy.

Mam nadzieje że to nic poważnego. Doradzicie mi coś .

Pozdrawiam i przepraszam wszystkich za błędy w pisowni.

Z góry dziękuje.

 

Nie kasujemy wpisów moderatora oraz nie zakładamy tego samego wątku w różnych miejscach na forum. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Meganka jest z 2006 r. Nie wiem o co chodzi. czytałem inne posty. Jak byly moje obiawy u innych użytkowników to był spadek mocy. Ja tego u siebie nie widzę a raczej nie odczówam. Spalanie też w miarę w normie. Na trasie około 5,5 l na 100 km przy prędkości 110 -130 km. w mieście do 7l . Jedynie kiepsko odpala ( a wcześniej na dotyk palił). W poniedziałek wymieniam to koło zębate wałka rozrządu. Bardzo mnie niepokoi to odchylenia na boki. Mam nadzieje że inne obiawy znikna.

A co do pdf-u okaże się później.

Dzięki za odpisanie. Mam nadzieje że jeszcze ktoś sie podłaczy z pomocą.

Pozdro all.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Dodano: 16 paź 2014 - 21:05

Witam.

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika.

Zostało wymienione koło zębate wałka rozrządu. Sam rozrząd został ustawiony idealnie.

Auto pali na dotyk. Został mi jedynie problem z wtryskami i z układem wydechowym. Zakładam że to jest ze sobą powiązane.

Mam zamiar użyć środka do czyszczenia wtrysków

(

).

Zobaczymy co nam to da.

Dodatkowo zostaje jeszcze wyeliminowanie błędu o nazwie "uszkodzony sterownik silnika" oraz "uszkodzona pamięć wewnętrzna ROM".

I tak nikt tego nie czyta a sama chęć pomocy innym na tym forum prosi się o pomstę do nieba ale mimo wszystko jeśli ktoś ma jakiś pomysł i chciał by się nim podzielić chętnie skorzystam z rady.

Pozdrawiam i mam nadzieje że nikt się nie doczeka takiego problemu jak ja miałem.

BAYO

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten diesel spulung daje radę, jak są wątpliwości co do pracy wtrysków to warto go użyć. Jedno opakowanie przepal na małym układzie, a drugie opakowanie wlej do zbiornika.

Jeżeli miałeś przez jakiś czas problemy z silnikiem to może warto pojeździć po naprawie aż się wszystko ułoży (wydech przepali syf, który się osadził w wydechu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!