Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radio bez kluczyka


mikim160

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

Kupiłem radyjko PIONEER DEH-1420UB , wszystko dziła, jednak nie wiem jak ustawić aby radio chodziło bez włożonego kluczyka Jak to zrobić (macie zdjęcia )

Teraz mam radio na ustawieniach czerwony- czerwony, żółty- żółty ( wtedy mam pamięc radia), na zdjęciach jednak miałem inaczej ustawione, ale tak nie było pamięci

Jak trzeba będzi dam w lepszej jakości instrukcje.

bz448_m_P1040194.jpg

ki710_m_P1040195.jpg

zp219_m_P1040197.jpg

jj410_m_P1040199.jpg

ga834_m_P1040202.jpg

ti168_m_P1040201.jpg

Co wy na to ?

Jakieś propozycje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast zasilania plusem po stacyjce podać stały plus czyli taki sam jak na podtrzymanie pamięci.

Będzie grało bez włączania stacyjki, jednak trzeba wówczas i swoją pamięć odpowiednio zasilić, by pamiętać radio przed opuszczeniem auta wyłączać na jego przycisku ON/OFF, bo może aku zjeść nim do auta wrócisz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Zamiast zasilania plusem po stacyjce podać stały plus czyli taki sam jak na podtrzymanie pamięci." no dobra tylko o co chodzi, bo za bardzo nie wiem, który to jest "stały plus". Mógłbyś wytłumaczyc to ktore kolory kablow trzeba połączyć ( i na którym zdjęciu są), bo ja w elektronice zielony:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko elektryka, nie elektronika.

cały czas chodzi o te 2 kable o których piszesz. masz przyrząd pomiarowy uniwersalny??

Jeśli tak, to rozłącz ponownie te czerwone i żółte z opisu i posprawdzaj na którym jest stałe napięcie w stosunku do masy auta, a na którym pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka. Oczywiście trzeba mierzyć na końcach przewodów od strony instalacji auta, a nie od radia.

Jeśli takiego miernika nie posiadasz, to tego samego dowiesz się za pomocą żaróweczki 12V i dwóch przewodów. Zasada pomiaru taka sama. jeden przewód od żarówki do masy a drugim sprawdzasz przewody żółty i czerwony z instalacji.

W jednym przypadku żarówka zaświeci się od razu to jest stały plus a na drugim przewodzie dopiero po przekręceniu kluczyka, to jest plus po stacyjce, który teraz zasila radio.

Teoretycznie z fotek wynika, że to zółty jest zasilaniem radia po stacyjce, a czerwony stałym plusem podtrzymującym pamięć.

To z czerwonego z instalacji musiałbyś podłączyć i czerwony i zółty od radia i będzie jak tego wymagasz.

Jest to jednak teoretyczne i należy posprawdzać obecność zasilania na tych przewodach.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przedostatnim zdjęciu to te kable, które widać, że są połączone (czyli połączenie radia z kostka- czerwony i żółty) o to chodzi?

Kiedy tam miałem połączenie czerwony-czerwony, żółty-żółty to mam pamięć radia , ale radio gra z kluczyki

jak połącze czerwony - żółty , żółty-czerwony wtedy nie mam pamięci radia, i radio też musi grać z kluczykiem

 

Czy ja wogole w zlym miejscu je łącze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka albo miernik w łapki i przemierzyć co masz w tych przewodach. Na fotkach, a nawet w video zasilania nie widać. jeśli sam tego nie ogarniasz poszukaj wśród znajomych kogoś kto jest bardziej kumaty w elektryce. To podstawy i wiele osób takie wiadomości ma w genach.

jak znajdziesz co potrzebne, podłączyć jak pisałem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można prościej

Podłącz czerwony i żółty z radia do czerwonego z instalacji auta i masz to co kolega ci pisał wyżej

A bierzesz za to 100% odpowiedzialność bez wcześniejszego sprawdzenia zasilania???

Ja bym nie ryzykował, dlatego zachęcam do pomiarów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko faktycznie przydało by się sprawdzić czy tak na 100% jest

Tym bardziej, że na 3 ostatnich fotkach widać tylko to, co jest włączone w nowe radio, złączki w przezroczystym igelicie i przejściówka do kostki ISO. Nigdzie tam przewodów z instalacji auta nie widać.

Teoretycznie powinno to pasować, jednak tylko TEORETYCZNIE, co wcześniej zaznaczyłem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zobaczę jak to wygląda i popróbuję waszych rad

 

Dodano: 12 paź 2012 - 16:42

jak podłączyliśmy wg waszej kombinacji to radio chodzibez przerwy, ale nie mozna go wyłączyć

( po podłączeniu kabelków radio cały czas chodzi i nie da się go wyłączyć - oczywyscie bez kluczyka)

 

Dodano: 12 paź 2012 - 17:02

właściwie terza sprawdzaliśmy i radio nie wyłącza się nawet jak jest podpięte pod stacyjkę

(wogole nie da się go wyłąćzyć),fakt fakten bez kluczyka radio działa,ale jak zrobić żeby się wyłączało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podłączysz tak: czerwony (kieszeń)->czerwony (radio), żółty (kieszeń)->żółty (radio), to radio będzie się włączało i wyłączało razem z kluczykiem.

Jeżeli podłączysz tak: czerwony (kieszeń)->czerwony (radio), czerwony (kieszeń)->żółty (radio), to radio nie będzie się włączało i wyłączało razem z kluczykiem.

Jeżeli te kombinacje nie działają, oznacza jakieś przeróbki/uszkodzenia w instalacji.

W obydwu przypadkach jednak jest możliwość ręcznego wyłączenia radia. Służy do tego guzik "off" na radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale fabryczne radio teraz probowaliśmy podłączyć to normalnie włącza się i wyłącza ( na takim samym ustawieniu kabli) tylko to nowe nie chce się wyłączyć

 

Dodano: 12 paź 2012 - 19:41

a próba ręcznego wyłączenia radia kończy się ponownym uruchomieniem radia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sobie radyjko kupiłeś to teraz nie do nas te pretensje. Nie jesteś w tych problemach odosobniony, jednak da się to przeskoczyć:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10692984#10692984

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!