Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogromne spalanie w Megane 1,5 dci (74kW) - 8,9l/100km


davetm

Rekomendowane odpowiedzi

Udalo się coś ustalić o co chodzi z tym checkiem, w swojej renówce mam podobna usterkę z tym że nie pali jak oszalała , normalnie ok 6 w mieście. Ale gdy jest obładowana i na 4-5 biegu depnę mocniej zapala się chceck auto łapie muła i wyskakuje serwis. Odpuszczenie gazu kontrolka gaśnie i auto jedzie normalnie. Też ma 101 konna wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nadal nic nie ustalilem. Mam minimalna nieszczelnosć na rurze od intercoolera, ale wątpie żeby to miało jakiś wpływ na te objawy:-( Zastanawiam się czy ten katalizator może mieć z tym coś wspólnego. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wyeliminować wszytskie inne rzeczy i jak to nie pomoże to pojechać sprawdzić wtryski, bo wtryski to najdroższa przyjemność. Czy nie nieszczelność na rurze gdzie jest czujnik doładowania ciśnienia może powodować takie objawy jak kopcenie, słabsza moc, itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może. Nieszczelność powoduje niedoładowanie,za mało powietrza w stosunku do paliwa a sterownik nic o tym nie wie. Odłącz całkiem dolot przy kolektorze i spróbuj pojeździć. Różnicę poczujesz napewno. Pierwsze co,to zlikwiduj nieszczelność.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz całkiem dolot przy kolektorze i spróbuj pojeździć. Różnicę poczujesz napewno.

Różnicę poczuje napewno bo z turbodiesla zrobi wolnossącego ropniaka. Jak rozbuja do 30km/h to będzie sukces. :D

Nieszczelność oczywiście należałoby zlikwidować ale by to miało wpływ na zużycie paliwa to musiałbyś wyraźnie czuć jak dmucha na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się dziś do rury, do ktorej normalnie nie ma łatwego dostępu, mówię o tej gumowej rurze, która wychodzi z intercoolera i łaczy się z taką metalową, która przechodzi na silnikiem. Zauważyłem, że jest dość okopcony ten intercooler blisko wylotu, czy to normalne?

 

Dodano: 22 gru 2012 - 09:37

Pomoże ktoś?

post-50764-0-73362700-1355672034_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot musi być szczelny od turbo do kolektora bo możesz nie mieć właściwego doładowania.Wtedy spadają osiągi i wzrasta spalanie.

A to,że jest tam mocno okopcony świadczy o tym, że być może turbo Ci siada i puszcza spaliny w dolot. Jak przyspieszasz nie wzmaga się świst turbiny?

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie ma mocniejszego świstu. Najbardziej widoczne objawy to kopcenie na czarno, i brak mocy oraz duże spalanie. Jak jadę tak ok 70 km/h to spalanie jest idealne ( ok. 5 litrów ), ale jak juz potrzebuję wiekszej mocy to jest problem, albo jak podjeżdzam pod górkę to od razu spalanie ogromnie wzrasta i spada moc. Do tego w tym momencie wyskakują błędy albo stop albo serwis (injection fault i check injection), gdyby to było turbo to chyba nie wyskakiwałyby błędy? Myślałem, że jak jest tak okopcony to gdzieś może być nieszczelne? Szukam jakiegoś magika z okolic Rybnika, ktory mógłby to sprawdzić, nie ma ktoś namiarów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolekcji doszedł nowy błąd "obwód czujnika A chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania

Czyli czujnik wykrywa jednak ,,niedoładowanie''. Ta nieszczelność chyba jest za duża i na mniejszych obrotach jeszcze sobie radzi ale na wyższych biegach i obrotach już brak mu tego uciekającego powietrza.Stąd też to kopcenie pewnie.Wtryski chyba Ci ne leją bo są za nowe.Możesz mieć opóźniony wtrysk ale sam się nie opóźnił a przy pompie nikt nie grzebał.Usuń jednak tę neszczelność i sprawdź wielkość ciśnienia doładowania w dolocie.Te okopcenia sugerują jednak puszczające turbo.Tam są pewnie łopatki o zmiennej geometrii a z tym czasem jest kłopot,podobno potrafią się zasyfić spalinami i zapiec co skutkuje mniejszym ciśnieniem doładowania. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem szybko mały test, a mianowicie wyciągnąłem wtyczkę z tego czujnika doładowania. Kontrolka serwis cały czas się świeciła, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów nie wywaliło kontrolki "STOP Injection Fault". Co teoretycznie wskazywało by na to, że winą tych błędów jest gdzieś nieszczelność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu tego czujnika nie masz kontroli doładowania i stąd nie pojawia się "Stop injction faullt". Prawdopodobnie przyczyna tkwi w sterowaniu kierownicą turbiny. Turbo nie wytwarza takiego ciśnienia jakie przewiduje program komputera. Może być zapieczone cięgno regulacyjne i wykonuje ruchy tylko w ograniczonym zakresie. Może być też sama kierownica mocno założona nagarem i nie działa prawidłowo.

Możesz podmienić czujnik na inny sprawny i jeżeli dalej będzie to samo to przyczyny szukałbym w turbo.

Nawiasem mówiąc u mnie zaczyna pojawiać się ten sam błąd podczas dynamicznej jazdy. Komputer pokazuje błąd "czujnika chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania". Pomału przymierzam się do regeneracji turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomału przymierzam się do regeneracji turbo

Przed tym jednak wybrałbym się w jakąś trasę gdzie można,,przycisnąć'',zagrzałbym go maksymalnie i przegonił kilka razy na dłuższych odcinkach do odcięcia.Może sadza z turbo sie wypali.Miejska jazda nie służy dieslowi. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jadę tak ok 70 km/h to spalanie jest idealne ( ok. 5 litrów )

 

Trochę przesadzasz z tym "idealnym" spalaniem przy prędkości 70 km/h.

Ja jak jadę z taką prędkością, to kom pokazuje średnie spalanie na poziomie 3 litrów ON/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!