Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje i "bbrrrrr" na dołkach i zakręcie w prawo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o małą poradę czy dobrze kombinuję. Mój problem objawia się w ten sposób, że kiedy auto wjeżdża w dołek, ale zaznaczam taki łagodny dołek np. dłuższe zagłębienie w drodze (ale nie dziura czy wyrwa w drodze) i w chwili kiedy auto jest powiedzmy w dole tego zagłębienia zaczyna pojawiać się wyczuwalna wibracja na kierownicy i takie ciche "bbrrrr" albo "mmrrrr". Słyszę to również kiedy np. wyjeżdżam z garażu po takim łagodnym spadku i kiedy auto zjeżdża ze spadku na prosty asfalt również jest to wyczuwalne. Co więcej Objaw ten nasila się w skręcie w prawo, a nic nie słychać w skręcie w lewo. Ponadto objaw występuje kiedy silnik jest pod obciążeniem, natomiast kiedy jadę na luzie objawów nie ma.

 

Czy zatem dobrze kombinuję, że siada któraś poduszka silnika ?? Np. lewa, bo kiedy auto wychyla się w lewo podczas skrętu w prawo, to zjawisko się nasila?

 

A może to zły trop??

 

Radźcie coś Panowie majstry <czerwona>

Edytowane przez Viniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

man35 tak się zastanawiam, zawieszenie miałem wymieniane niemal całe w grudniu, czyli jakieś 14tys. km temu. Wymieniane były amortyzatory, wszystkie tuleje, gumy stabilizatora, łączniki itp. itd. właśnie za wyjątkiem poduszek silnika. Więc pierwsza myśl przyszła mi własnie taka. Ale oczywiście sprawdzę i ten trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dostęp do poduszki silnika przy rozrządzie to wsadź w szczeliny poduszki (między gumę na której wisi łapa silnika a obudowę mocowaną do karoserii) kawałki gumy o grubości max 5mm. Ja objaw minie albo będzie rzadziej wystepował pod obciążeniem to znaczy, że znalazłeś przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

meganecoupe02, dzisiaj oddaję auto do mechanika i z pewnością podrzucę mu ten pomysł. Póki co dzięki za rady. Dam znać jaki wynik oględzin auta :idea:

 

Dodano: 24 sty 2013 - 13:26

Panowie.. dłuższy czas mnie nie było... ale już jestem i melduję:

- poduszka ta przy rozrządzie została wymieniona na nową (nie pamiętam firmy, ale kosztowała 190zł) i wszystkie objawy zniknęły..... na jakiś miesiąc i ok. 600km. Obecnie, tj po ok. 2 miesiącach i mniej więcej 1,5tys. km wibracje, brrr na dołkach są jeszcze głośniejsze <czerwona> Do tego doszło jakieś dziwne stuki zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem, dosłownie jakby silnik po prostu stukał o karoserię.

Co dziwne "stara" poduszka (wg wpisów w książkę serwisową) była wymieniana raptem 25tys. km temu, a był to oryginalny Hutchinson !! Czy to możliwe żeby w tych autach poduchy leciały w takim tempie ?? Co więcej zarówno stara poduszka, jak i obecna nowa nie wykazują wzrokowo żadnych wadliwych śladów... Kurde coś jest nie halo z tymi poduszkami, bo to nie jest normalne. Obecnie "wypożyczyłem" ze szrotu ponoć dobrą poduszkę, żeby się upewnić, czy rzeczywiście tu jest pies pogrzebany...

Co o tym myślicie Panie i Panowie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie sprawdzałem, bo wyszedłem z założenia (być może błędnego), że skoro tuż po wymianie poduszki tej z prawej strony było idealnie a po krótkim czasie wrócił TE SAME objawy, to przyczyna musi być w tym samym elemencie. Ale jak mówię, mam poduszkę używkę na próbę, podmienię sprawdzę co się będzie działo. W każdym razie coś z tymi poduszkami jest "nie halo"... zbyt dużo podobnych problemów u wielu ludzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.. ja jestem w miarę pojętnym uczniem i moge przyjąć do wiadomości, że zamiennik jest gorszy jakościowo od oryginału... ale kurde nie po przejechaniu 500km !! A do tego jak wspomniałem 25tys. km temu była już wymieniana na oryginał właśnie. No to jest coś chyba na rzeczy skoro średnio raz do roku auto będzie domagac się wymiany poduszki...

 

Sorki.. irytuje mnie ta sytuacja więc się trochę unoszę.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no i wszystko jasne. Otóż "nowa" poduszka okazała się niesamowicie miękka, tzn. metal, przez który przechodzi śruba mocująca można jednym palcem nagiąć w dowolnym kierunku !! Co w takim razie robił z nią ciężar silnika nawet nie chcę myśleć. Obecnie, na czas rozpatrzenia reklamacji założyłem tymczasową poduszkę oryginalną, ale używkę i... kurcze auto chodzi jak nowo narodzone !! Dosłownie zero wibracji, dziwnych odgłosów... nareszcie mogę znów cieszyć się jazdą :D Zdaję sobie sprawę, że obecna poduszka długo nie pochodzi, ale póki co jest bardzo dobrze, a w międzyczasie zapewne reklamacja zostanie rozpatrzona... oczywiście pozytywnie, bo nie biorę nawet innej ewentualności pod uwagę ;)

 

Tak więc koleżanki i koledzy jeśli macie podobne objawy, to z pewnością będzie winna poduszka silnika, prawa, tuż przy rozrządzie. Acha... i również odradzam zamienniki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!