Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jeden, but, halas i pojezdzone :(


jazel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Samochod mnie nie lubi, a ja powoli zaczynam nie lubic jego. Do rzeczy:

Stoje na swiatlach, jest mokro. Robi sie zielone ruszylem dosc ostro kola miela (zerwalem przyczepnosc). Na moje nieszczescie musialo zerwac sie cos jeszecze, bo uslyszalem halas, jakbym ciagnal cos pod autem. Stracilem naped. Jeszcze wytoczylem sie ze srodka skrzyzowania, nawet na kraweznik dalem rade wyjechac 3 kolami, ale to tyle. W tej chwili wrzucam obojetne jaki bieg, gaz i samochod stoi w miejscu. Zadzwonilem po kolege - zapielismy linke i probujemy jechac. Niestety nie bardzo sie da, bo co jakis czas cos zaskakuje i blokuje przednie prawe kolo (oczywiscie na luzie - to samo na luzie ze sprzeglem).

 

Co to moze byc - niewiem - mechanizm roznicowy, przegub wewnetrzny? Samochod narazie pozucilem, czakam na jutrzejszy poranek, zeby gdzies go zlawetowac. Najgorsze, ze do swoich zaufanych mechanikow mam 200km i w ogole nie jestem rozeznany w uslugach motoryzacyjnych miejsca w ktorym jestem :-) O tym, ze jutro mialem zrobic 600km i na butach raczej mi sie nie uda - nawet nie wspominam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, to by koła nie bokowało, raczej to róznicowy, a półoś właśnie nie pozwala na swobodne obracanie koła

dodano po poprawieniu

bronius, gdyby półos była ukręcona, to by koła nie blokowało, raczej to róznicowy się rozwalił, a półoś (dobra) właśnie nie pozwala na swobodne obracanie koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie bardzo sie da, bo co jakis czas cos zaskakuje i blokuje przednie prawe kolo (oczywiscie na luzie - to samo na luzie ze sprzeglem).
gojgien, to może świadczyć o tym, że przegub jest ukręcony i co jakiś czas tak się obróci, że złapie. Jazel nie napisał, że cały czas trzyma koło. Często półosie lecą przy ostrym ruszeniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - nie trzyma caly czas!

Jak go spychalismy to co jakis czas sie blokowalo (metr, dwa, trzy) i trzeba bylo go rozchustac, zeby znowu przeskoczylo. Do tylu pchalo sie znacznie latwiej (rzadziej, albo wcale sie nie blokowalo)...

 

Jezeli to mechanizm, to mysle o holowaniu go do Krakowa (jestem w Opolu), bo wole to oddac sprawdzonym mechanikom - co zrobic, zeby zwolnic kola, zeby sie nie blokowaly? W zasadzie kolo, bo tak jak pisze - tylko jedno sie blokuje (lewe - kierowcy, nie prawe, jak napisalem w pierwszym poscie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał , że blokuje i na luzie i ze sprzęgłem. Bronus gdyby przegub zaskoczył na wciśniętym sprzęgle lub na luzie to nie zblokowałoby.

Jazel , jedyne co możesz zrobić to odkręcić blokujący przegub zewnętrzny, wybić McPersona i końcówkę drążka ze sworznia i odchylić, wyjać przegub zew.wraz z półosią oraz przymocować koło koła (np. o wahacz), nabić McPersona i toczyć za linką o wolnym kole do Kraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fakt, jak pozbieram auto do kupy, to nakleje sobie plaster na kierownicy i napisze "ruszaj spokojnie" :-)

 

Nie pytam, bo od tych laczkow samochod jest o ok. 10% slabszy. Trzyma sie o 50% lepiej, ale widze po dynamice i predkosci maksymalnej, ze jest slabszy. I zastanawiam sie czy to nie dziala rowniez negatywnie na uklad przeniesienia napedu. Na chlopski rozum - przeciazenia tez sa wieksze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazel, patrząc ze względu fizyczno-mechnicznego to pewnie ze takie opony mają na to wpływ, konstrukcja jest przemyślana do max 205, no ale te 2 cm nie powinny tyle zmienić, mac masz seryjną , ja mam taki sam rozmiar opon i więcej Nm, ruszam nieraz tez ostro i dzięki bogu narazie nic sie nie stało więc Twoja sytuacja dała mi troszke do myślenia...

 

nie mniej jednak pewnie miałeś coś juz troszke wyje....ne , i doprawiłes to oponami i stylem jazdy...., po objwach raczej bym obstawiał coś w skrzyni jednak do kiedy nie zobaczy sie pod auto to sie nie wie...

 

Vivaldi, ma racje odkręć półoś tylko zaślep dziure po niej w skrzyni zeby sie syfu nie nasypało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja po wszystkim naklejam sobie "plaster ostrzegawczy" jak bum cyk cyk! Bo to, ze to mi sie stalo dzisiaj i tutaj mi totalnie nie lezy! :evil:

 

Ostatni kilka dni faktycznie troche rajdowalem (zostawialem za soba siwy dym spod opon). Do tego dochodzi fakt, ze to jest to kolo, ktorym wypakowalem w kraweznik w styczniu i o ile na skrzynie moze i ma to maly wplyw o tyle ja caly czsa licze ze to jednak tylko przegub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazel

Vivaldi, ma racje odkręć półoś tylko zaślep dziure po niej w skrzyni zeby sie syfu nie nasypało...

nie wiem jaka budowa w Megane 2 ale jeżeli taka jak w Megane 1 to niestety nie jest to auto z rodowodem niemieckim gdzie odkręcasz wew.przegub i bierzesz lage pod pache. Tutaj przy takiej operacji olej ze skrzyni masz pod autem , dlatego pisałem o wyjęciu półosi z McPersona (z koła) i podwiązaniu do wahacza.

 

[ Dodano: 2007-11-04, 23:19 ]

ja caly czsa licze ze to jednak tylko przegub.
a w czym problem , żeby wsadzić łeb pod auto i organoleptycznie upewnić się, że ośka pracuje (sie kręci) a przekazania napędu na koło nie ma. A tak na przysłość: wiem z doświadczenia, że przynajmniej mojego stylu jazdy, wytrzymał tylko Golf2 tzn nie wpędził w finansowe tarapaty :-) . Niestety dzisiejsze auta są strasznie delikutaśne i trzeba jak z jajem. Albo kup jakiegoś golfa 2 i na nim trenuj, względnie przeskocz na wytrzymałą półkę tzn jakaś Impreza. To jest auto dedykowane do katowania. Noooo i najlepsza opcja --> auto firmowe :-) :P :P , albo jeszcze lepsza......auto firmowe kolegi. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie - polos sie wysunie ze skrzyni i olej sie wyleje. Jezeli o sprawdzenie chodzi, to pomyslalem o tym za pozno (jak juz sie od auta oddalilem). Do jutra rana nie chce mi sie po niego wracac...

 

Mialem golfa 3 przez pare miesiecy - tez niedawal rady. A jezeli chodzi o wyzsza polke - wole miska evo ;-)

 

 

Dopoki moj samochod mial gwarancje (100kkm) tez byl calkiem sensownym rozwiazaniem.

 

[ Dodano: 2007-11-05, 16:28 ]

Diagnoza wstepna - mechanizm roznicowy. Napewno skrzynia. Spoko - 3 raz. Teraz musze kminic jak samochod nie wywalajac w bloto fortuny przedteleportowac do Krakowa.

 

Troche niepocieszony jestem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo laweta (ok 1zika za każdy km co da Ci ok 400zł) albo po prostu zasięgnij języka, znajdź dobry szrot ze skrzyniami a jak poszukasz to i gwarancje rozruchową dadzą (o ile dobry szrot) i kup kompletną skrzynie. W godzine Ci ją włożą, ze swojej bebechy wyrwij (będzie na kolejną naprawę :-) ), obudowę aluminiową sprzedaj i tym sposobem 100 odzyskasz. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!