Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jeden, but, halas i pojezdzone :(


jazel

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie rozawazam wszystkie za i przeciw. Nawet opcje ze zdjeciem kol i utopieniem dziada w jakims wyrobisku :evil:

 

btw. mozna do 1.6 wsadzic jakas lepsza skrzynie bez wiekszych przerobek? Bo bez jaj zmienianie skrzyni co pol roku jest dla mnie coraz sredniejsza rozrywka. (chociaz moze teraz z plastrem (czyt. wyzej) pociagnie z 8 miesiecy?)

 

Po wakacjach jak portfel mialem wypchany planowalem zmienic na 1.9dCi 130km + chip i teraz troche (bardzo?) zaluje ze sie rozmyslilem (sentyment). Tam podobno sa duzo lepsze skrzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazel, jak bedziesz topił auto to zadzwoń po mnie bo chciałbym pare gadżetów z Twojego do siebie bo masz ładnie w środku :-) ,

 

lepszej skrzynie to raczej nie ma, moze od 2.0 ale tam są inne przełożenia więc bez sensu robota...

 

A chciałeś założyć silnik 1,9 czy zmienić auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem co mi sie bardziej oplaca. Ale chyba cale auto.

 

Przy swapie podejzewam, ze musze zmienic silnik, skrzynie, osprzet, komputer, wydech, bak (przynajmniej sam wlew :-) ) zegary etc. Nie wiem jak zawieszenie z przodu (polosie, wahacze etc.).

 

Jakbym chcial zmieniac cale auto, to mogloby mi sie nie udac znalezc z szyberdachem (a jestem w nim zakochany) i takim wposarzeniem, ta tapicera (moj jest salonowy, sam wszystko wybieralem- wtedy dla mamy :-)) itd. Ale mysle, ze musialbym doplacic jakies 7-9000 (patrzac po allegro). +Szyber Webasto taki wypasiony kosztuje ok. 2000.

 

Btw. OT@kolek: mowilem Ci za ile poszla ta Megana Sport z ktorej ty chciales fotele, a ja zderzak i wydech? Za 8500. Podobno nie byla rozwalona, tylko nie miala papierow - tyle mi gosc powiedzial. Jakbym wiedzial, ze taka cena to bym sie minuty nie zastanawial ;-) Za sama deske bym dostal polowe kasy spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tą skrzynią. Ja u siebie zrobiłem podobnie ponieważ preferuję sportowy styl jazdy. W taki oto sposób zarżnąłem skrzynię :-) powiedz czy jak pchasz auto z kołami idealnie prosto to też tak szarpie?? Bo wtedy nie powinno jeśli to mechanizm różnicowy który padł właśnie u mnie. Na wprost miałem stały napęd na 2 koła! Ale jak zacząłem skręcać to szarpało autem że masakra!

Ale jeśli to dzieje się z lewej strony gdzie półoś nie jest zamocowana w skrzyni na stałe i mówisz że nie masz napędu czyli 1 nic, 2 nic a czasem szarpie to znaczy wg mnie że lewa półoś (od kierowcy) wyskoczyła Ci ze skrzyni. Czasem jak grzybki wejdą w szklankę w skrzyni to szarpie bo masz napęd. Gorsza sprawa że w Meg II to mocowanie było wzmocnione śrubami i jak coś się urwało to lipa :/ bo w Meg I jest tylko na seger. Wyskoczył mi ze dwa razy. Zaholowałem auto do domu. Rozebrałem półoś czyli gumę od strony skrzyni, włożyłem półoś, następnie seger i można było jeździć dalej. Niestety pewnego razu tak doj****em że wszystko się tam pozacinało i popsuło skrzynię a konkretnie różnicowy. Wymieniłem całą skrzynię i jak do tej pory odpukać wszystko ok tylko jedno co mnie denerwuje przy nowej skrzyni to czasem jak chcę średnio ostro ruszyć to mam takie wrażenie jakby koło podskakiwało i nieprzyjemnie telepie autem. Dziwna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to podskakiwanie (tak jakby kolo wyrywalo sie do przodu, zeby zlapac przyczepnosc)mialem od zawsze - na kazdej skrzyni. Zreszta przy tej usterce w pierwszym momencie myslalem, ze to wlasnie takie podskakiwanie halasuje. I nagle zaczelo harowac tak konkretnie i to byl koniec.

 

Jeszcze pewnosci nie ma, czy to mechanizm. Mechanik wjechal na kanal, zdjal plyte, obejzal polosie i spuscil 200ml oleju ze skrzyni. Podobno same wiory. Polosie wygladaja OK. No i wlasnie w skrzyni podobno cos sie blokuje. Wszytko narazie jest w calosci, bo ja w tej chwili kombinuje co robic dalej, a samochod spokojnie stoi sobie na placu i czeka na moja decyzje... Dopiero jak sie robierze, to bedzie wiadomo co i jak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wakacjach jak portfel mialem wypchany planowalem zmienic na 1.9dCi 130km + chip i teraz troche (bardzo?) zaluje ze sie rozmyslilem (sentyment). Tam podobno sa duzo lepsze skrzynie...
hmmm....widze, że zupełnie nie tędy droga do Twojego celu którym jest mocno agresywna jazda. Do tego celu potrzebujesz golfa 2 GTI, względnie astre GSI gdzie cześci na szrocie kupisz całe wiadro za pół stówki. Jeżeli uważasz, że dCi + chip otrzymasz rajdówke to jesteś w błędzie. Newton pomoże Ci ale w uzyskaniu wyścigówki. Pisze to po to aby Ci uświadomić , że chip napędzi Ci Nm w okolicach nawet 340 do wykorzystania w przedziale 2000obr. Oznacza to , że nawet jak skrzynia wytrzyma to Twoim stylem jazdy po dwóch miesiącach będziesz zmuszony założyć sprzęgło ze spieka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady. Nie rajduje az tak. Mialem slaby tydzien, chcialem sie rozladowac i troche depnalem. Wyszlo co wyszlo - mam nauczke. Nie pierwsza, nie ostatnia.

 

Diesel ma wiecej zalet (nie widze wad). Raz ze ta skrzynia, dwa, ze mniej pali, a trzy (ale dopiero na trzecim miejscu stawiam) - moc. I ta moc przyda sie o tyle, ze nie bede musial tak katowac i zazynac samochodu zeby osiagnac dynamike taka jaka mam w tej chwili. Poza tym tak jak pisze chetnie kupie samochod pozbawiony choroby wieku dzieciecego (z poczatku produkcji modelu).

Niewiem - gdyby nie kasa i to ze mi sie nie chce bawic w sprzedawanie/kupowanie, to nie ma sie nad czym zastanawiac...

 

[ Dodano: 2007-11-08, 20:28 ]

zdjecie065and8.th.jpg

Pytania?

 

Za naprawe chca 1000pln (+250 za wyjecie/wlozenie skrzyni w Opolu). Dzwonilem po Krakowie - najtansza skrzynie znalazlem za 1200 (jak oddam stara). Jest skrzynia pod poznaniem za 700, jakas w Dolnoslaskim w podobnych pieniadzach, na polnocy Polski tez sa ponizej 1000. Ale szkoda mi czasu i kasy, zeby jechac, a tak na wysylke troche sie boje, bo chce jakas gwarancje i wole zobaczyc co biore. Nie wiem jeszce na co sie zdecyduje. Chyba bede naprawial. Ewentualnie wezme ta za 1200, moze jeszcze cos urwe.

 

A tak OT - bylem przed chwila w Czernichowie (robia tam skrzynie do francuzow), wchodze rozgladam sie i mowie: "po lokalu wnosze, ze malo awaryjne te skrzynie we francuzach nie sa". Smiali sie, bo zgadlem. Roboty maja sporo i da sie z tego zyc. Poza tym pokazali mi pare rozwalencow z 1.9dCi. Co troche mnie zmartwilo :-(

Czekaja co bedzie z nowa Laguna, bo podobno ma byc jakis postep ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!