Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik 2.0 a 1.6 benzyna w Megane II


brevo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przez kilka lat użytkowałem Saaba 9-3 2.2 TiD.

Przyszedł czas na zmiany i padło na Megankę 2 ale koniecznie w kombi i koniecznie w benzynie.

Poczytałem trochę o KZFR i cewkach, ale nie wiem czy problem cewek i KFZR dotyczy również silnika 2.0?

Proszę o wyrażenie opinii o tych silnikach, kosztach użytkowania itp. Jakie trapią go problemy (2.0 vs 1.6)

Skłaniam się bardziej do 2.0, ale kompletnie nie znam tego silnika a jest o nim dość mało na forum. Na jakie jeszcze rzeczy powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?

Bardzo dziękuję za rzetelne opinie.

 

ps czy ten silnik 2.0 ma oznaczenie F4R??

 

pozdrawiam

R.

Edytowane przez brevo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no po Saabinie poprzeczkę mam wysoko ustawioną, ale zakup raczej warunkowany praktycznością i faktem przyjścia na świat potomstwa <czerwona>

Fakt, że turbo odpowiada za w dużej mierze za moment obrotowy, ale chyba z tym 2.0 nie jest tak źle poniżej 10 sek. do 100. Jechałem ostatnio na oględzinach auta 1.6 to powiem szczerze masakra. A miałem wczesniej 2.0 Focus MK1 132KM i Mazdę 626 2.0 115KM i powiem szczerze, że Focus bardzo fajnie się zbierał a i Mazda również :)

A może masz tak kolego, że apetyt rośnie w miarę jedzenia ? :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brevo bo silnik się zaczyna od 6 cylindów, a jak ma jeszcze 2 turbinki to się przyjemnie porusza, ale wszystko w swoim czasie, jeżeli ojciec się dorobił (ależ mi wyczyn volvo z t6) to i ja sobie może kiedyś kupię, ważne, że sam. W każdym razie między 2.0 a 1.6 jest przepaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja , racja

tak wczoraj poczytałem o tym 2.0 to całkiem udany silnik. Może dużo pali, ale jest trwały, nie ma Turbo i na poruszanie się normalne w granicach prawa dorogowego starczy spokojnie a i wyprzedzic nim się da spokojnie. Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem 2.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R to udana jednostka. Z tym spalaniem to bym nie przesadzał, nie jest aż takie złe jak na 140KM.

 

Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem 2.0?

powinien pracowac w miarę cicho i bez klekotania. Jak klekocze to albo koło zmiennych faz rozrządu, albo hydraulika zaworowa (przy dużych przebiegach) daje o sobie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w f4r sagemy nie były montowane, chociaż po kilku latach w używanym aucie różnie się może zdarzyć. Cewki jednak to nie problem, bo jak będziesz miał sagemy to zmieniasz na denso/beru i masz spokój raz na zawsze.

Te silniki mają wg katalogów 137-140KM, jak to poznać nie wiem, ale to jest na tyle mała różnica, że chyba nawet pomijalna.

 

Zapomnaiłęm dodać, jak koło zmiennych faz będzie klekotac to silnik nie będzie miał pełnej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak papugować :)

ja bardzo dziękuję za diesla <czerwona> bardzo lubię diesle a raczej lubię ten moment obrotowy, natomiast serwisowanie jest bardzo kosztowne,

za mało jeżdżę. Poza tym sprzedałem właśnie diesla i już nie chcę klekota.

Po mieście i do pracy mam Clio 1.4 16v 98KM i tym śmigam na co dzień w korkach :) bardzo fajne autko. Dlatego też drugie auto większość czasu będzie jeździć max 300-500 km/mc i ewentualnie dłuższe podróże, więc spalanie 6 ON czy 8 Pb dwa razy w roku nawet przy podróży do Chorwacji nie robi różnicy.

Do 20000 szukam samochodu i tylko kombi, rodzina lada moment się powiększa :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odstawiajcie proszę kolejnej polemiki Pb vs ON. Temat jest tu klarowny...

Ze swojej strony powiem tylko że silnik 1.6 jest dobrym kompromisem. Spalanie akceptowalne,osiągi jak dla mnie też. Oczywiście jeśli dla Ciebie za słaby, to szukaj 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli teraz dopiero dobijasz i jeździsz od początku tym autem to "przygody" mogą się dopiero zacząć....sprzęgło, dwumas(w 1,5 chyba go nie ma), turbo, zawór egr, odpalanie zimą, wtryski to są wszystko naprawy w tysiącach złotych. Ciesz się póki co albo goń auto teraz zanim będziesz musiał wydać krocie. I wtedy oszczędności z paliwa pójdą w zapomnienie. Chyba, że te 150kkm zrobiłeś w 3 lata to bardziej opłacalny jest diesel. O takim serwisowaniu mówię...koszty eksploatacyjne a na podobnym poziomie.

Ale nie chcę tu wszczynać batalii czy diesel lepszy od benzyny <czerwona>

Każdy ma swoje priorytety i cieszmy się, że mamy wybór bena, LPG czy ropa :)

 

Dodano: 24 paź 2012 - 21:39

oglądałem dzisiaj pewne 2.0 w benzynie i porównując z 1.6 to ten silnik znacznie głośniej pracował. Trochę jakby klekotał. Własciciel nim jeździ od 3 lat i twierdzi,że tak było zawsze. Nie miał nigdy problemów z odpalaniem. Ale dzwoniłem do mojego mechanika i stwierdził od razu, że powinien pracować conajmniej tak cicho jak 1.6, a koszt wymiany rozrządu i KZFR z robocizną to około 1600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!