Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o opinie Scenic 1,9dCi


marcinnopl

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) zauważ, że nigdzie nie pisze "bezwypadkowy" lub "bezkolizyjny" - znaczy się: uczciwy handlarzyna i nie cygani, że auto nie bite. nawet widać, że lewe tylne dźwi jakoś tak niespasowane do końca. natomiast cygani w: autoalarm, podgrzewana przednia szyba, tapicerka welurowa, 14 ZAMYKANYCH SCHOWKÓW.

widzę, że fotek mało i marne, nie ma jednej nakładki (takiej wsówki) na wycieraczce prawej. tylko 35 PLN w ASO

przebiegu nie podał, więc należy się spodziewać rzetelnego ok. 250-300 kkm

 

2) tutaj brak dwóch nakładek na wycieraczkach, brak ESP, roletka w lewych tylnych drzwiach albo wciśnięta albo urwane mocowanie, zapalniczkę ukradli... również fotek mało i marne

 

3) przebieg IMHO absolutnie niewiarygodny, CLIMATYZACJA ręczna <czerwona>, czujniki cofania dołożone, nie ma jednej nakładki na wycieraczce lewej... również fotek mało i marne, brak tempomatu.

 

trzeba każdego jechać oglądnąć, sprawdzić szyby, w ASO, mają mieć po 2 karty etc. etc.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 1 jak wyżej. Na zdjęciach widać słabe różnicę w odcieniach zderzaka, ale to może być wina światła i to że na plastikach przeważnie widać niewielką różnicę w odcieniach.

Wg mnie nr 2 to tylko prawa strona nie malowana, a z lewej to tylko przedni błotnik, słupek przedni i maska jest oryginalnie pomalowana. Brak naklejki na progu z lewej więc miał lakierowany przedni zderzak i tylna lewą stronę (wg mnie bardzo widać różnicę w lakierze).

Nr 3 j.w. Do wyglądu zewnętrznego z tych trzech to najmniej się można czegoś przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Żeby nie zakładać nowego tematu podłączę się tutaj. Z racji narodzin pierwszego dziecka muszę szybko zmienić samochód na większy i tu walka trwa pomiędzy autami Scenic II i Grande Scenic, Espace oraz Citroen C4 Picasso, C8 i Peugot 807. Budżet jakim dysponuje to 30 tyś. w tym chciałbym się zmieścić w rejestracją oraz ubezpieczeniem auta. Z tego co się dowiedziałem to Scenic po 2006 r. przeszedł wiele zmian m.in. dostał wtryski Siemensa, które mają większą żywotność. Nie do końca wiem na czym polega różnica miedzy Scenic a Grande Scenic (tylko wielkość? gabaryt auta?). Znajomy ma Espace w dieslu i jest załamany kategorycznie mi odradza tego auta w dieslu jak już to tylko benzynę :/ Proszę o jak najwięcej info na temat tych modeli oraz jeżeli ktoś coś wie na temat Citreonów i Peugota będę wdzięczny za informacje i porady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCII a GSC II to 25 cm długości więcej + 2 dodatkowe siedzenia, o ile je w bagażniku ma (bo są wersje 5-cio miejscowe). no i oczywiście większy bagażnik :( reszta bez zmian.

co do Twojego powiększenia rodziny - u mnie jest 2+2 i doskonale się mieścimy w krótkim SCII, jadąc na wszystkie wycieczki, także zagraniczne. GSC by mi się po prostu nie zmieścił do garażu, a wożenie 2 dodatkowych siedzeń, by skorzystać z nich 3x w roku mija się z celem.

jaki silnik ma ten twój kolega, że tak psioczy? podejrzewam, że jakiś 1,9 lub 2,0 dCi ale musi mieć zarżnięty, skoro psioczy.

ogólnie frnacowate auta są dużo lepiej wyposażone niż niefrancowate, bardziej komfortowe :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma 2,0 dCi. Jak w Scenikach wygląda sprawa z wtryskami, dwu masem, generalnie czy ma jakieś wady na które muszę zwrócić szczególną uwagę. Pytam po złych doświadczeniach z silnikiem forda 2.0 TDCI stała wada czyli sprężynka na desce - wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to akurat 2,0 dCi to chyba jeden z lepszych dCi.

każdy SCII może mieć "stałe fochy" niezależnie od użyszkodnika (np. wyświetlacz, HF) lub zależne (np. panewki, FAP). ważne by dokładnie poczytać na forum o bolączkach i dowiedzieć się co dalej. wszystko opisane jest na forum. nie wiem, czy ktoś poda Ci to wszystko w jednym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Espace, C8 i Peugot 807 dla rodzinki 2+1 będzie za duży, chyba, że masz zamiar wozić teśców :(

Nie dawno stałem przed tym samym wyborem, w takiej samej sytuacji (pierwsze dziecko) i zdecydowałem się na scenica II i nie żałuję. Wchodzi mi wszystko co jest związane aby podróżować z dzieckiem. Nie napisałeś czy bardziej preferujesz Pb czy On. Jeśli zamierzasz pokonywać dłuższe trasy poza miastem to diesel, jeśli jednak będzie to przeważnie miasto i poniżej 20 tyś rocznie lepsza będzie benzynka. Grand Scenic różni się przede wszystkim długością. Grandy są również przeważnie 7 osobowe. Ostatni rząd siedzeń chowanych w podłogę.

Z tego co wypisałeś wziąłbym C4 Picasso 2.0 benzynka i zagazował, tylko nie zmieścisz się w budżecie. Pozostaje scenic II (grand) z podobnym motorkiem 2.0 16v 140 kM. Idealny pod lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy gazownika nie posiadałem, a od paru lat jedynie ropniaki. W ciągu tygodnia auto porusza się głownie w mieście dojazd do pracy, marketu itp. itd. Dwa razy w roku większa wyprawa zimą narty za granicą, latem Chorwacja. No i weekendy działka i jakieś wypady. Na użytkowaniu ON jako tako się znam i mam pojęcie co do gazu hmm zero. No i koszt założenia gazu też nie jest mały, więc pytanie jak szybko mi się to zwróci i czy w ogóle się zwróci :( Co do tych elektronicznych wyświetlaczy już wiem, że wygasają bo kolega w Bydgoszczy je naprawia i chyba nawet wstawia język polski do nich także jakoś z tym sobie bym poradził. Uśredniając przebieg z poprzedniego auta wychodzi 20 tyś. rocznie. Tylko nim np. do Chorwacji nie jeździliśmy. Więc wybór zacieśniam do Grand Scenica (bardziej mi się podoba niż SC II) vs. C4 Picasso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoim dCi też robię przebiegi w okolicach 20 kkm, a czasem nawet dokładnie tyle nie osiągam.

jak szukasz GSCII to IMHO rozglądaj się za 1,9 lub 2,0 dCi.

motor 1,5 jest trochę słabszy (101 lub 105 KM), ale bardzo oszczędny :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na użytkowaniu ON jako tako się znam i mam pojęcie co do gazu hmm zero. No i koszt założenia gazu też nie jest mały, więc pytanie jak szybko mi się to zwróci i czy w ogóle się zwróci

Na użytkowaniu lpg nie trzeba się znać, jeździsz tak jak na benzynie. Koszt założenia instalacji zwróci Ci się po przejechaniu 20 tyś km. Eksploatacja tańsza niż silniki diesla. U mnie koszt 100 km - 25zł. Przegląd lpg raz do roku z filtrami 60 zł. Jeśli sam filtry wymieniasz 15 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszt 100 km - 25zł. Przegląd lpg raz do roku z filtrami 60 zł. Jeśli sam filtry wymieniasz 15 zł.
u mnie 24,8 PLN bez dodatkowych kosztów instalacji (1500 PLN ?) i dodatkowych obowiązkowych przeglądów w ASO :)

ale miałem poprzedniem 2x LPG i jak jest dobrze zrobiona instalacja to :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!