Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem po osuszaniu swojego Scenica, jako ze mialem niedrozne odplywy z szyberdachow - wszystkie juz udroznione, jedna rurka odprowadzajaca wymieniona w calosci (ktos madry zalozyl tapicerke przygniatajac rurke, przez to ta zagiela sie i pewnie jakies syfy z dachu tam sie zaczely zbierac, blokujac ja po prostu), a auto odsuszone. Kupa z tym roboty - ponadtygodniowa gehenna, kto robil, to wie ;-)

I teraz tak - zawsze mialem problem z uciekajacym plynem chlodniczym, zastepowalem go woda. Teraz jednak szlag mnie trafil, bo: po osuszeniu auta wlalem wode do zbiorniczka, cale pol litra wody, a po dniu czy dwoch zagladam pod mache - nie ma nic (a klima byla uzywana, bo szyby paruja). Z klimatyzacja NIGDY nie mialem problemu, w sensie ze dzialala zawsze, czy z nagrzewaniem - nawiasem mowiac. Nie to jest najgorsze. Przeczucie mnie tknelo, zagladam pod mate wygluszajaca pod siedzeniem kierowcy (ktora byla tak mozolnie osuszana), a tam - wilgotne. Tak, jakby czesc tej wody... a moze cala - pol pod siedzeniem kierowcy, a pol pod pasazerem - po prostu odeszla z klimy pod siedzenia.

Dzisiaj bede probowal ostatniej deski ratunku - czyli plynu K-Seal, ktory moze mi zatkac jakis wyciek.. ale juz pisze, co zrobic jako nastepny krok, jesli nie pomoze. Gdzie szukac przecieku ? Jak sie dostac do ukladu chlodzenia, zeby poobserwowac nieszczelnosc ? Mam szanse zrobic to w ogole sam, czy trzeba znawcy od klimatyzacji ? Jak czytam niektore wypowiedzi o jakims gazie (?), odpowietrzaniu, czy czynniku chlodzacym, to mnie przeraza :-] ile z tym roboty - i to wcale nie takiej znowu bezpiecznej.

Macie jakies porady ?

Dzieki

Scenic 1ph2 2000 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Na razie wlalem K-Seal'a (ta sama technologia, jak sadze, co w podanycm linku), przejechalem 5 minut z wlaczona klima i ubylo troche plynu ze zbiorniczka. Postawilem auto na parkingu, wlaczylem klime, po 5 minutach - tyle samo plynu. Przelaczylem na ciepla klime - po 5 minutach znowu tyle samo plynu.

Wyjscia sa wiec 2: albo sie wlasnie zakleilo ;-) albo trace plyn podczas jazdy (??).

 

Dam znac w miare uplywu czasu i jazdy, co sie dalej dzieje, niemniej dobrze byloby wiedziec, jak sie dostac do calego chlodzenia i sprawdzic, gdzie przecieka. Na razie nie widze, zeby z przewodow widocznych z gory cos cieklo, dolna rurka gumowa jest ciepla przy uzywaniu klimy, ale nie miekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie radził stosowania uszczelniaczy, bo przy okazji uszczelniania wycieku można sobie inne rzeczy uszczelnić (zatkać) i będą dodatkowe problemy i wydatki. W tym wypadku może cieknąć sama nagrzewnica lub przyłącza do niej.

Doraźnie, aby zmniejszyć lub może nawet zatrzymać wyciek można spróbować poluzować korek na zbiorniku wyrównawczym. Powoduje to, że układ zaczyna pracować jako bezciśnieniowy i jak jest mała nieszczelność spowodowana słabo zaciśniętą opaską wyciek maleje lub zanika. Dobrze jest wtedy trzymać poziom płynu w zbiorniczku (na zimnym silniku) mniej więcej w połowie miedzy max-min. Można się tą metodą posłużyć tylko wtedy jeżeli temperatura silnika oscyluje ok. 90*C (nie przekracza 95*C). Dla świętego spokoju, zastosowanie tej metody nie zwalnia użytkownika od zlokalizowania i usunięcia wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wlewać jakieś g... do silnika, trzeba było poczytać tematy o nagrzewnicy.

 

Jakiego silnika ? Wlalem do zbiorniczka z plynem chlodzacym, za ktory wlasciwie robila od 2 lat dolewana co rusz woda. Zbiorniczek wymienilem przy okazji na inny, ktory kupilem na szrocie i przeczyscilem solidnie.

Pewnie, ze bede czytal o nagrzewnicy, o ile tylko przeciek stamtad powoduje przedostawanie sie plynu pod siedzenia w kabinie. Mechamik mowil cos o mozliwosci uszkodzenia chlodniczki od klimatyzacji, wiec moje pytanie bylo takie - jak sie dostac do tego ukladu, czy to jest w miare latwe, z czym moglby sobie poradzic poczatkujacy naprawiacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlalem do zbiorniczka z plynem chlodzacym,

To miałem na myśli. Takie preparaty wlewa się w przypadku nieszczelności układu chłodzącego "w drodze", żeby dojechać na miejsce a potem szybko udać sie do mechanika, w celu likwidacji nieszczelności oraz wypłukaniu układu chłodzenia i wymiany płynu.

mozliwosci uszkodzenia chlodniczki od klimatyzacji

Nie jest to w żaden sposób powiazane ze sobą. W ukiładzie klimatyzacji masz czynnik chłodzący, który w przypadku nieszczelności natychmiast ucieknie. To o czym wspomiana mechanich to przydkany odpływ skroplin z klimatyzacji, ale w takim przypadku kapała by woda na nogi pasażera, z pod schowka.

W Twoim wypadku masz natomiast wyrażne wskazanie; zalanie wykładziny pod nokami pasażera i kierowcy, oraz ubytek płynu chłodzącego.

Odkręć maskownicę z lewej strony konsoli centralnej, przy pedale gazu i zobacz co tam widać.

Daletego proponuję Ci poczytanie na temat nagrzewnicy w Megane I i Scenic I, w obu modelach jest praktycznie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam, odkrece maskownice.

 

Jednak w miedzyczasie chce zaznaczyc, ze obawy "ze K-Seal moze cos zatkac, co nie trzeba", albo "trzeba po wlaniu K-Seala i udaniu sie natychmiast do mechanika, by ten wyplukal wszystko i zalal z powrotem plynem" - sa nietrafione, zupelnie na zasadzie prawdopodobienstwa "nie bede jezdzil autem, bo moze mi sie trafic wypadek i moge umrzec".

http://www.k-seal.co.uk/

Tu jest link, ten plyn ma 2 miliony sprzedanych butelek, jest polecany przez mechanikow, zbadany przez Uniwersytet w Brighton. Poczytajcie, a ja dodatkowo sprobowalem. Skoro ten plyn jest kompatybilny z kazdym rodzajem chlodziwa, to czemu nie probowac ? Mam 90% szans, w/g producenta. Zobaczymy, czy da rade skleic moj wyciek, czy bede w 1/10. Dzis po odkreceniu korka pierwszy raz zauwazylem cisnienie w zbiorniczku - lekko syknelo i nawet wydawalo mi sie, ze podniosl sie lekko poziom plynu po tym, jakby bylo rzeczywiscie cisnienie w ukladzie, ktore wtloczylo gdzies tam czesc plynu w swoje rurki i tzrymalo, dopoki nie zdekompresowalem zbiorniczka, LOL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa nietrafione, zupelnie na zasadzie prawdopodobienstwa "nie bede jezdzil autem, bo moze mi sie trafic wypadek i moge umrzec".

Wyraziłem, jedynie swoją opinię na temat tego typu uszlachetniaczy. Widziałem na własne oczy co potrafią zrobić w silniku.

Poza tym Twój powyższy post zabrzamiał jakbyś reklamował ten produkt, ale to moje odczucie. :(

Ponawiam, sprawdź nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam to samo renault scenic 2000 1.6 16v rxt !

Probowałem wszystkiego! Nawet wymieniłem nagrzewnice na nowke sztuke ale nic nie pomogło w starej była mała dziurka !

Ale co z tego dosłownie co 2 dni musze dolewac prestona! w moim przypadku nie mam powodzi pod nogami ale owszem jest wilgotno ALE WIATRACZEK OD nawiewu na 3 i 4 pozycji strasznie buczy! JUZ nie wiem co mam zrobic ! w garazu zero sladow zeby cos wyciekało chodzi mi ze pod samochodem tak!

byłem u mechanika to on nie moze znalexc przyczyny ! aha w zbiorniczku nie ma sladu oleju i uszczelka pod głowica jext jak nowa!

Moze to wina ze ma załozona istalacje lpg sekwencyjna ! I pytanie czy układ chłodzenia chłodzi takze cos w układzie lpg?

Przepraszam za intpunkcje i brak polskich znakow ale pisze z telefonu !

Pozdrawiam uzytkownikow MARCIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!