Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizdy od strony silnika, skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Megane Granataur III 1,5dci 105 KM. Przy zmianie biegów, wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu słychać gwizdy dochodzące od strony silnika. Jak nacisnę pedał gazu mocniej to zanikają. O czym to może świadczyć?

Edytowane przez Browarek112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy czasem nie jest to takie dziwne poskrzypiwanie ? Właśnie byłem ostatnio w serwisie ale jak to zawsze bywa nic nie było słychać podczas jazdy demonstracyjnej. Ja co prawda mam 1,4 Tce ale mam wrażenie , że to mocowanie przy skrzyni biegów ( łączni metalowo - gumowy)lub inaczej łapa , daje taki dziwny pogłos. Najpierw myślałem , że ze sprzęgłem jest coś nie tak bo dźwięk był najbardziej słyszalny przy ruszaniu i zmiany biegu z 1 na 2. Potem jednak zauważyłem że występuje to jak jadę wolno ( na 1 lub 2 biegu) i dodam gazu lu odejmę gwałtownie. Drogą dedukcji wywnioskowałem , że zjawisko ma miejsce przy przeciążeniu podczas ruszania , wtedy bardziej silnikiem rzuca a ten napiera na mocowanie. Ostatecznie , analogicznie w takiej sytuacji może wydawać podobny dźwięk któryś z wahaczy ale obstawiam to pierwsze. Jako, że w serwisie nic nie znaleziono ( nie wykryto)a nie chce mi się znowu jechać i wyjść na głupka , to jadę w tygodniu na kanał i zdejmę osłonę silnika i sprawdzę wizualnie oraz breszką poruszam lekko mocowania i inne elementy metalowo gumowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i rzeczywiście coś z tym łącznikiem. U mnie to są to takie jakby gwizdy może i poskrzypiwanie gdy lekko dodaję gazu później to zanika przy mocniejszym dodaniu gazu. Nie słychac tego równiez gdy mam wciśnięty pedał sprzęgła. Niby wszysyko chodzi dobrze ale to jest wkurzające szczególnie jak się jeździ w mieście na wolych obrotach i lekko dodaje gazu to stale takie pogwizdywanie. W trasie jak się jedzie normalnie płynneie to tego nie słychać, jedynire czasami na tempomacie, ale to wtedy gdy nie pobiera gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dźwięk taki słyszę też u siebie (1,5dCi 110KM). Wydaje mi się, że dźwięk ten jest mocniej słyszalny gdy jest chłodno. Też na początku myślałem, że na luzie nie występuje, ale jak się dobrze wsłuchałem to trochę go słychać.

W każdym razie gdy zostawiłem auto w serwisie, mechanicy nic nie słyszeli. Przy odbiorze poprosiłem faceta z obsługi, żeby się ze mną przejechał to mu zademonstruje. Dostałem odpowiedź że to normalny dźwięk dla tego samochodu. Podobno gdzieś na wężu paliwowym jest jakaś złączka czy inny element o mniejszej średnicy niż wężyk (serwisant nie powiedział dokładnie albo nie zrozumiałem) która zaburza przepływ paliwa. I dlatego przy powolnym przepływie paliwa słychać taki dźwięk podobny do wody płynącej w rurach. Jak obroty silnika są większe paliwo płynie szybciej i tego nie ma. Powiedział mi też, że w zimie będę go słyszał jeszcze mocniej.

Jeżeli serwis ma rację to pozostaje się tylko pogodzić z tymi dźwiękami. Są wkurzające ale jednak niezbyt uciążliwe.

 

PS. Jaki dźwięk wydawały wadliwe przewody paliwowe w megankach zimą? Przyszło mi teraz do głowy, że może te dwie sprawy mają ze sobą coś wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ten sam dźwięk u siebie, silnik 1,5 dci 110KM. Dźwięk, choć nie głośny, to jednak pojawia się kiedy jest chłodno. Latem tego nie było. Serwis potwierdza, że ten typ tak ma i nie jest to żadna awaria. Usłyszałem podobną odpowiedź, jak kolega rob_dz. Trzeba się do tego przyzwyczaić. U mnie po "lekkim nagrzaniu silnika" objawy ustępują. Ponoć "problem" dotyczy silników 1,5 dci. Dla mnie to nie jest problem, choć dźwięk może niektórych kierowców troszeczkę irytować. Kwestia przyzwyczajenia, ale skoro nic się nie dzieje, to po co się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od września jestem posiadaczem MEGI 1.4TCe.Po miesiącu jazdy usłyszałem podobny dźwięk,najbardziej słyszalny przy zmianie niskich biegów(jakby gwizd kręcącej się rolki lub łożyska).Kontrola w serwisie,wszyscy słyszą ten gwizd ale diagnozy brak.Propozycja demontażu sprzęgła i skrzyni biegów,nie wyraziłem zgody.Będzie chyba trzeba się do tego przyzwyczaić choć według mnie coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twingo miałem straszny gwizd jakbym miał turbinę.Działo się tak przy zmianie biegu i wciskaniu pedału sprzęgła. To łożysko wyciskowe tak pięknie gwizdało.Po puszczeniu pedału cichło i jechał sobie jak gdyby nic. Ja bym jeździł do momentu aż będzie naprawdę głośno i upierdliwie. :mrgreen:

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam czy ktoś się uporał z tym dziwnym dźwiękiem płynącym z rurek metalowych paliwa pod maską od strony pasażera bardzo wyraźnie słyszalny w środku pod deską rozdzielczą przy jeździe do 2000 obr na zimnym silniku bardziej ten dźwięk jest słyszalny po rozgrzaniu silnika troszkę mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktos już znalazł rozwiązanie tej kwestii? U mnie w Megane III również słychać ten dzwięk na niskich obrotach od strony pasażera, Mam jeszcze Scenica III z tym samym silnikiem i tam błoga cisza i nie ma żadnych niepokojących dzwięków..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!