Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temat rzeka - dmuchawa, problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przeszukałem forum i znalazłem tony postów na temat nawiewiu w naszych megankach, jednakże prawie żadnego dla megane I PH2 :(

Mam Megane r99 (I PH2) 1.4 16V benzyna bez klimy. Nie działa w ogóle nawiew (działa tylko silniczek od cyrkulacji zamkniętej), w związku z tym mam parę pytań:

- jak wymontować w tym modelu silnik dmuchawy? (ściągnąłem "sam naprawiam.." dla mojego modelu, ale okazuje się że opisuje on inny sposób zamocowania dmuchawy niż mój. Zdjążłem ramiona wycieraczek, podszyba parę plastików z kanału dmuchawy -> i zonk.. w ogóle nie wiem co dalej - tak mało jest miejsca. Nie mogę również dostać się do kabli silnika dmuchawy, aby podłaczyć na krótko i sprawdzić czy jest sprawny :)

- czy w tym modelu jest gdzieś kostka z przekażnikiem na dmuchawę w kabinie silnika? (w PH1 ta kostka jest na prawo od akumulatora)

- co jeszcze mam sprawdzić? (np.: kable w puszce bezpiecznikowej pod kierownicą??).

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki!

Link1 - niestety inny model niż mój. Link2 - tak to właśnie wyglada u mnie. Niestety autor nie podaje jak wyjąć silnik dmuchawy (i powiem szczerze musiałbym mieć dwa razy mniejsze dłonie, aby wyjąć wtyczke zasilającą silnik (autor pisze tylko o 'zgrabnych' dłoniach :( :)).

 

Dodano: 11 lis 2012 - 15:27

Nawiew naprawiony.

Jakby ktoś bawił się podobnym modelem to trzeba:

- wyjąć kable modułu rezystorowego + silniczka od recyrkulacji (oczywiście trzeba najpierw zdjąć wycieraczki, podszybie i wszyskie przykręcane plastiki nad dmuchawą)

- odkręcić dwie śruby (jedna jest pod silniczkiem od wycieraczek, druga pod wyjętą kostką modulu rezystorowego

- okręcić moduł rzystorowy (razem z modułem kanał nie chciał mi się przecisnąć przy wyjmowaniu)

- odkleić (ruszając) cały kanał dmuchawy (takie kawał platiku długości ~70cm) i wyjąć go (najpierw cofnąć w lewo, a potem do góry prawa strona i w prawo

- rozłożyć cały kanał na dwie połówki (uwaga na zatrzaski - są bardzo kruche) i odkręcając jedną śrubkę można wyjąć silnik dmuchawy :).....

 

Pozdro,

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano trzeba było (tylko "szlag" :( mnie trafiał przy wykręcaniu i wyjmowaniu tego i tak jakoś nie pomyslałem....).

Choć powiem szczerze największy opór stawiły wycieraczki (12 lat bez ruszania zrobiły swoje). Bez porządnego ściągacza lepiej nie podchodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam tą samą megane 1.4l 16v ale z klimą. Moja rada jest taka aby przed przystąpieniem do pracy pojechać do serwisu klimatyzacji w celu spuszczenia czynnika z układu. W kanale w którym wmontowany jest wentylator u mnie siedzi również parownik z klimatyzacji. Aby wyjąć ten cały modół trzeba rozszczelnić klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!