Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsze 10 tyś km


norbert_p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę się podzielić wrażeniami odnośnie mojego szczeniaczka z 2011 roku, którym przejechałem ponad 10 tyś km. Może to i mało i ocena będzie niezbyt miarodajna, ale dla potencjalnych klientów nowego auta może się przydać.

Auto kupione zostało w grudniu 2011 roku na wyprzedaży z przebiegiem 7 km. Wersja tech run: navi tom tom live, esp, 6 air bagów, elektryka szyb i lusterek, klima dwustrefowa itp. Wersja Grand.

Podczas kupna sprzedający zasugerował, aby po pierwszych 1500-2000 km wymienić olej i filtr oleju co też zrobiłem. Zapłaciłem wtedy (w styczniu 2012 roku) ponad 400zł. Oczywiście w ASO. Auto sprawowało się nienagannie i jedynie uwaga syna (3-letniego) z tyłu z fotelika : "tata, coś dynda" trochę to przyćmiło. Okazało się, że tym czymś dyndającym jest środkowa lampka, któa dyndała na kabelkach. W ramach gwarancji ASO wymieniło lampkę na nową. Poza tą małą wtopką auto jeździło ekstra. Praktycznie zero problemów. Ostatnio pojawił się wyciek spod korka płynu hamulcowego. Podczas pierwszej wizyty w ASO gość odciągnął trochę płynu (rzekomo było go za dużo). Problem nie zniknął. Wina zapewne tkwi w korku i jego dziwnej uszczelce. Jestem już umówiony w ASO.

Poza tym autem jeździ się bezapelacyjnie super. Jazda nim nad morze to czysta przyjemność. W przyszłym roku egzamin dojrzałości czyli wyprawa do Chorwacji. Zobaczymy jak się spisze...

Wyposażenie mi w zupełności wystarcza. Navi, tempomat, klima, esp, poduszki powietrzne. Więcej mi nie potrzeba. W miarę następnych setek km będą następne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że ten silnik będzie zarezerwowany dla clio i twingo. W megane i fluence chyba chyba nie włożą nic mniejszego niż 1,2 TCe 115-120KM

norbert_p to miło, że autko sprawuje się bez zarzutu :( ja swoją megi odebrałęm w marcu i nakręciłem już 15,5 tys. km. Wymianę oleju zrobiłem ale przy 15 tys. (nie widzę potrzeby wymieniać wcześniej. Zastanawiam się jeszcze nad wykupieniem kontraktu ZEN (kontrakt serwisowy + gwarancja 4 lata lub 80 tys. km).

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz niestety nie masz racji. ZEN mozna wykupić przed pierwszym przeglądem (do roku), a zwłaszcza jak korzystasz z mojerenault.pl. Co do rabatów to nie podejrzewam aby były wieksze niż aktualnie. RP ma zasadę aby nie zostawiać sobie zbyt wielu samochodów ze starym rocznikim i stosowne akcje zaczyna juz wcześniej. Trzeba mieć na uwadze, że obnizki cenowe dotyczą samochodów znajdujących sie u dealerów i dostępnych od ręki a nie zamawianych do produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataryniarz, wg cennika upust był 10 tyś zł. Gratis dorzucili autoalarm oraz dywaniki, które jeździły ze mną 2 dni (straszny chłam). Generalnie można się targować jak na bazarze. To zależy od dealera. Nie czekaj też za długo, bo potem za bardzo nie ma w czym wybierać. Po nowym roku i tak lepszego rabatu nie będzie (sam się o tym przekonałem), a aut na parkingu również nie. Moje przyjechało z jakiegoś generalnego parkingu (nie pamiętam skąd).

Co do wymiany oleju to wymieniłem, bo auto było na dotarciu. Z resztą to nie moje pierwsze auto z turbiną i wiem jak należy o nią dbać. Te pierwsze km są na "ułożenie" wszystkiego itp.

Co do gwarancji na 4 lata to ja się nie piszę. Płacić kupę kasy za przedłużenie, aby potem jeszcze bardziej mnie oskubywali? Nie...

Pod moimi postami jest link do strony, gdzie się bardziej "rozgadałem" na temat auta... Generalnie jestem bardzo zadowolony z niego i nawet spalanie mnie nie przestrasza (odbiega znacząco od tego z folderu reklamowego :( ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab Cytuję z informacji prawnych na Moje Renault: "Umowa Serwisowa ZEN może zostać zawarta w ciągu 3 miesięcy od daty wydania samochodu klientowi i przed wykonaniem pierwszego przeglądu".

 

norbert_p dzięki za info. Faktycznie nie ma sensu czekać, lepsze wyprzedaże były w wakacje niż teraz, niestety dopiero teraz mogłem się zdecydować. Ciekawych aut zostało bardzo mało, ale konkretny rabat na doposażone auta można wynegocjować. Np. stoi kilka sztuk Privilege od marca, część nowa, część demo - cena po negocjacjach jak za podstawowy Dynamique już z rabatem wyprzedażowym od RP.

Gwarancję ZEN opłaca się kupić dlatego, że przez 4 lata masz wszystkie przeglądy bezpłatne + przedłużoną gwarancję do 4 lat lub 80kkm, a kosztuje to tylko 1399zł :(

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancję ZEN opłaca się kupić dlatego, że przez 4 lata masz wszystkie przeglądy bezpłatne + przedłużoną gwarancję do 4 lat lub 80kkm, a kosztuje to tylko 1399zł

 

Może mnie ktoś oświecić? Czy to prawda? Dzisiaj w ASO zapłaciłem 9zł za pół litra płynu chłodzącego, bo rzekomo to materiał eksploatacyjny i nie podlega gwarancji. A przecież go nie wypiłem... Czy w takim razie podczas przeglądu będę musiał zapłacić za oleje i filtry, bo się zużyły, a za robociznę już nie? To po jakiego grzyba przedłużać? Aby przy każdej wymianie oleju płacić grubą kasę, a Renault pokryje tylko robociznę? Rozumiem usterki, które mogą wyjść po drodze (tu dłuższa gwarancja się chyba przyda)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nikogo dołować, ale rabat w okolicy 10 tyś za auto z ubiegłego rocznika to żadna pokusa. Wiem , że każdy lubi się pochwalić , że to niby jest najlepszym negocjatorem i ostatni i jedyny taki rabat dostał i w ogóle to Dealer dopłacił do auta aby tylko klient był zadowolony a na koniec Renault Polska wręczył bilety na egzotyczne wczasy dla całej rodzinki , żeby tylko autko się sprzedało bo w ogóle to charytatywnie tam siedzą w tych salonach. A na poważnie - 10000 zł dostałem rabatu na zakup nowego auta w kwietniu 2010, autko zamawiane z fabryki a więc funkiel nówka a do końca roku jeszcze trochę brakowało. Dodatkowo alarm fabryczny dostałem gratis , gwarancję do 4 lat lub 80000 km za 1 zł netto, oraz dywaniki zimowe ( gumowe) gratis. Poza tym udało mi się jeszcze cały VAT odliczyć :(

Także nie bądźmy naiwni i nie dziękujmy Bogu zaraz bo dali nam rabat za auto roczne lub demo. Łaski nie robią. Jeszcze trochę a za pół darmo dawać będą auta , żeby tylko pozbyć się z placów. W czasie recesji oraz ogólnego kryzysu dealerzy nie mają za wesoło.

Ale może nauczą się szanować klienta i to nie tylko w chwili gdy ten chce kupić nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!