Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

swap megan na 3.0


bartii92PTB

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od upomnienia, żeby troszkę bardziej autor tematu uważał na ortografię. ;)

A teraz dorzucę swoje kilka groszy. Temat swapu w mojej poprzedniej megi chodził za mną dosyć długo (a i przy obecnej kilka razy mnie już naszedł). Ale wstawianie silnika 3.0 v6 do megany było już przerabiane na forum i traktowałbym to raczej jako ciekawostkę przyrodniczą. Sportowe Renówki mają to do siebie, że nie moc silnika jest w nich najważniejsza, a prowadzenie. No ale trochę zbaczam z tematu.

Rzeczy które byś musiał na 100% wymienić:

-zawieszenie,

-hamulce,

-silnik (z elektryką, komputerem, skrzynią biegów, wydechem, być może customowym).

Koszty będą spore, nie masz co się łudzić. Ale jeżeli mimo wszystko chcesz podjąć wyzwanie to moim zdaniem lepiej zainwestować w silnik w okolicach 2.0 (może ewentualnie uturbione 2.0). Nie wiem czy by pasował z megany II rs albo laguny II, ale w tym kierunku rozpocząłbym poszukiwania. No i oczywiście możesz też odchudzić auto z niepotrzebnych rzeczy. ;) Ale to opcja tylko jeżeli chcesz mieć maszynkę do tego "ucierania nosów", która będzie średnio praktyczna na codzień.

Kolejna rzecz, osobiście jestem fanem modyfikacji które są określane jako 'stealth look', czyli zmodyfikowanych aut które wyglądają jak stock. Co moim zdaniem jest zgodne z Twoim celem, a czego nie uzyskasz przy silniku 3.0 (z tego co pamiętam gość który wstawiał 3.0 do megany musiał zmienić maskę bo się silnik nie mieścił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA proponuje tak:

Wsadzić sportowe zderzaki czyli doda 10 KM

Spojer tylny 5 KM

felgi aluminiowe lekkie 5 KM

Odchudzanie auta 5KM

Szyby tylne i boczne tylne(3D) na plastykowe 3 KM

sportowy tłumik 5 KM

Sportowy dolot i kolektor dolotowy 10 KM

turbina 35 KM

Razem: z 75 KM odzyska 153 KM i to poniżej 2 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gra nie warta swieczki. silnik ciezki i bez usztywniania/wzmacniania przodu sie nie obejdzie, mocy ma malo. kup sobie b204 albo b234 od saaba i krec nawet na 300km jak Cie stac na wzmocnienia, jak nie to zostaw sobie 180-220 i sie ciesz z gwizdu blowoffu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zsumuj koszty po zakończeniu operacji i "oblataniu" auta przez jakiś rok. Wtedy można powiedzieć ile swap kosztuje.

Nie jest sztuką włożyć silnik. Może się okazać, że będziesz chciał sprawdzić, co auto potrafi i ukręcisz półosie, rozpadną się przeguby itd. Amortyzatory mogą się skończyć (popękać sprężyny) z powodu zwiększonego obciążenia. Większa masa auta, zwiększona droga hamowania. I można tak wymieniać dalej.

Zwódźcie panowie uwagę na to, że autor postu ma silnik 8V, a chce 3.0 V6 24V. To jest przepaść technologiczna. Na 100 % elektryka do wymiany i zawieszenie. Nie wmówicie mi, że można się zamknąć z tematem w 2 tyś. zł.

 

Poczytajcie sobie ten temat.

Odświeżę trochę post robiłem taki zabieg w clio 2 silnik wchodzi miałem na dawce anglika lagunę 1 3.0 wszystko z autem wyniosło mnie 6 tys a w sumie to i mniej pozostałe części z laguny sprzedałem. W tym są hamulce od peugeota 406 cupe brembo gwint kompletny koła 17 pakiet sport od clio sport. Silnik wchodzi trzeba go trochę przesunąć do przodu po zabiegu zmienia się środek ciężkości wystarczy auto dowarzyć i jest ok. robiłem swap clio 1 1.8 z silnikiem megane 2.0T tez żaden problem koszta podobne robiłem również polo na vr6 lupo na 1.8T od A3 nigdy koszta nie przekroczyły 7 tys wiec pisanie bredni o 20 tys jest dla mnie śmieszne co do elektryki dla mnie to najmniejszy problem półosie dorobienie sztuki 300 zł z przegubami nowymi w autoryzowanym warsztacie . Biorcą było Clio 2 1.5 2007r zostały tylko poszerzone spawy i w planach może klatka. Widok chama w BMW z 4 litrowym silnikiem jak objeżdża go małe francuskie gówno bezcenne.

Edytowane przez tomas249
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

przepraszam, że odkopuje ten temat, ale mam szanse kupić silnik 3.0 od laguny. Czytałem troszkę ten temat i wiem, że muszę wymienić hamulce, zawieszenie i resztę ważnych obiektów w aucie. Czy już ktoś próbował swapa do megane coupe ph I ?

Pytanie odnośnie komputera podkładowego. Czy mogę zakupić ów taki komputer np. na allegro? Dawca silnika miał wypadek, w którym właśnie komputer został uszkodzony.

Czy skrzynia biegów od F7R spasuje do silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Do przerobienia zawieszenie silnika

2) Skrzynia nie pasuje, najlepiej jakbyś miał od o tego konkretnego silnika

3) Trzeba kupić takie ECU jakie jest przypisane do silnika 3.0

4) Nie obejdzie się bez konkretnej ingerencji w układ elektryczny (kabelki, wtyczki, może UHC)

5) Nie wiem jak to jest rozwiązane w Lali, ale prędkość samochodu może być brana ze sterownika ABS, więc pewnie trza będzie ją również wymienić.

6) Nie wiem czy będą pasować półosie, chociaż jest nadzieja, że będą.

Moim zadaniem jest to do zrobienia, zabawy będzie dużo i koszty będą wysokie. Jak masz stare, pordzewiałe nadwozie to nie wiem czy warto,

ale o tym musisz zdecydować sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!