Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lokalizacja i rodzaj silniczka krokowego


posiada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem z falującymi obrotami na zimnym silniku (około 500-750), jak się rozgrzeje to ładnie wchodzi na te 750+-50 obrotów ale na zimnym potrafi zgasnąć po dodaniu gazu (zwłaszcza na wstecznym i nierównym podłożu - tył wyżej).

 

Wziąłbym się za wyczyszczenie silniczka krokowego tylko tutaj nasuwa się kilka problemów:

-po pierwsze czy moglibyście pokazać mi na zdjęciu gdzie on się znajduje (zdjęcie innego użytkownika forum, poprzedniego właściciela tego auta, silnik z tego co się tutaj dowiedziałem to 2.0 8V)

thumb_hosting_zdjec_1352839395__09062012109.jpg

 

-czy można włożyć silniczek od wersji 1.6 jeśli czyszczenie nie pomoże? Problem jest taki, że nie mogę na allegro trafić żadnego krokowca do 2.0, a za to do 1.6 i 1.4 jest od groma. Nie chcę używanych i teraz nie wiem jak to powinno wyglądać bo używki to takie duże w metalowej obudowie:

thumb_hosting_zdjec_1352839409__2785097117.jpeg

 

a nówki takie małe plastikowe:

thumb_hosting_zdjec_1352839418__2749458795.jpeg

 

na mój rozum to to co bym zakupił (ostatnie zdjęcie) musiałbym przykręcić do środka tej metalowej obudowy (drugie zdjęcie) tak ? Czy może do silników 2.0 to wygląda inaczej i muszę kupić taką dużą całość jak na drugim zdjęciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że nie mogę na allegro trafić żadnego krokowca do 2.0

Coś słabo kolego szukasz: Link

Od innych silników krokowiec nie będzie pasował.

Silnikczek krokowy znajduje się przy (na) przepustnicy, której na załączonym zdjęciu nie widać.

 

PS - na przyszłość pamiętaj, że masz silnik F3R xxx, gdzie xxx oznacza dokładny model (numer znajduje się na tabliczce znamionowej silnika), a F3R to rodzaj silnika.

PS2 - popraw dane w profilu. Wprowadzają w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno nie miałem do czynienia z f3r-em, ale tu chyba widac krokowy, on w tym silniku jest dość duży:

thumb_hosting_zdjec_1353444428__f3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

Miałem kiedyś Lagunę z takim silnikiem (F3R), ale obroty miałem ustalone nieco wyżej 850 obr./min +/- 50.

Co do krokowca to uważaj bo były dwa rodzaje:

- z wtyczką z boku LINK

- z wtyczką z dołu LINK

Jak kupisz z wtyczką z dołu to nie dasz rady podłączyć wtyczki. Notabene to jest chyba do 2.0 16V.

Dokładne oznaczenia masz tutaj:

post-34770-0-00764300-1353445902_thumb.jpg

 

Zanim jednak zdecydujesz się na zakup to spróbuj przeczyścić ten stary środkiem do czyszczenia przepustnic/gaźników.

Możesz też podnieś nieco obroty, robi się to na dźwigni przepustnicy tam gdzie zaczepiona jest linka gazu.

Jak będziesz czyścił krokowca to możesz też wyczyścić przepustnicę, manuala znajdziesz pewnie na forum.

Pozdrawiam

Lionel2000

 

Widzę, że jesteś z Bytomia, jak chcesz to podjedź do mnie to Ci powiem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Nieświadomy tego, że to nie jest cały silniczek krokowy wykręciłem i przeczyściłem tylko tą jego część przykręconą na 2 zwykłe śrubki gdzie się wpina wtyczkę. O dziwo falowanie jest już praktycznie niezauważalne.

 

Pozostał problem gaśnięcia jak odpalę na zimnym silniku. Gdy potrzymam kilka sekund na tych około 1500 obrotach to już się fajnie zagrzeje i trzyma prawie idealnie 750 obrotów. Z tego co poczytałem tutaj to może być wina czujnika temperatury cieczy tylko nie wiem czy go dobrze zlokalizowałem (obrazek). Przemierzyłem, ale niestety tylko analogowym miernikiem (multimetr wezmę ze sobą do garażu dzisiaj bo zapomniałem) i za bardzo nie miałem do czego tego odnieść bo gdzieś widziałem jakie opory powinny być pomiędzy którymi jego pinami, ale nie mogę tego nigdzie odnaleźć.

 

Sam naprawiam podaje, że to złącze ma być białe i oznaczył to na rysunku numerem 8, ja mierzyłem czujnik, który wskazałem niebieską strzałką i ma on złącze zielone (bo tak wygląda czujnik temperatury wody do megane, który można dostać na allegro). Teraz już sam nie wiem co mierzyłem bo może faktycznie to o czym jest napisane w Sam naprawiam to jakiś biały czujnik z dwoma pinami i wtedy ta tabelka ma sens, a ten czujnik, który ja chcę zmierzyć nie jest opisany i to właśnie ten powiązany jest z tymi obrotami zimnego silnika ?

 

thumb_hosting_zdjec_1353497340__hosting_zdjec_1352839395__09062012109.jpg

thumb_hosting_zdjec_1353497391__czujn.jpg

thumb_hosting_zdjec_1353497433__wart.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tą białą, dwupinową wtyczkę, to powinna być widoczna po zdemontowaniu, albo przesunięciu rury od filtra do dolotu. Wtyczka zapewne jest nad górnym wężem do nagrzewnicy.

Ja mam fotki z diesla 1,9 F8Q, ale z opisu przypuszczam, że obudowa termostatu jest taka sama lub podobna.

Zieloną wtyczkę też mam bliżej termostatu, od przodu jego obudowy.

Fotki zamieszczam poglądowo:

post-2372-0-65112300-1353504325_thumb.jpg post-2372-0-22360100-1353504346_thumb.jpg post-2372-0-52180400-1353504365_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie

 

Obroty biegu jałowego według producenta:

- wersje bez klimatyzacji 830 ± 50 obr/min

− wersje z klimatyzacją 950 ± 50 obr/min

 

Więc u Ciebie obroty są za niskie.

 

Czujnik temp. cieczy chłodzącej jest pokazany właściwie w WŁK i znajduje się na termostacie.

post-34770-0-00141700-1353504740_thumb.jpg,post-34770-0-71672500-1353504763_thumb.jpg

 

Zielona wtyczka podaje temp. na zegary.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w f3r czujnik jest 4 pinowy i to jest ten czujnik zielony. To było w lagunie z takim silnikiem, tu powinno być podobnie.

Tabelkę z wartościami oporów przy danej temperaturze kojarzę i jeśli mnie pamięć nie myli to dotyczyła silnika 1,6 8V.

 

Dodano: 21 lis 2012 - 14:40

post wyżej został wysłany podczas gdy pisałem posta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli będę musiał przemierzyć tą białą kostkę.

 

Zdawało mi się, że była gdzieś tabelka oporów między pinami tego zielonego czujnika i wyglądało to jakoś tak, że piny były opisane A B C i opór między A i B (blablabla) opór między B i C (blablabla) opór między A i C (blablabla) i ktoś to tam mierzył sobie bo też mu te obroty głupiały, ale nie potrafię tego w tym momencie odnaleźć. Jakby się ktoś natknął to proszę o link. W piątek wrzucę fotografię tych obrotów bo będę dłubał przy autku.

 

Winowajcą był silniczek krokowy. Rozebrałem go już z tydzień temu (choć trudno to nazwać rozebraniem - musiałem walić jak oszalały żeby zszedł ten kapturek), przeczyściłem starannie każdy jego element szmatką nasączoną wd40 (ten ruchomy "patyczek" w środku był brudem aż przyklejony do "pierścieni" wewnątrz) dodatkowo przepłukałem środek metalowej obudowy również wd40, powycierałem, złożyłem i autko fajnie zapaliło. Nie ruszałem go od tamtego dnia (minął chyba ponad tydzień) Dziś zachodzę do garażu sprawdzić po dłuższej przerwie czy moja naprawa nie poszła na marne. Jakież było moje zdziwienie gdy autko wdzięcznie odpaliło za pierwszym razem i wskoczyło sobie na prawidłowe obroty. Jedyne co mnie teraz martwi to ile pociągnie taki poskładany silniczek bo nie ukrywam, że podczas mojego rozbierania sporo tej metalowej obudowy po prostu się posypało i teraz niby jest mocno wciśnięty do środka. Nie wiem z jaką siłą wali ten trzpień w środku w tą sprężynkę, ale mam nadzieję, że nie na tyle mocno żeby wycisnąć ten kapturek na zewnątrz.

Edytowane przez posiada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!