Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Trochę odświerzę temat. Megane II ph I 2.0 16v

Przy prędkości rzędu 100-115 km/h trzęsie kierownicą, ale już powyżej 115 i poniżej 100 wszystko w jak najlepszym porzadku. Biegi działają normalnie, koła wywarzone itp.

 

Miał ktos może taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no panowie,

 

takie rzeczy to się sprawdza od razu. Ja raczej podejrzewam 3 opcje

1) hamulce, bo rzeczywiście przednie tarcze są już trochę zjechane, ale przy hamowaniu nie bije kierownica mocniej, nie nagrzewa się też jakoś specjalnie felga przy jeździe dłuższej, więc raczej nie trą

2) sprzęgło (tudzież dwumasówka), skrzynia biegów- ogólnie coś z przeniesienia napędu

3) jakaś wada opony

 

wszystkie wyżej wymienione trochę mi nie pasują z uwagi na fakt, że drgania są tylko w wąskim zakresie prędkości, powyżej tych 110-120 ustępują. Z drugiej strony kiedyś mechanik w ASO mi opowiadał że tak może być, bo powyżej pewnej prędkości auto już trochę mniej naciska na drogę <piwko>

 

Osobiście podejrzewam oponki (Goodyear Optigrip) bo są nietypowe, mają dwa bieżniki i może coś tutaj się ujawniło niebardzo z jakością wykonania. Ewentualnie coś z przeniesienia napędu (jednak 150k km robi swoje).

 

po prostu miałem nadzieję, że ktoś z was miał już taki przypadek z drganiami kierownicy w wąskim zakresie prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) - wyklucz zupełnie, nie masz dwumasowego koła zamachowego.

1 i 3 bardzo prawdopodobne.

Zamień koła P <->L lub tył <->przód

Jakbyś je jeszcze wcześniej wyważył to też było by dobrze.

z drganiami kierownicy w wąskim zakresie prędkości.

Miałem i to nie raz, wystarczyło dopompować koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mnie w megance I też trzęsło kierownicą przy pewnej granicy prędkości ale sie okazało ze to wina łożyska w kole które już padło po wymianie wszystko ustąpiło. Coprawda nie wiem jak jest w II ale moze warto sprawdzić i taką opcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

nie zakładałem nowego tematu ... ale mam podobny problem jak przedstawiony w tym temacie więc opiszę go tu :

 

auto drga mi cały czas (( w mojej ocenie coś po prawej stronie z przodu ) .... czuć te drgania od momentu odpalenia auta( przy odpaleniu auta , słyszalny jest coś w rodzaju puknięcia) ... byłem u mechanika i stwierdził że to wina pompy klimatyzacji .., ( wymieniłem ją na inną koszt 450 zł ) problem ustąpił ale po 3 dniach wrócił ( nie uwierzę że to pompa bo aż takiego pecha chyba nie mam :-)) (poduszki były sprawdzanie i są dobre )... będąc u koleżanki wjechałem połową auta na wysoki krawężnik i zjeżdżając drgania ustąpiły ... później miałem tak jeszcze raz ... i również ustąpiły .. niestety ostatnio byłem u wulkanizatora ten podniósł mi auto i po naprawie koła .. i wyjeździe od niego drgania wróciły i już nie mogę się ich pozbyć :-) .. nie wiem czy to ma coś wspólnego z tymi drganiami ale zauważyłem też , podczas gdy stoję i mam odpalone auto .. każde ruszenie kierownicy powoduje falowanie obrotów ( nie wiem czy tak powinno być ... bo nie znam się , a wcześniej tego nie zauważyłem ) ... mam zamiar pojechać do mechanika ... ale nie chce znów wymieniać w ciemno ( jak pompę klimatyzacji) bo nadzwyczajnej w świecie nie stać mnie na to ...

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Zauważyłem po zmianie kół na letnie, że przy małych prędkościach cały przód jakby nie tyle wibruje co "unosi się" góra dół. Tak jakby koło było "jajkowate". Czy opona po zimie mogła się odkształcić? Koła zmieniałem sam, bez wyważania. Przy większych prędkościach tego nie ma. W tamtym roku również nie wyważałem, ale tych "drgań" nie było. Czy Ktoś coś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem koła na każdy sezon koniecznie trzeba je wyważyć. Jest to niezbędna czynność aby opona nie biła i równo się ścierała. Sprawdzałeś chociaż ciśnienie? Może być za małe wskutek czego będziesz mieć dodatkową " amortyzację " i w niedługim czasie wydatek ( również jeśli nie wyważysz kół ).

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak opony mogły się zjajkować, szczególnie gdy są nie odpowiednio przechowywane. Najprościej podnieś cały przód na pachołki, zakręć kołem w przyglądaj się z różnych stron na opony. Jak nic nie zauważysz to dopiero na wyważarkę (dla pewności), albo po prostu przełożyć miejscami, lewe koło na prawą stronę, bo mogły tak jeździć do tej pory i nie zaznaczyłeś która gdzie była. Czasami jest to różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tyle wibruje co "unosi się" góra dół. Tak jakby koło było "jajkowate". Czy opona po zimie mogła się odkształcić?

Jak przechowywałeś koła ? Leżały na płask na specjalnym stojaku, czy ustawiłeś normalnie, na stojąco? Jeżeli to drugie to Twoje przypuszczenia są słuszne, koła się odkształciły.

Może wrócą do "formy"?

Koła na felgach zawsze przechowuje się na stojaku w pozycji poziomej, tak aby nie stykały się ze sobą. np taki

stojakdoko.jpg

Opony bez felg przechowuje się w pozycji pionowej, co jakiś czas przekręcając, aby nie stały w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciśnienie kontroluję na bieżąco. Wyważyłem koła, ale te drgania sa nadal. Przy ok 40-50 km/h normalnie widzę jak mi kolano podskakuje. Przy większych prędkościach już tych drgań nie ma. Czy mogłem coś wygiąć (zniszczyć) zdejmując tarcze hamulcowe? (uderzałem młotkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) podłączam się pod temat :) mianowicie podczas gwałtowniejszego przyśpieszenia na biegu nr 2 ;) rzuca samochodem jak by była pogięta cała felga xD tak zwana ósemka :) oczywiscie na pozostałych biegach takiego efektu nie ma :) oczywiscie opony nie nowe ale też nie stare ;) 0,5 roku B) wyważone felgi sprawdzone prościutkie jak cholera xD teraz pytanie do was mam parararararam xD

Czy jest to wina pół osiek napędowych czy czego?? bo przyznam ze bardziej wole elektroniczne aspekty samochodowe xD a nie mechaniczne xD

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!