Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwszy bieg - opór


k3tj0w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie odnoście wrzucania 1 biegu szczególnie podczas przekraczanie wszelkiego rodzaju muld i innego rodzaju spowalniaczy. Tak jak podczas startu od 0km/h jedynka wchodzi dobrze i bez oporu, tak gdy redukuje z wyższego biegu, muszę wykazać się anielską cierpliwością i czasami nie małą siłą. Opór jest okrutny, szczególnie rano (na zimnym silniku) gdy jadę ulicą na której mieszkam i są 3 muldy. Na każdej prawie muszę wręcz się zatrzymać, luz i jazda. Gdy wracam popołudniu na rozgrzanym już jest ok. Teraz pytanie czy ten opór na pewno jest spowodowany zimnem i czy nie ma żadnego sposobu aby zlikwidować tą przypadłość.

 

Zaznaczam, że około 3 tyg temu wymieniłem całą kasetkę z linkami ponieważ drążek latał jak chciał. Ale problem z oporem jedynki występował również na starej kasetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, ze 1-ka stawia opór przy redukcji, bieg służy do ruszania, próba wrzucania nawet przy lekkim toczeniu auta mija się z celem, auto trzeba całkowicie 'zatrzymać'. A 'leżacych policjantów' czy jak to nazwałeś muldy, można spokojnie pokonać na dwójce.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm podczas wymiany kasetki gość powiedział że wszytko sprawdził i jest ok. + jeszcze prosiłem o sprawdzenie auta pod względem technicznym : poduchy etc. to powiedział że wszytko działa to samo sprzęgło - nic złego o nim nie wspomniał. Tylko, że drążek się kończy i na wiosnę go wymienić.

 

PS: Bardzo przepraszam za umieszczenie przez nieuwagę posta w dziale dla Megane,Scenic I a nie II.

Edytowane przez k3tj0w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, ze 1-ka stawia opór przy redukcji, bieg służy do ruszania, próba wrzucania nawet przy lekkim toczeniu auta mija się z celem

Jedyna sensowna odpowiedź

k3tj0w Wszystko jest ok, jedynka jest tylko do ruszania a nie do wkładania przy 20 czy 30. Jest to takie zabezpieczenie żeby przy zbyt dużych prędkościach nie wkładać 1 po przejechaniu przeszkody przy 10km/h czy 20 daje się 2 lewarek sam ładnie się prowadzi a nie wbija 1 z całej siły a potem skrzynia rozklekotana..

 

Dodano: 17 lis 2012 - 22:54

swoją drogą twój mechanik chyba nie dawno zrobił prawo jazdy skoro nie wie o takich rzeczach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z trasy ponad 150km, jak dojechałem do muld (na mojej ulicy oczywiście) to jedynka tak wchodziła, że aż z radością przez nie przejechałem ;) Niestety czasami toczę się 5km\h a nawet mniej z rana dojeżdżając pod muldę i nadal jedynka nie chce wejść. Chyba jedynym problemem jest temperatura. I teraz pytanie czy jest powód by się tym martwić? Czy jedynka powinna wchodzić gładko zarówno w zimnym aucie które stało całą noc w temperaturze około 0stC, jak i rozgrzanym po dość długiej trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, ze 1-ka stawia opór przy redukcji, bieg służy do ruszania, próba wrzucania nawet przy lekkim toczeniu auta mija się z celem, auto trzeba całkowicie 'zatrzymać'.

To normalne ale we Fiacie 126p ,gdzie nie było synchronizacji na 1, ale w Megance przy powolnym toczeniu musi bieg wskoczyć bez łaski i szkody dla skrzyni i silnika

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym samochodzie którym w życiu jeździłem, a było ich kilka, jedynka przy zimnej skrzyni ciężko wchodzi gdy auto się toczy, to normalne. Mocować się z tym nie można, tylko należy zwolnić, a nawet auto zatrzymać jak trzeba wrzucić jedynkę. Można też spróbować jechać dalej z dwójki. Po rozgrzaniu biegi powinny wchodzić już lepiej. Ma to związek z olejem w skrzyni, który w niskiej temperaturze robi się gęsty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!