Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z uwagi na to, że na forum nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, pozwolę sobie założyć nowy wątek. Chodzi o stuki w kolumnie kierowniczej. Samochód był w kilku warsztatach, jedni patrzyli jak na głupiego, drudzy nie potrafili znaleźć ani przyczyny ani naprawić. Zwracam się zatem do was moi koledzy! Objawy: mocne stuki szczególnie podczas jechania po "kocich łbach", podczas przyspieszania na muldach wali jak by w puszkę wrzucił metalową kulkę. Bardzo nie komfortowa sprawa, straciłem wręcz zaufanie do samochodu. Całe zawieszenie zrobione. Luz na maglownicy minimalny (zdaniem mechaników nie może tego powodować). Odgłos wyraźnie dobiega z kolumny jakieś 30-50 cm od czoła kierownicy. Krzyżaki dokręcone, raz nawet rozkręcałem całe podszycie pod kierownicą i szukałem przyczyny. Wydaje się, że to coś w tym mechanizmie. Podczas energicznego ruszania kierownicą słychać bardzo wyraźnie owe stuki. Siostra ma również MEGANE II u niej też to słychać ale mniej. Wiele razy wątek poruszany. Wydaje się, że wielu kierowców ma ten problem jednak nie znalazłem jeszcze odpowiedzi. Uprzejmie proszę osoby które miały i rozwiązały ten problem o pomoc. W jednym z tematów znalazłem ciekawą przypadłość "Nieprawidłowo umocowana oś kolumny kierowniczej w stosunku do blokady kierownicy". Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?!

 

Pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie padło górne łożyskowanie kolumny - o ile pamiętam po środku jest jeszcze jedno łożysko (możliwe też luzy na krzyżakach)

Ja kupiłem używaną kolumnę ok 80 zł -

W pracy pojeździe służbowym stuki było słychać przy pedałach(na kocich łbach przy lekko skierowanej kierownicy w lewo )- trochę trwało zanim przyznali że jest luz-mówili że to prawidłowe działanie układu kierowniczego itp. serwis wymienił na nową -stukanie ucichło (chyba krzyżaki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na używanej rozumiem luzów nie było? Tak jak mówiłem siostra ma też meganke i jej też zaczyna pukać ;/ jakaś wada konstrukcyjna chyba. Kupiłbym na allegro ale nikt nie da gwarancji na to, że nie pójdzie po miesiącu i ta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była z luzem ;) ale zacznę od początku.

U mnie w meganie luz pojawił się na górnym łożyskowaniu-objaw to luz kierownicy góra dół (na postoju),krzyżaki były ok.Poszukałem w okolicy po szrotach kolumnę-kupiłem z możliwością zwrotu . Po wymianie luz był dalej chociaż mniejszy-Zdemontowałem łożysko (składa się z dwóch częsci) z starej kolumny -jedną czesc łożyska włożyłem na łożysko w nowo zamontowanej (jest miejsce ).Założyłem kierownice -luzu brak (od roku)..

Tak jak pisałeś wcześniej może to być wada fabryczna jeżeli u siostry też stuka -ja bym zaryzykował i kupił a wcześniej zapytał w serwisie czy jest możliwość wymiany samych krzyżaków (czasami sie da).

W moim służbowym nie wymieniali krzyżaków tylko całą kolumnę (padła po 50 tyś Peugeot Expert)) i jeszcze raz bym próbował zdiagnozować luz.

 

Ja podjechałem do kolegi na stacje diagnostyczna -jeden stwierdził że przekładnia ma luz, kolega pojechał do serwisu a tam nie sprawdzając (podejrzewam) dociągnęli luz na przekładni , stuki nadal występowały , drugi kolega na stacji stwierdził że krzyżaki ,w serwisie się dowiedziałem że mój kolega mechanik diagnosta się nie zna-ale na odczepne postanowili wymienić kolumnę-stuków brak.

Edytowane przez hank_moody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzeje temat- jestem po wymianie maglownicy skończyła się przy 80tyś.km. ale do rzeczy; powiedziano mi że mam niewielki luz na kolumnie kierowniczej prawdopodobnie na łączniku kolumny z meglem są tam krzyżaki. Przy jeździe po kocich łbach i skręceniu kierownicy w prawo o jakieś 15-20* dobiegają dziwne odgłosy gdzieś z okolic właśnie tego łącznika, pytanie moje to czy da się to wytargać odkręcając śruby mocujące ten wałek jest ruchomy w sensie wydłuża się i skraca na tym wieloklinie? Ze zdjęć poglądowych widzę ,że ma otwory kwadratowe więc po wymianie kierownica nie powinna zmienić położenia? Dodam, że resztę zawieszenia jest bez luzów, łożyska amortyzatorów wymienione, luzów kierownicy góra dół lub na boki nie ma, stawiam na te krzyżaki ceny używek śmieszne a pod bokiem mam i gości co rozbierają francuzy pewnie i tam by to mieli.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy następujące- stukanie dochodzi z samej kierownicy jakby miała luz. Jak wpadnę w większą dziurę lub jadę po drodze z płyt betonowych to słychać luz na samej kierownicy. W kołach żadnego stukania nie słychać. ok 8 tys. temu wymieniałem końcówki drążków kierowniczych + nową przekładnię kierowniczą (obydwie części TRW). Takie stukanie w kierownicy było też przed wymianą kolumny + końcówek drążków jak i po (po wymianie ustało tylko stukanie w prawym kole + luz na przekładni kierowniczej). Denerwują mnie te pojedyncze stuknięcia w kierownicy - CO TO MOŻE BYĆ??? PROSZĘ O POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To stukanie może być spowodowane luzem na wieloklinie kolumny - tam gdzie reguluje się wysokość kierownicy.

Przynajmniej u mnie tak to wygląda.

Jak usunąć takie pojedyncze stuki? Rzeczywiście stuki dochodzą jakby z miejsca regulacji kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. Moją MII ponad rok temu dopadła taka przypadłość, otóż podczas pokonywania głównie poprzecznych nierówności, np. torów kolejowych, słuchać metaliczny dźwięk/stukanie, które w mojej opinii w 90% pochodzi tuż zza kierownicy. Dźwięk jest wyraźnie słyszalny, nieco "czuć" go też na kierownicy. W tym czasie auto dwa razy było na okresowych przeglądach, które nie wykazały nic oprócz zużycia prawego sworznia. Po tym wymieniłem komplet wahaczy, lecz nic to nie zmieniło w kwestii stuków. Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Tak jak piszę, dźwięk dosyć wyraźnie dochodzi zza kierownicy/zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę, że nie tylko ja mam ten problem, mam podobnie jak rafa85.

Tyle, że u mnie nie wiem jak u innych nie zawsze przy przejeżdżaniu przez tory to stuka, jest to losowa sprawa,

u mnie pojawia się też jak wpadnę jednym kołem w dziurę, przejeżdżam przez nierówną studzienkę itp.

 

U mnie w zawieszeniu też brak luzów, wymieniałem teraz skrzynię i całe zawieszenie zostało sprawdzone wszystko ok, ja obstawiam ze coś z przekładnią kierowniczą, a może już się dowiedziałeś przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic z tym nie robiłem, jeżdżę tak rok i choroba nie postępuje, ale na pewno przy najbliższej wizycie u mechanika szepnę im, żeby się temu przyjrzeli. Swoją drogą uzyskać na tym forum jakąkolwiek poradę graniczy z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I udało się komuś znaleźć sposób na te stukanie? Mam to samo od roku w moim Scenicu i mechanicy którzy zajmują się serwisowaniem renault mówią że trzeba się przyzwyczaić bo to jest przypadłość w Megane i Scenica... bez wymiany całej kolumny na nową podobno nie da się pozbyć tego stukania :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem podobny jak u mnie. Mam 1.9 dCi, całe zawieszenie wymienione, do tego nowa maglownica a stuki są.

W moim wypadku winowajcą okazuje się "drugi" krzyżak z czymś w rodzaju tłumika drgań: https://a.allegroimg.com/s720/03f7c8/8a1100fb479ea143bb72b28ebf99

Wystarczą poprzeczne, nawet nie wielkie nierówności i stukot jest taki jakby końcówka i czy wahacz chciał się urwać:)

W sklepie dostałem informacje, że oficjalnie nikt tego już nie produkuje. Na dniach będę wymieniał z używanego MII.

 

Dodam jeszcze, że jak przyłożę do tego krzyżaka z gumą rękę i poruszam lekko kierownicą to mam wyczuwalne luzy. Byłem u 3 mechaników i diagnosty i wszyscy winę zwalali na przekładnię kierowniczą ( luz na kierownicy jest wyczuwalny tak jakby magiel kończył żywot ). Magiel wymieniłem ( nalatane co najmniej 226km i przekładnia jeszcze oryginalna Renault ), ale tylko trochę zniwelowało problem.

Zdjęcia wstawiamy za pomocą forumowego serwera. Link "wybierz plik..." podczas edycji posta - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!