Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi długo kręci rozrusznik


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

zadaję z filmem taki taki problem, bo mam pewne wątpliwości.

temperatura jak na wyświetlaczu, silnik zimny. otóż mnie się wydaje, że za takie kręcenie odpowiedzialne mogą być:

1) słaby akumulator

2) uszkodzone świece żarowe

3) brak paliwa w przewodach/zapowietrzenie

jak silnik jest ciepły (nawet jak zimny popyrka kilka minut) lub temperatura inna (nawet jak jest mróz) to nie ma tej męczarni.

otrzymałem jednak info, że to może być koniec rozrusznika.

 

co ma piernik do wiatraka? ;)

 

http://w424.wrzuta.pl/film/9uzeDoV8xa6/scenic_1_5_dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust to długo zasysa paliwo. Po odpaleniu zobacz czy masz pianę w przewodzie powrotnym do filtra. Przy tych temperaturach bez świec palił by bez problemu a rozrusznik wydaje się spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czegoś nie doczytałem. Jeżeli tak masz od dawna i wraz ze spadkiem temperatury sprawa się normuje to chyba wina leży po stronie skopanego algorytmu podgrzewania świec w zależności od temperatury. Ewentualnie wypadkowa lepkości oleju i ON w tych warunkach. Jeżeli chodzi o czas "kręcenia" to nie widzę tu jakiegoś dramatu - mam podobnie. Za to "na słuch" wydaje mi się "za wolno".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej mam 10W/40, ale to (chyba) nie powód to takiego kręcenia.

kiedyś bardzo podobny temat wałkowaliśmy na innym forum i wtedy jedyny słuszny wniosek był, jak piszesz - algorytm.

ale teraz jeden szpec wyrwał się z tym rozrusznikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o lepkości ON i OS miałem na myśli takią rzecz, że przy niższych temperaturach OS zaczyna mocno gęstnieć = doszczelnia pierścienie = większa kompresja. Tak samo ON bardziej gęsty łatwiej osiąga wysokie ciśnienie w pompie wtryskowej. Może przy +4 jest punkt krytyczny? Olej jeszcze chęnie spływa po nocy z cylindów a "ropa" ma lepkośc na poziomie wody? To czysta spekulacja nie poparta żadnymi dowodami.

Inna sprawa, że w zeszłym roku też miałem wrażenie, że renia łatwiej pali w -20 niż około zera...

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow! fajny wykład ;)

leję do paliwa jeszcze olej 2T + dodatek na zimę, ale poprzedniej zimy tego problemu nie było.

aha - zmieniłem olej 2T z CASTROLA na ORLEN czerwony. może to jest powód...

 

Dodano: 23 lis 2012 - 21:22

wczoraj full tankowanie + ponownie CASTROL 2T (minerał). dziś przy 4*C od razu odpalił. wydaje mi się, że to jest powód długiego kręcenia...

 

odkopię trochę, bo przyczyną był sypiąc się rozrusznik. po wymianie na regenerowany wszystko jak ręką odjął.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!