Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi długo kręci rozrusznik


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

zadaję z filmem taki taki problem, bo mam pewne wątpliwości.

temperatura jak na wyświetlaczu, silnik zimny. otóż mnie się wydaje, że za takie kręcenie odpowiedzialne mogą być:

1) słaby akumulator

2) uszkodzone świece żarowe

3) brak paliwa w przewodach/zapowietrzenie

jak silnik jest ciepły (nawet jak zimny popyrka kilka minut) lub temperatura inna (nawet jak jest mróz) to nie ma tej męczarni.

otrzymałem jednak info, że to może być koniec rozrusznika.

 

co ma piernik do wiatraka? ;)

 

http://w424.wrzuta.pl/film/9uzeDoV8xa6/scenic_1_5_dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust to długo zasysa paliwo. Po odpaleniu zobacz czy masz pianę w przewodzie powrotnym do filtra. Przy tych temperaturach bez świec palił by bez problemu a rozrusznik wydaje się spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czegoś nie doczytałem. Jeżeli tak masz od dawna i wraz ze spadkiem temperatury sprawa się normuje to chyba wina leży po stronie skopanego algorytmu podgrzewania świec w zależności od temperatury. Ewentualnie wypadkowa lepkości oleju i ON w tych warunkach. Jeżeli chodzi o czas "kręcenia" to nie widzę tu jakiegoś dramatu - mam podobnie. Za to "na słuch" wydaje mi się "za wolno".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej mam 10W/40, ale to (chyba) nie powód to takiego kręcenia.

kiedyś bardzo podobny temat wałkowaliśmy na innym forum i wtedy jedyny słuszny wniosek był, jak piszesz - algorytm.

ale teraz jeden szpec wyrwał się z tym rozrusznikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o lepkości ON i OS miałem na myśli takią rzecz, że przy niższych temperaturach OS zaczyna mocno gęstnieć = doszczelnia pierścienie = większa kompresja. Tak samo ON bardziej gęsty łatwiej osiąga wysokie ciśnienie w pompie wtryskowej. Może przy +4 jest punkt krytyczny? Olej jeszcze chęnie spływa po nocy z cylindów a "ropa" ma lepkośc na poziomie wody? To czysta spekulacja nie poparta żadnymi dowodami.

Inna sprawa, że w zeszłym roku też miałem wrażenie, że renia łatwiej pali w -20 niż około zera...

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow! fajny wykład ;)

leję do paliwa jeszcze olej 2T + dodatek na zimę, ale poprzedniej zimy tego problemu nie było.

aha - zmieniłem olej 2T z CASTROLA na ORLEN czerwony. może to jest powód...

 

Dodano: 23 lis 2012 - 21:22

wczoraj full tankowanie + ponownie CASTROL 2T (minerał). dziś przy 4*C od razu odpalił. wydaje mi się, że to jest powód długiego kręcenia...

 

odkopię trochę, bo przyczyną był sypiąc się rozrusznik. po wymianie na regenerowany wszystko jak ręką odjął.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!