Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskazania komputera pokładowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Starałem się znaleźc przez opcję szukaj ale niestety nie udało mi się. W moim scenicu w momencie kiedy komputer stwierdza że zostalo paliwa do przejechania koło 50 kilometrów przestaje pokazywać wartości. w związku z tym tak realnie na rezerwie nie wiem ile mogę jeździć. Czy ktoś z was miał może taki przypadek, czy to standart.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka. W instrukcji samochodu napisano, by po zapaleniu kontrolki rezerwy niezwłocznie uzupełnić paliwo. A co do możliwej ilości kilometrów do przejechania, to trudno określić, zależy to od wielu czynników. Od stylu jazdy, przez pojemność silnika, po warunki drogowe czy atmosferyczne i obciążenie samochodu.

Dodatkowo trudno określić czy masz zamiar wyssać wszystko do osuszenia baku z rezerwy, czy jeszcze zachować bezpieczne minimum, a jeśli tak, to ile ono powinno wynieść.

Dlatego też, jako to bezpieczne minimum przyjęto moment zapalenia biedalampki. I tak musisz zatankować jeśli nadal chcesz jeździć, więc czy to zrobisz 50 km wcześniej czy później, to różnica niewielka.

Tu podobny temat:

http://megane.com.pl/topic/36558-problem-z-tankowaniem-do-pelna/page__p__281947__hl__pojemno%C5%9B%C4%87+rezerwy__fromsearch__1#entry281947

a są i inne....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy naprawdę tak wierzycie w te wskazania i wyliczenia czy tylko tak udajecie??

Przecież logicznie rzecz biorąc są to wskazania tylko teoretyczne, obarczone wielkim błędem.

Zależne od wielu czynników które wcześniej opisałem. Ja bym nie zaryzykował według tego jeździć tym bardziej, że stacje paliw co kilka kilometrów i zatankowanie po zapaleniu rezerwy, a nawet nim się zapali nie sprawia problemu. Ja wole w baku mieć paliwo jak zastanawiać się ile jeszcze na rezerwie przejadę. Komputera o którym tu piszecie tez praktycznie nie używam, dla mnie to zbędna zabawka i jak widać w tym temacie, przyczynek do stwarzania sobie problemów.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam i widzę (to nie wiara), że prawidłowo pokazuje i wszystko się mniej więcej zgadza ;)

oczywiście nie jeżdżę do ostatniej kropli, ale i tankuję w okolicy włączenia się rezerwy, bo po co wcześniej (to raz) a poza tym mój portal przeliczania paliwa "nie pracuje" na dolewkach (to dwa) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej to Mosiek na nartach jeździł, mniej na nartach więcej na dupie. ;)

Ja nawet nie pamiętam ile mam na dziennym nakręcone, choć jest stale wyświetlany ale chyba do 10 tys. od ostatniego zerowania się zbliża. Tankuję jak mam 2- 3, czasami 1 zielony wskaźnik od dołu, zazwyczaj jak jest tak nisko i akurat obok "mojej" stacji przejeżdżam.

Przecież to jest to samo czy na wcześniejszej stacji przy niezapalonej rezerwie naleje do pełna za mniejsza kwotę, czy na któreś z następnych też do pełna po zapaleniu rezerwy, za wyższą kwotę z powodu większej ilości litrów zatankowanych. To w dłuższej trasie. Przy przejazdach lokalnych zaglądam czasami na cenę paliwa na wybranych stacjach i gdy jest niższa, to leję do pełna nawet przy połowie baku.

A co do spalania, to tak jak w każdym moim aucie, spali tyle ile mu naleję, jeszcze ani jedno nie dało znać, że ma za dużo.

Ja mam takie podejście do tematu i uwierzcie, dużo mniej problemów i obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!