Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kończące sie sprzęgło ?


atrakcyjny_kazimierz

Rekomendowane odpowiedzi

Stopniowo zauważam delikatne problemy z wrzucaniem 2 i 3 biegu na zimnym silniku. Biegi wchodzą, ale wrzucam je bardziej pod odpowiednie obroty, niż tak jak wchodzić powinny. Podejrzewam, że wymiana tarczy z dociskiem mnie nie ominie. Wysprzęglik jest O.K.i nie ma śladów wycieku płynu. Pedał nie ma martwego ciągu i bierze od góry. Mam warunki i chęci do samodzielnej naprawy, ale boję się niespodzianek. Czy może mi ktoś doradzić, czy jest to możliwe i co może mnie przy tej czynności zaskoczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wygląda na to że nie do końca wysprzęgla. Włącz pierwszy bieg puść hamulec i zobacz czy auto bedzie się powoli toczyło jeśli nie to zobacz ile musisz puścić sprzegła żeby zaczeło "brać", jeśli będzie sie toczylo to sprzęgło do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tak przy temacie sprzęgła.Byłem dzisiaj u mechanika na małym przeglądzie tak przed zimą sprawdzić czy wszytko ok.Z hamulcami,zawieszeniem itd wszystko ok,ale mechanik powiedział mi,że sprzęgło powoli kończy swoją żywotność i że tak na wiosnę będzie do wymiany.Powiedział mi cenę ok 1500-2000zł robota+sprzęgło.Nie wiem,ale dzwoniłem do ASO się zapytać ile biorą za to samo to powiedzieli mi dokładnie to samo 1500-2000zł.Wydaję mi się,że u zwykłego mechanika powinno być taniej niż w ASO.

 

Powie mi ktoś ile tak około się płaci za wymianę sprzęgła.Myślę,że ten mechanik chce mnie ostro wyruchać na kasę.

Niestety zaufany mechanik u którego od początku był serwisowany samochód zamknął warsztat i pojechał do Niemiec na stałe;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym sprawdzeniu zachowania auta przy starcie wynika, że raczej to nie tarcza ani docisk, tylko coś w połączeniu lewarek zm. biegów ze skrzynią. Czy wyrobiły się tam jakieś tulejki i poprzez większe luzy trudniej wchodzą biegi ? Miał ktoś taki przypadek ?

Edytowane przez atrakcyjny_kazimierz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

rozwiązałeś może ten problem?

mam podobnie, biegi ciężko wchodzą zwłaszcza 1 i 2, jest luz na lewarku [trochę lata na wszystkie strony]

sprzęgło w momencie jak bierze to trochę jakby szarpie? nie klei? coś w tym stylu, ciężko to opisać ale utrudnia ruszanie. Jak puszczam sprzęgło z jedynki to tak jakby auto chce jechać ale słabo mu to idzie, opornie jakoś.

silnik jaki mam to 1.5 dci 101km przelot 160tyś

 

Dodam ze raz owy problem występuje a raz nie, ale ostatnio co raz częściej.

Sprzęgło się kończy? może mało oleju w skrzyni? nie wiem za co się złapać

Edytowane przez Zygzag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!