Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dobór czujnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Musze wymienić czujnik włączania świateł cofania ( skrzynia) w Megane 2 1.6.16V benz.Sprawdziłem kilka tych czujników i mam wątpliwości jakie są właściwe numery ( zamieników) z n/w firm:

1.FAE - ?

2.EPS - ?

 

( MOJE TYPY TO FAE.40998 oraz EPS.1.860.245...)

 

Chciałbym podyskutować z Kimś kto "trenował" to zagadnienie

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do ASO po nr VIN podadzą Ci nr OEM czujnika, wtedy możesz to porównać do zamienników. W odwrotną stronę może być trudno.

Jak chcesz sprawdzić co masz spróbuj w sklepie internetowym Inter Cars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Numery OEM znam ale czesto w zamieninikach wszędzie występują .....a przecież są poważne różnice ( np. 2pin lub 3 pin ...) Także dobrze by było aby ktoś kto to naprawiał ....przekazał swoje doswiadczenia.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kilka tych czujników i mam wątpliwości

To raczej zwykły włącznik i będzie pasował każdy o tym samym gwincie i długości(2 czy 3 piny to już szczegół),chodzi tylko i wyłącznie o to żeby wybierak w skrzyni dokonał jego włączenia przy przesunięciu na wsteczny...mógłby być nawet od Zaporożca ;) Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom2125, G- prawda. Może w Megi I ale nie w II gdzie ten czujnik odpowiada także za sygnał pozwalający na odpalenie lub nie silnika w zależności czy mamy neutral czy bieg i który z pedałów mamy wciśnięty. M /S II to nie pabieda czy zaporożec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik odpowiada także za sygnał pozwalający na odpalenie

Dlatego napisałem,że pomijam ilość pinów i podtrzymuję swoje..każdy z trzema pinami i każdy z dwoma pinami w zależności czy skrzynia manual czy auto,byle długość i gwint się zgadzał...jeżeli Zaporożec ;) Ci nie odpowiada to może być np. od Nissana. To tylko włącznik jedno lub dwubiegunowy.post-47116-0-40745400-1353944372_thumb.jpgpost-47116-0-16501000-1353944379_thumb.jpg Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jeszcze poprawkę na kombinacje łączeń pomiędzy tymi trzema pinami. Nie wszystkie marki muszą to mieć ujednolicone, choć produkowane w jednym konsorcjum maja większe na to szanse. Nissan to dobry trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) No i coś w tym jest. Przepatrzyłem 4 schematy ( więcej już mi się nie chciało ;) ) i rzeczywiście wykorzystane są dwa piny.

Jednym "leci" zasilanie po bezpieczniku, drugi kończy się w skrzynce BSI i stamtąd jest sterowane wł/wył świateł cofania. Skoro tak jest to nie ma najmniejszego problemu aby informacja o włączeniu wstecznego przekazywana była dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak jest to nie ma najmniejszego problemu aby informacja o włączeniu wstecznego przekazywana była dalej.

OK

Jak w takim razie przekazywana jest informacja o włączeniu każdego innego biegu prócz wstecznego kiedy to światła cofania nie świecą, a silnik nie odpali bez naciśnięcia sprzęgła zamiast hamulca??

Biegi 1,2,3,4,5,6??

Temat pytania dotyczy przecież megany II

Opcja z dwoma przewodami mającymi 2 stany jest normalna dla biegu wstecznego i świateł cofania, nie spełnia jednak wymogów dla pozostałych biegów, wystarczy info o pozycji neutralnej to jednak już 3 stan.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest w tym momencie zakręcone ;)

Bo okazuje się, że są dwa czujniki jeden 2-pinowy, który wskazuje włączenie biegu wstecznego i drugi, 3-pinowy, który jednocześnie jest czujnikiem biegu wstecznego i położenia neutralnego. Nie wiem, nie potrafię, na razie znaleźć czy są one zanotowane w tym samym miejscu skrzyni biegów czy nie i czy przypadkiem ten czujnik 3-pinowy nie jest stosowany w skrzyniach automatycznych. Na rysunkach ze schematów elektrycznych wynika, że te czujniki są w tym samym miejscu.

Rzeczywiście MII/SII ma zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika "na biegu".

Dzisiaj nie chce mi się przekopywać przez serwisówki, tam coś powinno być na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przy okazji widziałem u siebie i co w innym temacie jest opisane, to czujnik na skrzyni jest jeden i to właśnie 3 pinowy u mnie siedzi. Od początku staram się wytłumaczyć, że nie jest to takie proste i jednoznaczne, co tam zostanie zamiennie wstawione. Tyle w temacie.

Przypuszczam, że potrzebny będzie taki lub jeden z tańszych zamienników widocznych w tabeli, niżej na tej stronie:

http://sklep.salko.pl/produkt,66109,191,czujnik-biegu-wstecznego-RENAULT-2001&gt%3b-%283-styki%29.html

Jednak nie zaszkodzi zadzwonić przed zakupem do działu z częściami ASO, w celu sprawdzenia numeru referencyjnego czujnika, na podstawie danych auta.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Zgadzam się z Tobą, po prostu temat mnie zaciekawił ;) Dlatego też od początku odsyłałem do Nr OEM, a nie zamienników.

A ja znalazłem coś takiego (załącznik).

Jak na razie tyle, trzeba trochę dokumentacji jeszcze przerzucić ;)

skrzynia biegów.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!