Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II nie odpala 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z Megane 1.6 16V 2008 Zostawiłem auto na 8 dni, przedtem przejechało 200km bezproblemowo. Wczoraj nie mogłem go odpalić. Rozrusznik kręci, trudno powiedzieć czy silnik załapuje czy nie, nie szarpie, mam wrażenie, że nie załapuje. Wziąłem akumulator na noc do domu, ładował się z 16h, aku ma już 4 lata, tak jak auto. Miałem taki objaw w starym aucie, że brakowało energii na rozruch - też kręcił ale nie odpalał, po wymianie aku minęło.

W domu okazało się, że wedle prostownika akumulator jest rozładowany, więc się cieszyłem, że to na 100% to. Aku jest Reanulta 50Ah, 4200A.

Dziś go włożyłem i nadal to samo. Jeśli chodzi o lampke blokady rozruchu to miga jednostajnie co sekundę. Na obu kartach jest to samo. Po włożeniu karty prosi o naciśnięcie hamulca i przycisku start. Kiedy ta lampka gaśnie? Czy powinna gasnąć po włożeniu karty odrazu, czy dopiero po wciśnięciu start? Ona miga sobie cały czas co sekundę, nie pamiętam teraz co się z nią gdzieje po wciśnięciu start.

 

Macie jakiś pomysł? BO chyba będę musiał go wziąć na lawetę i do ASO.

 

Acha i jeszcze jedna rzecz - jak włączam teraz radio (wbudowane) to pisze CODE na wyświetlaczu radia, o jaki kod chodzi?

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komputer nie powinien zasygnalizować jakoś słabego aku? Może jakiś komunikat powinien być?

 

Po podłączeniu do prostownika faktycznie wskazówka wychyliła się na maxa, co w teorii oznacza rozładowanie aku. Ale ładnie przyjmował prąd, dopiero po 16h się naładował, więc teoretycznie powinno być OK. Spotkałeś się z takim objawem, że po ładowaniu nadal kręcił i nie odpalał i okazało się że to aku?

 

Dodano: 29 lis 2012 - 19:09

Dam znać co to było, rano dzwonie po lawetę, nie mam pomysłu, pójdzie do ASO. Lawetę mam za darmo, aku nowego nie kupiłem bo coś nie dowierzam, że to aku, skoro go ładowałem.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co dokładniej chodzi z tym zwarciem? Sugerujesz spróbować na innym aku, czy oddać auto do serwisu? Mógłbym po kablach od sąsiada jeszcze spróbować i do jego aku się podłączyć (nie odłączając swojego) ale nie wiem czy jest sens próbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma zwarcie akumulator to oznacza, że padła cela w nim. I nie da rady z takim akumulatorem odpalić auta na przewody. Możesz spróbować odpalić z innego sprawnego akumulatora po wyjęciu swojego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym aucie mam Centrę CA530 12V 53Ah 540A i podmieniłem nią aku z Reanult 12V 50Ah 420A. Parametry Centra ma lepsze ale czy jest lepsza? Centra ma rok, aku w Renault prawdopodobnie 4 lata.

Odpalił ;) Za dziesiątym razem co prawda, na początku kręcił, ale tym razem silnik zaczął załapywać. Dopiero po 10 razie, z przerwami ok 40sekund udało się odpalić i przejechać, rozgrzałem silnik, odstawiłem auto i po paru minutach spróbowałem znowu i odpalił odrazu. Po paru minutach znowu spróbowałem i znowu odpalił. W międzyczasie aku Reanult zamontowałem do starego auta, też 1.6 i odpaliło ale w porównaniu do Centry minimalnie gorzej, bo kręci z sekundę więcej. Czyli oba akumulatory są sprawne.

 

W starym aucie też po 4 latach pamiętam, że wymieniałem kable, bo co była wilgoć to nie odpalało.

 

Reno stało 12 dni na parkingu a ostatni tydzień to u nas nad ranem potężne mgły i wilgoć. Więc obstawiam że to wilgoć.

Co w tej sytuacji najczęściej jest problemem? Jakie kable wymienić? A może co innego zrobić? Brać go do ASO na odczyt z kompa?

 

Dodano: 30 lis 2012 - 20:09

Dziś po całej nocy i dniu stania o ok19stej odpalił bezproblemowo. Czyli nie służy mu wigloć i długie stanie.

 

Dodano: 04 gru 2012 - 20:59

No i po 4 dniach znów dziś miał problem rano z odpaleniem tyle że jeżdzę już nim codziennie. Temp -5C w nocy nbyła. Czyli ostatecznie zabiorę na kompa auto.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie kable wymienić

Najwyżej możesz wyjąć cewki i świece, wytrzeć je suchą czysta szmatką razem z gniazdami cewek. W tych silnikach nie ma kabli WN.

Akumulator weź do domu i naładuj, przypuszczam, że tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, tak jak pisałem wyżej, po pierwszym takim zdarzeniu zamieniłem aku na roczną Centrę CA530 12V 53Ah 540A. 4 dni było ok 5 nie odpalił. A dziś bezproblemowo wszystko znowu cały dzień, mimo że w nocy chyba tak samo jak wczoraj było

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!