Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

korek kontroli poziomu oleju skrzyni


maek1967

Rekomendowane odpowiedzi

Co do informacji o potrzebnych narzędziach ....to sądzę ze do zlokalizowania " korka" poziomu oleju to chyba są zbędne ( to tak na marginesie) o wydechu,ginekologu było świetne lecz chyba to zakres innej bajki... co do pozycji nr 1 ( pdf ogladałem jak mozna było wyczytać z wcześniejszych postów.....)natomiast pytanie było czy to jest korek kontrolny poziomu oleju ....wydaję się ono prosto sformułowane ..( opis na szkicu jest trochę inny!)

Jednak aby było merytorycznie załączam instrukcję wymiany włącznika i prosze o komentarz do wersa Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów.- pkt 3

Pzd

Wymiana czujnika - manual.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz skorzystać z tego otworu, ale dostęp do niego jest dużo gorszy, o ile u Ciebie w skrzyni on jest.

Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś odkręcił korek do sprawdzania oleju i przez otwór wprowadził w/w sposobami odpowiednią ilość oleju.

Przy okazji sprawdzisz czy w ogóle potrzeba uzupełniać olej.

Zauważ, że w załączonym pdf-ie wyraźnie są opisane oba korki

(1) Korek spustowy

(2) Korek wlewu

To co załączyłem jest jest fragmentem serwisówki opisującym przeniesienie napędu w MeganeII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Podnosimy maskę i odkręcamy korek kontroli poziomu oleju. (biały lub czarny plastikowy)

Dostęp od góry jest do niego bardzo trudny, ale nie niemożliwy.

Jeśli go pod aku bez jego demontażu, od góry z pod maski dosięgniesz. Z pod auta to prostsze co już wcześniej pisałem

Zwróć uwagę, że fota to skrzynia wydłubana z auta, zapewne z jakiejś aukcji fota zapożyczona

 

4. Sprawdzamy (palcem) poziom oleju.

W przypadku konieczności dolania:

1. Odkręcamy korek wlewu. (korek znajduje się jakieś 10 cm nad czujnikiem biegu wstecznego)

A po co kolejnego korka szukać skoro już jeden, ten najważniejszy mamy odkręcony. W tej skrzyni korek wlewu jest tak samo w poziomie jak ten do sprawdzania poziomu. Tyle tylko że dostęp gorszy, bo jest schowany pomiędzy czarną blaszaną obudową 5 biegu i półosią.

Na fotce nadal skrzynia poza autem więc miejsca dużo. ile miejsca tam jest faktycznie zobacz na 1 fotce w manualu.

 

2. Przy pomocy węża igielitowego i lejka dolewamy olej stopniowo do momentu, kiedy zacznie on wypływać

z otworu kontrolnego. (Możemy pokusić się o dolanie oleju przez otwór kontrolny. Ale w żadnym wypadku

nie dolewajmy oleju przez otwór odpowietrzający)

Tu wytłuściłem to co w nawiasie, wystarczy tą metodę zastosować i wszystko będzie prostsze i też właściwe, a uwaga po punkcie 3 będzie niepotrzebna.

 

3. Zakręcamy korki.

Możemy również przez otwór wlewowy dolać na tak zwane oko mniej więcej tyle oleju ile nam się ulało z

lekkim zapasem jeszcze w momencie, kiedy auto jest podniesione i jest do niego względny dostęp. A

dopiero po opuszczeniu auta odkręcić korek kontrolny a nadmiar po prostu wypłynie.

To komentarza nie wymaga jest wyżej.

Jak zapewne zauważyłeś nawet w tym manualu nic nie napisano o wydłubywaniu akumulatora i jego podstawy, by do korka kontrolnego się dobrać. Twierdze jednak że jest to praktycznie od góry niewykonalne i dlatego poleciłem zrobić to od dołu z kanału, albo podnośniku kolumnowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!