Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

korek kontroli poziomu oleju skrzyni


maek1967

Rekomendowane odpowiedzi

Co do informacji o potrzebnych narzędziach ....to sądzę ze do zlokalizowania " korka" poziomu oleju to chyba są zbędne ( to tak na marginesie) o wydechu,ginekologu było świetne lecz chyba to zakres innej bajki... co do pozycji nr 1 ( pdf ogladałem jak mozna było wyczytać z wcześniejszych postów.....)natomiast pytanie było czy to jest korek kontrolny poziomu oleju ....wydaję się ono prosto sformułowane ..( opis na szkicu jest trochę inny!)

Jednak aby było merytorycznie załączam instrukcję wymiany włącznika i prosze o komentarz do wersa Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów.- pkt 3

Pzd

Wymiana czujnika - manual.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz skorzystać z tego otworu, ale dostęp do niego jest dużo gorszy, o ile u Ciebie w skrzyni on jest.

Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś odkręcił korek do sprawdzania oleju i przez otwór wprowadził w/w sposobami odpowiednią ilość oleju.

Przy okazji sprawdzisz czy w ogóle potrzeba uzupełniać olej.

Zauważ, że w załączonym pdf-ie wyraźnie są opisane oba korki

(1) Korek spustowy

(2) Korek wlewu

To co załączyłem jest jest fragmentem serwisówki opisującym przeniesienie napędu w MeganeII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Podnosimy maskę i odkręcamy korek kontroli poziomu oleju. (biały lub czarny plastikowy)

Dostęp od góry jest do niego bardzo trudny, ale nie niemożliwy.

Jeśli go pod aku bez jego demontażu, od góry z pod maski dosięgniesz. Z pod auta to prostsze co już wcześniej pisałem

Zwróć uwagę, że fota to skrzynia wydłubana z auta, zapewne z jakiejś aukcji fota zapożyczona

 

4. Sprawdzamy (palcem) poziom oleju.

W przypadku konieczności dolania:

1. Odkręcamy korek wlewu. (korek znajduje się jakieś 10 cm nad czujnikiem biegu wstecznego)

A po co kolejnego korka szukać skoro już jeden, ten najważniejszy mamy odkręcony. W tej skrzyni korek wlewu jest tak samo w poziomie jak ten do sprawdzania poziomu. Tyle tylko że dostęp gorszy, bo jest schowany pomiędzy czarną blaszaną obudową 5 biegu i półosią.

Na fotce nadal skrzynia poza autem więc miejsca dużo. ile miejsca tam jest faktycznie zobacz na 1 fotce w manualu.

 

2. Przy pomocy węża igielitowego i lejka dolewamy olej stopniowo do momentu, kiedy zacznie on wypływać

z otworu kontrolnego. (Możemy pokusić się o dolanie oleju przez otwór kontrolny. Ale w żadnym wypadku

nie dolewajmy oleju przez otwór odpowietrzający)

Tu wytłuściłem to co w nawiasie, wystarczy tą metodę zastosować i wszystko będzie prostsze i też właściwe, a uwaga po punkcie 3 będzie niepotrzebna.

 

3. Zakręcamy korki.

Możemy również przez otwór wlewowy dolać na tak zwane oko mniej więcej tyle oleju ile nam się ulało z

lekkim zapasem jeszcze w momencie, kiedy auto jest podniesione i jest do niego względny dostęp. A

dopiero po opuszczeniu auta odkręcić korek kontrolny a nadmiar po prostu wypłynie.

To komentarza nie wymaga jest wyżej.

Jak zapewne zauważyłeś nawet w tym manualu nic nie napisano o wydłubywaniu akumulatora i jego podstawy, by do korka kontrolnego się dobrać. Twierdze jednak że jest to praktycznie od góry niewykonalne i dlatego poleciłem zrobić to od dołu z kanału, albo podnośniku kolumnowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!