Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem przy mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

moje autko ma problem z odpalaniem gdzy temperatura spadnie do okoła 0 stopni.

Objawy są takie: wchodzę do samochodu, próbuje odpalić - słychać rozrusznik jak kręci

ale silnik nic nie reaguje (daje mu z 2-3sek, nie więcej)

no to próbuje drugi raz znowu rozrusznik kręci silnik coś prychnie ale znowu nic

i tak "x" razy za każdym razem silnik trochę bardziej reaguje aż w końcu odpala.

 

Wydaje mi się też że auto ma nie równe obroty na biegu jałowym i na benzynie i na gazie.

Jakieś trzy miesiące temu czyściłem czujnik położenia wału bo miał problem z odpalaniem,

ale po tym zabiegu problem więcej nie występował.

 

Co tu dodać: filtr paliwa wymieniony, powietrza wymieniony.

Silnik 1.6 79kW benzyna + LPG (6tyś przebiegu).

Próbowałem silnik przegonić na benzynie, zresztą co jakiś czas go gonie.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak problem występuje tylko w okolicy zera stopni, to przyczyny szukałbym w wilgoci (kondensacja pary wodnej z powietrza). Sprawdź, czy cewki nie są zawilgocone, również wygłuszenie maski może być mokre i powodować ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja bym zrobił w podobnej sytuacji, że by zlokalizować przyczynę.

Zacząłbym od gazu, a konkretnie czy instalacja jest szczelna i podczas postoju nie dochodzi do zagazowania dolotu, bo wtedy też będą kłopoty z rozruchem. Przy pracującym na gazie silniku zakręciłbym gaz na butli i poczekał aż silnik zgaśnie, albo przełaczy sie na benzynę (nie wiem jaka instalacja gazowa). Pojeździłbym z dwa trzy dni tylko na benzynie i sprawdziłbym jak przebiega rozruch zimnego silnika. Jak bez problemowo to komentarz chyba zbyteczny.

Następnie sprawdziłbym to co sugeruje kolega Kreciq - zawilgocenie. Na sprawdzenie tego czy to czy iskra ucieka gdzieś bokiem, ja stosuję metodę zmniejszenia przerw na świecach, po prostu zachęcam iskrę, żeby przeskoczyła tam gdzie ja chcę. Jeżeli jest poprawa, to też nie wymaga komentarza. Ja zresztą w swoich polskich samochodach (maluch fso i polonez) na zimę zawsze zmniejszałem przerwę na świecach i to skutkowało.

Wydaje mi się też że auto ma nie równe obroty na biegu jałowym i na benzynie i na gazie.

Ten wpis też może sugerować wypadające zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przełączyłem autko na benzyne, wydaje mi się że jak wracałem z pracy i odpalałem to szybciej zaskoczył.

Ale zobaczymy jeszcze jutro co powie rano gdy mróz jest większy.

Dzięki za szybką pomoc, LPG to stag4 ciągle na gwarnacji więc jakby to było problemem to pól biedy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisże jeszcze coś takiego co mi przyszło do głowy nie jako własne doświadczenie, ale wniosek wyciągniety z lektury tematów gazowych na kilku forach.

Czy przypadkiem trudności w rozruchu silnika nie będzie powodowała źle ustawiona instalacja gazowa powodująca przestawienie korekt wtrysku benzyny w takim stopniu, że utrudniony jest przez to rozruch. Pisze to trochę na pałę, bo jak to wygląda z korektami w megance nie podglądałem ze względu na brak możliwości.

Dzisiaj rano przełączyłem autko na benzyne, wydaje mi się że jak wracałem z pracy i odpalałem to szybciej zaskoczył.

Ten wpis może to w pewnym sensie potwierdzać, bo jazda na benzynie do pracy mogła już częściowo zniwelować efekty pracy na gazie - korekty zbliżyły sie do tych jakie są przy pracy na benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem na benzynie kilka dni, problem z odpalaniem zniknął, teraz wróciłem na gaz, zobaczymy czy wróci:-)

 

Edit:

Szczerze mówiąc nie wiem czy temat rozwiązany. Od tamtej pory wymieniłem wszystkie świece,

przy okazji bo mi padła jedna cewka po wizycie na myjni :D Od momentu wymiany świec nie było

problemów ale też nie było wielkich mrozów. pozostaje czekać na następną zimę :]

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Edytowane przez Ketyas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!