Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem przy mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

moje autko ma problem z odpalaniem gdzy temperatura spadnie do okoła 0 stopni.

Objawy są takie: wchodzę do samochodu, próbuje odpalić - słychać rozrusznik jak kręci

ale silnik nic nie reaguje (daje mu z 2-3sek, nie więcej)

no to próbuje drugi raz znowu rozrusznik kręci silnik coś prychnie ale znowu nic

i tak "x" razy za każdym razem silnik trochę bardziej reaguje aż w końcu odpala.

 

Wydaje mi się też że auto ma nie równe obroty na biegu jałowym i na benzynie i na gazie.

Jakieś trzy miesiące temu czyściłem czujnik położenia wału bo miał problem z odpalaniem,

ale po tym zabiegu problem więcej nie występował.

 

Co tu dodać: filtr paliwa wymieniony, powietrza wymieniony.

Silnik 1.6 79kW benzyna + LPG (6tyś przebiegu).

Próbowałem silnik przegonić na benzynie, zresztą co jakiś czas go gonie.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak problem występuje tylko w okolicy zera stopni, to przyczyny szukałbym w wilgoci (kondensacja pary wodnej z powietrza). Sprawdź, czy cewki nie są zawilgocone, również wygłuszenie maski może być mokre i powodować ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja bym zrobił w podobnej sytuacji, że by zlokalizować przyczynę.

Zacząłbym od gazu, a konkretnie czy instalacja jest szczelna i podczas postoju nie dochodzi do zagazowania dolotu, bo wtedy też będą kłopoty z rozruchem. Przy pracującym na gazie silniku zakręciłbym gaz na butli i poczekał aż silnik zgaśnie, albo przełaczy sie na benzynę (nie wiem jaka instalacja gazowa). Pojeździłbym z dwa trzy dni tylko na benzynie i sprawdziłbym jak przebiega rozruch zimnego silnika. Jak bez problemowo to komentarz chyba zbyteczny.

Następnie sprawdziłbym to co sugeruje kolega Kreciq - zawilgocenie. Na sprawdzenie tego czy to czy iskra ucieka gdzieś bokiem, ja stosuję metodę zmniejszenia przerw na świecach, po prostu zachęcam iskrę, żeby przeskoczyła tam gdzie ja chcę. Jeżeli jest poprawa, to też nie wymaga komentarza. Ja zresztą w swoich polskich samochodach (maluch fso i polonez) na zimę zawsze zmniejszałem przerwę na świecach i to skutkowało.

Wydaje mi się też że auto ma nie równe obroty na biegu jałowym i na benzynie i na gazie.

Ten wpis też może sugerować wypadające zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przełączyłem autko na benzyne, wydaje mi się że jak wracałem z pracy i odpalałem to szybciej zaskoczył.

Ale zobaczymy jeszcze jutro co powie rano gdy mróz jest większy.

Dzięki za szybką pomoc, LPG to stag4 ciągle na gwarnacji więc jakby to było problemem to pól biedy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisże jeszcze coś takiego co mi przyszło do głowy nie jako własne doświadczenie, ale wniosek wyciągniety z lektury tematów gazowych na kilku forach.

Czy przypadkiem trudności w rozruchu silnika nie będzie powodowała źle ustawiona instalacja gazowa powodująca przestawienie korekt wtrysku benzyny w takim stopniu, że utrudniony jest przez to rozruch. Pisze to trochę na pałę, bo jak to wygląda z korektami w megance nie podglądałem ze względu na brak możliwości.

Dzisiaj rano przełączyłem autko na benzyne, wydaje mi się że jak wracałem z pracy i odpalałem to szybciej zaskoczył.

Ten wpis może to w pewnym sensie potwierdzać, bo jazda na benzynie do pracy mogła już częściowo zniwelować efekty pracy na gazie - korekty zbliżyły sie do tych jakie są przy pracy na benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem na benzynie kilka dni, problem z odpalaniem zniknął, teraz wróciłem na gaz, zobaczymy czy wróci:-)

 

Edit:

Szczerze mówiąc nie wiem czy temat rozwiązany. Od tamtej pory wymieniłem wszystkie świece,

przy okazji bo mi padła jedna cewka po wizycie na myjni :D Od momentu wymiany świec nie było

problemów ale też nie było wielkich mrozów. pozostaje czekać na następną zimę :]

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Edytowane przez Ketyas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!