Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komfortowe kierunkowskazy Scenic III Megane III Laguna III info


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wałczyłm trochę aby mieć komfortowe kierunkowskazy w Scenic III / Megane III / laguna III

Instalacja w SIII jest poprowadzona do każdego kierunkowskazu osobno z UCH co wyklucza zastosowanie prostego układu

Przełącznik zespolony pod kierownicą działa jak matryca ( układ w szachownicę + trochę elektroniki głównie diody prostownicze ) 6 x 6 przewodów

Zrobiłem układ na 7 przewodach zasilanie + i - styki bez potencjałowe, ilość mignięć jest ustawiana od 2 od 8 mignięć

thumb_hosting_zdjec_1355003122__dsc_0013.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1355003164__dsc_0014.jpg

 

Załość zamknąłem w rurce termo skurczliwej posotawiając dojście do przycisku zmiany ilośći mignięć

thumb_hosting_zdjec_1355003326__dsc_0016.jpg

 

Dwa przewdy idą do kierunkowskazów działają jako czujniki czy działa kierunkowskaz ( układ zlicza ilość mignięć )

Pozostałe 3 przewody pracują równolegle z manetką pod kierownicą wymaga dołożenia kilka elementów aby odtworzyć sterowanie oryginalne ( rozdłubałem na cześci manetki :mrgreen: ) Nie podłączać na żywca układu bez diód

Wszystkie potrzebne połączenia robimy przy UCH w jednej wiązce która idzie w górę

 

thumb_hosting_zdjec_1355003190__dsc_0019.jpg

 

Złącze szare ( 40 ) piny:

16 - wspólny manetka

39 - lewy kierunkowskaz manetka

40 - prawy kierunkowskaz manetka

Złącze zielone ( 40 )piny

21 - kierunkowskaz prawy żarówka

1 - kierunkowskaz lewy żarówka

Złącze czarne ( 12 ) piny:

5 - zasilanie +

11 - zasilanie -

 

W takim układzie mamy komfortowe kierunkowskazy działają wszytskie żarówki i mamy działające kontrolki na desce rozdzielczej

Moduł umieściłem pod pokrywką bezpieczników aby było można łatwo zmienić ilość mignięć

thumb_hosting_zdjec_1355003232__dsc_0020.jpg

Edytowane przez cinas
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstra manual. Nie wywala Ci żadnych błędów? Mój Szczeniak jest na gwarancji więc nie mogę ingerować w nic, ale gratuluję pomysłu. Miałe coś takiego w Zafirze B. Przy zmianie pasa np na autostradzie sprawdza się znakomicie.

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Z tego co wiem to nie matego w pocji

Eeee nie jest tak strasznie aby to podłączyć :(, chętnie pomogę tylko torszkę daleko masz do mnie :)

Cinas, podajesz, że jesteś z Kaczorów. Prawdopodobnie będę wybierał się tam po kartę+kodowanie do Megi III z HF.

Czy Twój patent na tryb autostradowy kierunkowskazów zadziałałby w mojej Megi? Jest to faza I z 2010 i raczej ani Clipem ani innym cudem nie odpali się takiej funkcji. Wrzuć proszę ile życzysz sobie ew za takie cudo.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cinas,

wielkie dzięki za poświęcony czas (w czwartek) i załatwienie zarówno tematu "autostradowego trybu kierunkowskazów" jak również a może przede wszystkim "trwałe zgaszenie klucza", który mimo licznych starań tzw fachofcóf z szacownego serwisu świecił się w najlepsze. Fakt- mam do Ciebie daleko ale teraz wiem, że warto zachować z Tobą kontakt bo bez dwóch zdań tematy związane z Reniami "rozkminiasz" koncertowo. Przy okazji (nie znam nick-a) pozdrawiam i dziękuję za profesjonalne załatwienie sprawy z kartą startową Chłopakom "ze stajni Electric Cars" z Morzewa.

 

Na koniec do wszystkich, którzy zerkną na mój post - polecam kontakt z Cinasem - Gość na serio wymiata w tematach Renówek !!!

 

Marcin pozdrawiam - Krzysiek

 

Tak jestem z Kaczor :D, a będziesz jechał do Arka do Morzewa

Patent zadziała bez problemu w MIII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Działa ekstra!

Marcin a co myślisz o patencie z aledrogo: http://allegro.pl/show_item.php?item=3565573613

Jak uważasz warto dozbrajać moją Megi w ten bajer? Korci mnie bo twierdzą w opisie aukcji , że można do tego dopiąć bezproblemowo czujniki parkowania - w moim przypadku przednie.

Chyba by mi się sprawdziły bo w fabrycznych kubełkach siedzę raczej nisko i widoczność do przodu przy podjeżdżaniu pod przeszkody nie powala.

Skrobnij proszę kilka słów jak to widzisz i ew na co zwrócić uwagę i o co jeszcze ich dopytać jak ostatecznie zdecyduję się by kupić.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cos takiego , ale na module DS-454 obsługuje SIII i MIII ten co podałeś nie ma w spisie MIII

http://megane.com.pl/topic/48096-doswietlanie-zakretow/page__p__353358__fromsearch__1#entry353358

Do poprawnej pracy jest wymagane dołożenie dwóch porzekaźników aby rozdzielić fabryczne halogeny - halogeny w skrzynce schodzą sie do jednego punktu

 

DS-454 mogę mieć w lepszej cenie

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Schemat instalacji możesz wrzucić jak te przekaźniki podłączyć :!:

 

Dodano: 19 paź 2015 - 16:41

jak działa te doświetlanie zakrętów po włączeniu kierunkowskazu czy jak skręce koła

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!