Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

cinas

Scenic III phI Komfortowe kierunkowskazy Scenic III Megane III Laguna III info

Recommended Posts

Witam

Wałczyłm trochę aby mieć komfortowe kierunkowskazy w Scenic III / Megane III / laguna III

Instalacja w SIII jest poprowadzona do każdego kierunkowskazu osobno z UCH co wyklucza zastosowanie prostego układu

Przełącznik zespolony pod kierownicą działa jak matryca ( układ w szachownicę + trochę elektroniki głównie diody prostownicze ) 6 x 6 przewodów

Zrobiłem układ na 7 przewodach zasilanie + i - styki bez potencjałowe, ilość mignięć jest ustawiana od 2 od 8 mignięć

thumb_hosting_zdjec_1355003122__dsc_0013.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1355003164__dsc_0014.jpg

 

Załość zamknąłem w rurce termo skurczliwej posotawiając dojście do przycisku zmiany ilośći mignięć

thumb_hosting_zdjec_1355003326__dsc_0016.jpg

 

Dwa przewdy idą do kierunkowskazów działają jako czujniki czy działa kierunkowskaz ( układ zlicza ilość mignięć )

Pozostałe 3 przewody pracują równolegle z manetką pod kierownicą wymaga dołożenia kilka elementów aby odtworzyć sterowanie oryginalne ( rozdłubałem na cześci manetki :mrgreen: ) Nie podłączać na żywca układu bez diód

Wszystkie potrzebne połączenia robimy przy UCH w jednej wiązce która idzie w górę

 

thumb_hosting_zdjec_1355003190__dsc_0019.jpg

 

Złącze szare ( 40 ) piny:

16 - wspólny manetka

39 - lewy kierunkowskaz manetka

40 - prawy kierunkowskaz manetka

Złącze zielone ( 40 )piny

21 - kierunkowskaz prawy żarówka

1 - kierunkowskaz lewy żarówka

Złącze czarne ( 12 ) piny:

5 - zasilanie +

11 - zasilanie -

 

W takim układzie mamy komfortowe kierunkowskazy działają wszytskie żarówki i mamy działające kontrolki na desce rozdzielczej

Moduł umieściłem pod pokrywką bezpieczników aby było można łatwo zmienić ilość mignięć

thumb_hosting_zdjec_1355003232__dsc_0020.jpg

Edytowano przez cinas
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ekstra manual. Nie wywala Ci żadnych błędów? Mój Szczeniak jest na gwarancji więc nie mogę ingerować w nic, ale gratuluję pomysłu. Miałe coś takiego w Zafirze B. Przy zmianie pasa np na autostradzie sprawdza się znakomicie.

Edytowano przez norbert_p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędów brak , działa jak fabryczne :mrgreen:, trochę się do tematu przygotowałem aby działało jak fabrycznie

Będzie mała modyfikacja, tak moja mała fanaberia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działa jak fabryczne? Tzn, że Sceniki III mogą to mieć w opcji - montowane oryginalnie? Jak dla mnie bomba, ale elektronik ze mnie do bani więc na "och-ach" i "ach-ach" pozostanę :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie matego w pocji

Eeee nie jest tak strasznie aby to podłączyć :mrgreen:, chętnie pomogę tylko torszkę daleko masz do mnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie matego w pocji

Eeee nie jest tak strasznie aby to podłączyć :(, chętnie pomogę tylko torszkę daleko masz do mnie :)

Cinas, podajesz, że jesteś z Kaczorów. Prawdopodobnie będę wybierał się tam po kartę+kodowanie do Megi III z HF.

Czy Twój patent na tryb autostradowy kierunkowskazów zadziałałby w mojej Megi? Jest to faza I z 2010 i raczej ani Clipem ani innym cudem nie odpali się takiej funkcji. Wrzuć proszę ile życzysz sobie ew za takie cudo.

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem z Kaczor :(, a będziesz jechał do Arka do Morzewa

Patent zadziała bez problemu w MIII

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś w vc, polecam świetna rzecz.

Przy zmianie pasa np na autostradzie sprawdza się znakomicie.

W mieście tez się sprawdza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cinas,

wielkie dzięki za poświęcony czas (w czwartek) i załatwienie zarówno tematu "autostradowego trybu kierunkowskazów" jak również a może przede wszystkim "trwałe zgaszenie klucza", który mimo licznych starań tzw fachofcóf z szacownego serwisu świecił się w najlepsze. Fakt- mam do Ciebie daleko ale teraz wiem, że warto zachować z Tobą kontakt bo bez dwóch zdań tematy związane z Reniami "rozkminiasz" koncertowo. Przy okazji (nie znam nick-a) pozdrawiam i dziękuję za profesjonalne załatwienie sprawy z kartą startową Chłopakom "ze stajni Electric Cars" z Morzewa.

 

Na koniec do wszystkich, którzy zerkną na mój post - polecam kontakt z Cinasem - Gość na serio wymiata w tematach Renówek !!!

 

Marcin pozdrawiam - Krzysiek

 

Tak jestem z Kaczor :D, a będziesz jechał do Arka do Morzewa

Patent zadziała bez problemu w MIII

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ważne że wszystko działa :D jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działa ekstra!

Marcin a co myślisz o patencie z aledrogo: http://allegro.pl/show_item.php?item=3565573613

Jak uważasz warto dozbrajać moją Megi w ten bajer? Korci mnie bo twierdzą w opisie aukcji , że można do tego dopiąć bezproblemowo czujniki parkowania - w moim przypadku przednie.

Chyba by mi się sprawdziły bo w fabrycznych kubełkach siedzę raczej nisko i widoczność do przodu przy podjeżdżaniu pod przeszkody nie powala.

Skrobnij proszę kilka słów jak to widzisz i ew na co zwrócić uwagę i o co jeszcze ich dopytać jak ostatecznie zdecyduję się by kupić.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam cos takiego , ale na module DS-454 obsługuje SIII i MIII ten co podałeś nie ma w spisie MIII

http://megane.com.pl/topic/48096-doswietlanie-zakretow/page__p__353358__fromsearch__1#entry353358

Do poprawnej pracy jest wymagane dołożenie dwóch porzekaźników aby rozdzielić fabryczne halogeny - halogeny w skrzynce schodzą sie do jednego punktu

 

DS-454 mogę mieć w lepszej cenie

Edytowano przez cinas_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Schemat instalacji możesz wrzucić jak te przekaźniki podłączyć :!:

 

Dodano: 19 paź 2015 - 16:41

jak działa te doświetlanie zakrętów po włączeniu kierunkowskazu czy jak skręce koła

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po właczeniu kierunkowskazu , działa do prędkosći 40 km/h zgodnie z przepisami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Cinas od Ciebie ten moduł i chciałbym to wreszcie podłączyć:) będzie to w megane 3 . Mógłbyś mi dokładnie wyjaśnić gdzie jest ten uhc i tam wszystko robimy przy jednej wtyczce czy przy 3 ? I tam piny są podpisane? Mam się wpisać w kabel tzw ściągać z niego instalacje i jakoś się dopiac czy może wyciągnąć dany pin i włożyć je razem? Dzięki za pomoc 

I skąd mam wiedzieć który kabel wpiąć np w pin 16 ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uch jest obok bezpieczników pod osłoną pod kierownicą , na wysokości lewego kolana , przewody podłączamy do instalacji samochodu , nie da się wypiąć pin i wsunąć razem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak wpiąć się? Izolację zdjąć czy jak ? I potrzebuje 3 wtyczki tak? Czy to wszystko w jednej ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W motoryzacyjnym kupisz szybkozłączki zaciskane na przewód. Bez rozcinania, lutowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@cinas Twój moduł pasuje do Megane II? Chciałbym moduł miękkich kierunkowskazów i doświetlanie zakrętów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę, również interesuje mnie doświetlanie zakrętów i autostradowe kierunki, można jeszcze dostać taki moduł od Ciebie kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Program DDt4all +ELM 327 BT i właśnie aktywowałem kierunkowskazy autostradowe. Mam UCH w wersji ECU:  BCM95_SW25_v1,1. Poszło gładko, działają.

Edytowano przez aniewa
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętasz jaki parametr zmieniłeś ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wejdziesz w odpowiedni UCH to: flasher-flasher configurator i w oknie "ekran" w linii "Tpulse_CE" zmieniasz z "send" na "true". Oczywiście klikasz na ekspert by umożliwić zapis.

Poniżej scren z ddt4all.

 

11.PNG

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...