Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc - potrzebny ktoś z komputerem do Megane


bluszczak

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód:

Renault Megane Classic 1,4 benzyna 1999 rok.

Objawy:

Po 3 dniach na mrozie kręci ale nie chce zapalić. Akumulator był słaby i został dzisiaj wymieniony na nowy.

Przy pierwszym "zakręceniu" jeszcze na staryej baterii jakby przez chwile chciał odpalić ale zgasł... i wszystkie późniejsze próby uruchomienia silnika kończyły się negatywnie. :D

Czy posiada ktoś komputer i mógłby podjechać na Bielany (Warszawa) i spróbować zdiagnozować to tam się stało niedobrego?

Chyba, że macie jeszcze jakieś sugestie... bezpieczniki w kabinie sprawdziłem i te z prawej strony pod maską. Może są jeszcze gdzieś jakieś bezpieczniki? Widzę jakąś czarną puszkę obok akumulatora (do niej wchodzą przewody od zacisków) ale nie wiem jak ją otworzyć i czy w warto tam grzebać.

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

Tomik

Edytowane przez bluszczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim będziesz ciągnął kogoś z komputerem, postaraj się sam poszukać usterki.

Na początek sprawdź, czy działa pompa paliwa. Podnieś tylną kanapę od strony pasażera do góry (odchyl ją) i przekręć stacyjkę w pozycję 2. Jak nie słychać buczenia pompy, oznacza to że nie ma na niej zasilania. Jak nie ma, sprawdź bezpieczniki obok akumulatora (ta czarna puszka o której pisałeś).

Następnie wciśnij czujnik uderzeniowy pod maską (czerwony grzybek).

Nie piszesz nic na temat immobilizera. Posiadasz ? Jeżeli tak, to czy gaśnie dioda na liczniku od niego ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem pompę i po przekręceniu stacyjki słychać przez chwilę buczenie w okolicach czarnego dekielka pod tylnym siedzeniem. Grzybka pod maską nie mogę znaleźć a czerwona dioda pomiędzy zegarami po przekręceniu stacyjki miga ze zwiększoną częstotliwością (kilka razy na sekundę). Normalnie migocze mniej więcej raz na sekundę. Coś jeszcze mogę sam sprawdzić?

Edytowane przez bluszczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w instrukcji wyczytałem, że jak nie otworzy się drzwi za pomocą pilota to immobiliser się nie odblokuje i lampka będzie ciągle migać. Ale chyba otwierasz pilotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli otwierasz auto z pilota, przekręcasz kluczyk w zapłon i kontrolka na desce mida bardzo szybko, to znaczy że masz problem z immo.

Do tego zmień opis w profilu, bo masz Megane IPhII a nie PhI (jeśli awatar porzedstawia twoje auto)

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria nie ma nic do immo. Przy stacyjce jest pierścień z uzwojeniem i to jest nadajnik-odbiornik od transpondera w kluczyku. Ale mogę się mylić, jak ktoś wie na 100% niech sprostuje.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megi nie ma pierścienia. Kod jest wysyłany przez pilota. Z tego co wiem w PhII też tak jest. Oczywiście w wersjach bez CZ jest pierścień na stacyjce i pastylka w kluczyku.

bluszczak sprawdź czy masz takie coś w kluczyku

thumb_hosting_zdjec_1355658695__p1190110.jpg

Zdjęcie użytkownika vitoldo

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja w takim razie posiadam PhII i źle zaznaczyłem wersję Megany w opisie. Nie zmienia to faktu że nadal nie mogę odpalić. Fotkę klucza załączam i ponawiam pytanie, czy może byc taka opcja, że otwieram samochód (pilot + centralny) bez problemu a immo wariuje z powodu słabej baterii? Regulamin forum jasno mówi na jakich zasadach dodajemy zdjęcia :D :D

Rozkręciłem klucz - w środku jest płytka, przycisk i bateria (pastylek i diod IR nie stwierdzono).

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!