Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak biegów 1, 3, 5


damiar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś spotkała mnie niemiła niespodzianka. Wsiadam do auta, normalnie odpala, wbijam wsteczny, wyjeżdżam z podjazdu na ulice, wszytko ok, a tu nagle chcąc wbić jedynke, nie mogłem tego zrobić. Lewarek przesunął się normalnie do góry, ale brak takiego jakby "skoku", że bieg został wbity. Tak samo w biegami 3 i 5. Sprzęgło pracuje normalnie ale auto nie jedzie, bo bieg nie został wbity. Pozostałe biegi (2, 4, 6, R) działają poprawnie. Na wstecznym udało się wjechać do garażu i teraz auto czeka na interwencje.

Na forum pisze coś o cięgnach skrzyni biegów oraz kasetce zmiany biegów, ale są to przypadki dotyczące luzu samego lewarka lub niemożliwości przesunięcia lewarka w żądaną pozycję.

Wydaje mi się, że mój przypadek jest dość podejrzany, że akurat tylko te biegi w górnej położeniu nie dają się włączyć. Proszą o pomoc w rozwiązaniu problemu. I czy w ogóle będę to w stanie samemu to prawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, będę coś działał. Tak dla pewności, pisząc "wspornik skrzyni" kojarzy mi się to z poduchą skrzyni. W dokumentacji technicznej auta, jest rozpisane jak się do niej dostać, ale to praktyczne "pół" auta trzeba rozebrać. Chyba, że to nie to miałeś na myśli. Nie posiadam kanału tak więc dostęp może być utrudniony. Ale czy jakby np. wymontował wspornik akumulatora, to czy będzie coś widać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę o wsporniku do którego jest mocowany pancerz linki zmiany biegów. Po wyjęciu wspornika akumulatora napewno będzie dostęp. Ale może uda Ci się sprawdzić bez demontażu aku, trzeba zerknąć na obudowę skrzyni, tam są dwa mocowania pancerzy linek. Linki muszą być sztywno umocowane, jak któraś jest luźna to znaczy że spadła.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka została pomyślnie rozwiązana. Kolego aniewa, wielkie dzięki za trafną sugestię. Tak jak podejrzewałeś, problemem był pancerz linki zmiany biegów. Jakimś cudem wypadał z widełek wspornika.

 

Pozwolę sobie zamieścić kilka fotek ilustrujących ten problem (może akurat komuś się przyda). Na pierwszym zdjęciu widać przyczynę braku biegów 1, 3, 5. Chcąc włączyć bieg 2, 4, 6 lub R, pancerz blokował się o wspornik, co umożliwiało prawidłowe wbicie tych biegów. Natomiast chęć wbicia biegów w "górnym" położeniu (2, 4, 6) powodowała, że pancerz linki przesuwał się razem z nią (w stronę silnika). Drugie zdjęcie, już po zamocowaniu pancerza na wsporniku. Na tym zdjęciu widać również drugą linkę, która przypuszczam reaguję na zmiany położenia lewarka na boki.

Tak asekuracyjnie zacząłem od wyjęcia akumulatora (tak żeby lepiej się temu przyjrzeć), ale spokojnie czynność tą można wykonać nic nie demontując. Zastanawiałem się też, czy nie zabezpieczyć tego dodatkowo np. obejma z drutu. Ale dostęp jest dość dobry, tak więc zrobię to w razie czego jeśli znów wypadnie.

 

thumb_hosting_zdjec_1355759642__pc170306.jpg thumb_hosting_zdjec_1355760520__pc170309.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy jest możliwe też, że pedał wpadnie jakby z linką był problem? Ojciec właśnie na lawecie ściąga Megane II 1.6 bo po prze gazówce jak mi powiedział wpadł pedał. Płyn jest także wykluczam raczej wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka od lewarka zmiany biegów nie ma nic wspólnego z wpadającym pedałem od sprzęgła. Sprzęgło jest sterowane hydraulicznie. Prawdopodobnie jednak wysprzęglik a to, że jeszcze jest płyn to tylko kwestia kilku więcej wysprzęgleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Jest to jakiś większy problem z tym sterownikiem? Chodzi mi dokładnie o wyjęcie go, bo oczywiście w internecie nic nie ma na ten temat. Może Ty choć troszkę mi pomożesz. :-)

Edytowane przez Gralson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymontujesz akumulator to żaden problem z wyjęciem sterownika. Wypinasz wtyczki po odbezpieczeniu blokad, odkręcasz śruby i wyjmujesz sterownik. Naprawdę żaden problem.

Nie wiem jak to dokładniej opisać, zaczniesz robotę to sam do wszystkiego dojdziesz.

Nie zawsze problem z biegami łączy się z wypadnięciem pancerza linki z mocowania na skrzyni biegów. Czasem wystarczy regulacja długości linki za pomocą ustawienia pancerza w jego mocowaniu na skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!