Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

auto a rodzaj karty , blokada kierownicy i inne


Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie .

jestem świeżym posiadaczem Megi i chciałbym zapytać o kilka rzeczy. pierwsza związana z kartą/kluczykiem . może jest ktoś zorientowany czy w aso mogą przeprogramować używaną kartę np z allegro jeżeli nie była wcześniej wyczyszczona. po drugie jak dobrać używana kartę do swojego autka bo w aso dobierając kartę po numerze VIN zaśpiewali mi 630 złotych za samą kartę + przyuczenie . dodam ze megi jest z 2005 roku 1.5 dci 86KM. wydawało mi się ze karty do Megane II mogą się różnić co najwyżej obecnościa HF lub jej brakiem tylko skąd by wtedy był rozrzut cen w aso 350-750 za kartę i cena mi zaproponowana? bo nie wydaje mi się aby mój egzemplarz wyposażony był w HF.

kolejna kwestią jest kod blokady kierownicy . czy wszystkie egzemplarze są wyposażone w takie zabezpieczenie a jeśli tak to gdzie mógłbym zdobyc taki kod bo niestety poprzedni właściciel nie przekazał mi do autka nic prócz dowodu rejestracyjnego ubezpieczenia i karty pojazdu .

w związku z poprzednim punktem czy jest na forum ktoś kto mógłby mi wygenerować kod do radia fabrycznego na podstawie numeru VIN bo w aso rzyczą sobie za to 5 dyszek .

jakie jeszcze niespodzianki mogą mnie czekać podczas wymiany aku oprócz wcześniej wspomnianych kodów do radia i wspomagania?

i jako ostatnie moje pytanie to jakie stacje polecacie do tankowania żeby nie uszkodzić wtryskiwaczy bo slyszalem ze silnik w mojej Megance jest bardzo czuły na paliwko a że w domu nigdy nie było diesla nie mam porównania w jakości tego paliwa na różnych stacjach.

z góry dziękuje za wszelką pomoc i rady :mrgreen:

pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karta zobacz tu;

http://www.el-cars.pl/index.html

Polecany na wielu forach warsztat.

Blokada kierownicy....

Nigdy w meganach nie było takiego kodu, co najwyżej do obejścia IMMO ale tylko w I ph I, w poliftowych ph II gdzie były kluczyki radiowe już było to niemożliwe.

Dla M II tez takiego kodu nie znajdziesz i nie wprowadzisz.

Kod do radia;

Nie trzeba podawać VIN-u jak w ASO wystarczy zrobić fotkę naklejki na radiu z kodem kreskowym i wszystkim co tam jest. Zapodać to w odpowiednim temacie na forum i za free w kilka sekund/ minut, (zależnie kto jest na forum online) taki kod uzyskasz.

Przy wymianie aku potrzebujesz tylko kod do radia jak masz fabryczne i musisz przyuczyć szyby, bo będą sie otwierały i zamykały skokowo.

Jest to opisane w odpowiednich tematach, W skrócie- skokowo zamykasz do końca i jeszcze trzymasz przełącznik szyb w tym samym kierunku przez 10 sekund. To samo w druga stronę i już pracuje poprawnie.

Jeśli masz ASR/ESP to może po takiej wymianie świecić kontrolka tych układów. Dziś tak miałem przy wymianie aku w sceniolu II Ph I. W takim przypadku wystarczy pojechać kawałek i przekroczyć 50km/h czyli próg deaktywacji blokady ASR.

Stacje:

Przede wszystkim nie tankować z beczki zdobytych gdzieś "oszczędności" Dla dCi może to byc zabójcze.

Polecane stacje lub takie gdzie tankujemy też w odpowiednim temacie masz wymienione.....

Zasada podstawowa- stacje gdzie jest wielka przepustowość, zazwyczaj te główne, masz gwarancję, że paliwo nie leżakuje w zbiornikach zbyt długo. Nazwa to już detal i tak na większości jest paliwo z rafinerii Płockiej.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady :mrgreen:

co do http://www.el-cars.pl/index.html to juz odwiedzalem ich strone ale niestety dla mnie to drugi koniec polski. kontaktowalem sie z aso i powiedzieli mi ze przyuczają karty przyniesione od klienta ale nie udało mi sie uzyskać odpowiedzi czy muszą to byc karty fabrycznie nowe czy mogą przeprogramować kartę używaną w innym aucie . dodatkowo kwestia jest tego typu że podana rozbieżność cen kart podana przez aso musi z czegoś wynikać ale niestety nie mam pojęcia z czego, więc jeśli szukałbym karty z 'odzysku' to na co musiałbym zwracać uwagę żeby pasowała do mojego samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpytaj o to telefonicznie w linkowanym warsztacie. Oni z tego żyją, to mają najszerszą wiedzę.

Tu usłyszysz albo domysły, albo przy szczęściu trafisz na odpowiedź osoby która kartę dorabiała, niekoniecznie jednak na zasadach jakie Cię interesują.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na to już niestety wpływu i rady nie mam, zapytałeś u najgłębszego źródła. Teraz pozostaje na szczęście liczyć, że trafi tu ktoś kto miał podobne do Twoich problemy i je rozwiązał.

Patrząc jednak w statystyki to jest to mało prawdopodobne, wyświetleń tematu 166, a brak nowej porady....

Albo tak jak poradzono- wysłać co trzeba i odebrać działające, bez dociekania jak to zrobiono i co zastosowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!