Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator regeneracja czy wymiana


rav130

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pierwszy wątek mój na forum, mianowicie nie dalej jak tydzień temu po próbie odpalenia silnika zakreciło i nie ruszyło miernik w dłoń i napięcia prawie, że brak z kabli nie szło go odpalić. Więc wykręcenie akumulatora prosotwnik i naładowany, kolejność odłączania kabli była jak należy czyli odłączony najpierw minus potem plus. Akumulator pusty naładowany dzisiaj go wkręcam oczywiście odwrotnie jak przy odłączaniu, wsiadam przekręcam kluczyk odpalił, zadowolony przez pół godzinki się kręcił silniczek sprawdzam napięcie na klemach czy jest akumulator ładowany bo raz już miałem przygodę z alternatorem, że brak ładowania patrzę wartość 14,8 V więc zadowolony wyłączam silniczek po około pół godzinki. Idę do domu po godzince chcę wsiąść się przejechać, wsiadam kręcę odpalił lecz kontrolki nie zgasły 2 mianowicie stop i akumulator. Otwieram maskę na pracującym silniku sprawdzam napięcie na klemach i ku zdziwieniu jest około 12,4 V więc na 90% alternator. Moja wcześniejsza przygoda polegała na tym że jechałem tak długo aż akumulator padł i powiedzieli mi że to alternator ale dziwne że kontrolka się nie paliła że brak jest łądowania. Skonczyło sie to na lawecie ponad 40 km za co mnie odpowiednio skasowali następnie łożysko w alternatorze niby nawalało więc je wymienili, od alternatora po instalacji niby spięcie poszło i czujnik położenia wału siadł to już 2 w tym roku. Instalacja w aucie wogóle dziwnie się zachowuje przy wyłączonych światłach po wciśnięciu hamulca włącza się podświetlanie deski itp. Ktoś miał podobne objawy. ?? Czy orientuje się ktoś może gdzie to mogł bym w Koszalinie jeszcze przed świetami zrobić bo boję się że do domu nie dojadę i stanie po drodze a na linke automata jak wiadomo nie wypada. I jaki mniej więcej by był koszt naprawy. Lepiej dać go do regeneracji czy też wymiany i czy demontaż jest na tyle kłopotliwy że da się go zrobić pod tzw. blokiem bez kanału i większej ilości narzędzi ??.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej profesjonalnie zregenerować bo jak wymiana to tylko na nowy (używki są przeważnie na wydojeniu i nie chodzą zbyt długo). W takich naprawach specjalizuje się np Bosch Service. Dalsze elektryczne przygody można wytłumaczyć brakiem ładowania (aha kontrolka zapala się po niżej 10V) ewentualnie jakiś problem z instalacją elektryczną np. brak masy. Bardzo dużo informacji i tematów najdziesz przez: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja w aucie wogóle dziwnie się zachowuje przy wyłączonych światłach po wciśnięciu hamulca włącza się podświetlanie deski itp

Nie wymieniałeś przypadkiem żarówki dwu włóknowej z tyłu (stop/postojówka)? Sprawdź dokładnie te żarówki i masy na tylnych lampach bo to najprawdopodobniej tam tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc tak po odjęciu trochę z portfela zakupiono alternator sprawny, nowy aku bo tamten już nie domagał.

Na 100 km pomogło bo tyle od wczoraj zrobiłem Scenic pali jak należy lecz nowy kłopot podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka na pomarańczowo na obrotomierzu po prawej stronie na dole, przypomina to jak by pompe ale zdaje mi się że to jest alternator. Nie mam już siły czy to może być alternator czy też coś nie szkodliwego poprzedni właściciel wspomniał, że kiedyś też się zapaliła ale po jakimś czasie przeszło samo. Nie mogę znaleść w instrukcjach co to jest a instrukcje mam od scenica I phI. Byłbym wdzięczny za odpowiedź gdyż po świetach wybieram się gdzieś dalej tym autkiem i musi być dograne wszystko na tip-top.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc wcześniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli jest to lampka obok kontrolki ABS to w mojej instrukcji pisze- "Lampka kontroli układu oczyszczania spalin- zapala się po włączeniu kluczyka i gaśnie po 3 sekundach, jeśli świeci w sposób ciągły należy jak najszybciej udać się do serwisu Reno :!: , jeśli miga, należy zmniejszyć prędkość obrotową silnika do chwili, aż miganie ustanie i jak najszybciej udać się do serwisu Reno :!:" czyli lampka jest od katalizatora lub katalizatorów, zależnie ile ich posiadasz, a właściwie od sond lambda które mierzą skład spalin. Więc pada katalizator lub sonda. Faktycznie najlepiej sprawdzić szczeniaka Clipem, wyjdą wszystkie błędy i usterki elektryki.

 

Dodano: 06 sty 2013 - 01:21

A co do podświetlenia i hamulca to obstawiam słabą masę w którejś z tylnych lamp, sam to przerabiałem, pomogło dobre wyczyszczenie styków złącz i gniazd żarówek. Z początku to miałem fajną choinkę z tyłu kiedy się naciskało stop a wszystko przez brak odpowiedniej masy w lampach.

 

Dodano: 06 sty 2013 - 01:23

Przepraszam za błąd jest jeden katalizator ale mogą być dwie sądy lambda , jedna na kolektorze wydechowym przed katalizatorem a druga za katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!