Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam potrzebuje pomocy padlo mi ladowanie w scenicu 2 oswiecila sie lampka z akumulatorem i stop

wymienilem wiec regulator napiecia i dalej nie ma ladowania ale nie pali juz sie lampka ladowania na wyswietlaczu

po odpaleniu auta kontrolka ladowania gasnie tak jak by bylo wszystko ok scenik 1.9 dci mam alternator valeo chlodzony ciecza

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze stosuj zasady poprawnej pisowni i znaki interpunkcyjne, bo z tego co napisałeś wyszedł jeden wielki bełkot. Po drugie trzeba sprawdzić jakie napięcie daje alternator na biegu jałowym i pod obciążeniem. Powinno być w granicy 13V na biegu jałowym do 14,4 pod obciążeniem. Można sprawdzić także prąd jaki daje alternator cęgami dietza. I to jest najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem ładowanie daje około 11,9 na wolnych obrotach,zauwazylem dzisiaj ze po wkreceniu go na obroty ok 3000tys

zaczyna działac dmuchawa od nawiewu.Nie znam sie na tym za bardzo ale chyba siadły diody w alternatorze.Pod obciazeniem tez jest 11,9.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wymieniłeś regulator napięcia a w nim są diody prostownicze. A w jakim stanie był komutator?

 

po wkreceniu go na obroty ok 3000tys

Przy takich obrotach to silnik by odleciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

I co było z tym Alternatorem ?? bo diody są osobno od regulatora . czy wymiana tego mostka z diodami pomogła??

Piszę bo mam taki problem że wymieniłem juz 3 alternatory i po odpaleniu auta po 3 minutach pali diody prostownicze. co to może być  ?? akumulator nowy przejścia są bo ładuje normalnie przez pierwsze 3 minuty potem zanika ładowanie i dioda prostownicza  spalona za kazdym razem. Wychodzi na jakieś zwarcie ale gdzie ?? Rozrusznik wszystko działa, pali od strzała. Zastanawiam sie czy w tym scenicu ten moduł BSi pod maską nie steruje czasem ładowaniem i każe ładować alternatorowi na maksa co powoduje jego przegrzanie bo robi się gorący i zaczyna sie kopcic ale z diody prostowniczej.  POMOCY 

Edytowane przez dygus201720
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dygus201720 napisał:

I co było z tym Alternatorem ?? bo diody są osobno od regulatora . czy wymiana tego mostka z diodami pomogła??

 Zastanawiam sie czy w tym scenicu ten moduł BSi pod maską nie steruje czasem ładowaniem i każe ładować alternatorowi na maksa co powoduje jego przegrzanie bo robi się gorący i zaczyna sie kopcic ale z diody prostowniczej.  POMOCY 

Alternator na stół pomiarowy.

Również sprawdzenie akumulatora.

Sprawdzenie instalacji na potencjalne zwarcia. Sprawdzenie napięcia referencyjnego do sterowania alternatorem.

Scenic II  nie ma inteligentnego ładowania. BSI nie bierze w tym udziału.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jabrze . Alternator za każdym razem dobry bo wyjęty prosto z jezdzacego auta a w moim sceniku zdycha od razu. Akumulator jak pisałem tez zmieniany i nowy . dodam ze auto kupiłem z niemiec niby z uszkodzonym alternatorem a okazuje sie ze jest wiekszy problem. widac ze w niemczech juz zaznaczali kable niebieski i biały sterujący alternatorem czyli czegos szukali . Ale co moze być przyczyną ?? gdyby jakies zwarcie było to by sie coś paliło chyba a tu nic tylko te diody prostownicze się palą . kiedys czytałem ze koleś jakis miał zwarcie z wspomaganiem kierowcy bo jest ono elektryczne ale niby po odpaleniu auta ono normalnie działa. Co jeszcze moze być co i jak posprawdzać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie obwody są zabezpieczone, także wspomaganie elektryczne.(70A).

Wygląda na zwarcie. 

Trzeba wyłączyć przewód prądowy (bezpiecznik) alternatora i po zapaleniu zmierzyć napięcie jakie podaje bez obciążenia. To nam pokażę, czy strona sterująca działa prawidłowo. To tutaj może być problem.

Oczywiście prądy nie można mierzyć cegami Dietza, bo pokażą bzdurę ( służą do prądu przemiennego ).

Będzie na alternatorze dobrze to szukamy przeciążonego obwodu w instalacji.

Kiedyś uszkodzony bendix rozrusznika powodował w jeździe podobna usterkę.

Później wyciągnij bezpiecznik grzałek płynu chłodzącego ( tu również zdarzają się zwarcia).

Najważniejszy pomiar to napięcie alternatora bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj alternator jest wyjęty i czekam na otwarcie sklepu z diodami do alternatora bo sobie tydzien wolnego zrobili po sylwku . jak będę miał wszystko to sprawdze prąd na alternatorze. czyli mam odkręcic ten duzy bezpiecznik zeby nie ładowało na akumulator i sprawdzi?? a czy wtedy się nic nie stanie ?? bo teraz np tez moge go chyba odpalic bez alternatora ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz bez alternatora możesz szukać przeciazen w obwodach - dotyczy to ostatniej pozycji bez kręcenia rozrusznikiem . Wszystkie obwody są obciążane. Woltomierzem na dużych bezpiecznikach posprawdzaj spadki napiec. Sprawdź również dla ukladu kierowniczego bawiąc się kierownicą.

Jeśli gdzieś wyniesie powyżej  0,5 V masz podejrzany obwód.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!