Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie odpala po 2 dniach postoju. pomóżnie znaleźć przyczyne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. i na wstępię życze spokojnych i wesołych świąt :D

przejde do sedna, może ktoś będzie w stanie mi doradzić.

 

Po 2 dniach postoju w garażu nie moge odpalić auta. Wyświetlają sie dwa komunikaty

"low battery i low oil pressure" + załącza się wentylator chłodzenia silnika i dwa komunikaty głosowe biosu ( dwa pikniecie jedno sekundowe ) , nie zapala się nawet kontrolka od grzania świec jak i nie słychac pompy paliwa. komputer nawet nie kreci rozrusznikiem.

próbowalem sie połączyc z autem przez elm327 co kiedys robilem bez problemu a teraz nie moge.

Ktoś kto ma serwisowy kabel łączy się z całym autem prócz z silnikiem. nie może połączyc sie z komuterem silnika.

Akumulator sprawny, podmieniany na inny a stary nawet ladowany. bezpieczniki pod maską wszystkie sprawne. wtyczni na skrzynce bezpieczników nie mają zasniedziałych bolców jak i wszystkie siedza dobrze w gniazdach. komputer za akumulatorem ( za co on jest odpowiedzialny?) także dobrze siedzi w klamrach z przewodami.

Macie jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem ? już nawet wymieniłem w akcie desperacji baterie w karcie i dolalem paliwa bo byla rezerwa dosyc spora.

moż to być wina zablokowanego sterownika silnika? gdzie ten komouter się znajduje ? bo to chyba nie jest ten za akumulatorem ?

z góry dzieki za rady i pomysły ... póki co czekam az przyjdzie mi ze sklepu sruba cholująca to podciągne auto do okolicznego magika choć wątpie ze się podłączy pod komputer i coś zdziała.

w razie koniecznosci wymiany komputera. jaki będzie pasować? musi byc z tymi samymi numerami? czy wystarczy pojemnosci silnika i rocznik od daty produkcji mojego auta w góre.

Scenic II 1.9 dci 131 KM 2005r. phI

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez krzysko888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator ładowałem okolo 20 godzin. nie pomogło. wstawiłem od iunnego auta 700ah z auta ktore odpala na"dotyk" i to samo.

przewody na klamrach aku ściągnąłem i przeczyściłem. może to wina któregoś z bezpieczników na plusowej(+) klemie od aku? można chwilo te bezpieczniki jakoś obejść albo sprawdzić czy sa sprawne?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz sprawdze jak znacie jakis sposób ich sprawdzenia. sprawdza się je tak samo jak zwykle bezpieczniki ? kabelek i zarowka i jakis zrodlo prądu ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w razie koniecznosci wymiany komputera. jaki będzie pasować

Dlaczego chcesz wymieniać? Tylko dlatego,że auto stało 2 dni?

Nic nie napisałeś czy do tej pory chodziło bez zarzutu. Nie napisałes też jednoznacznie czy po prostu jeździłeś,przyjechałeś,zgasiłeś i po dwóch dniach nie chciał odpalić. Nie napisałeś też czy po nieudanej próbie odpalenia coś było grzebane. Napisałeś tylko,że ładowałeś aku. Przy rozładowanym aku i dużym spadku napięcia mogły zresetować się ustawienia radia,sterownika..o tym też nie wspominasz czy takie coś wystąpiło.Nie napisałeś też czy po naładowaniu aku kręcił rozrusznik i grzały świece. Gdyby problem tkwił w samym postoju to po kilkutygodniowym postoju w salonie każde auto powinno zaczynać od serwisu ASO.

 

Dodano: 25 gru 2012 - 16:14

załącza się wentylator chłodzenia silnika

Nie powinien jezeli sterownik widzi właściwą temp. przekazywaną przez czujnik. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto działało bez zarzutów. wstawilem do garażu. po 2 dniach nie odpala nie grzebiąc przy nim wcześniej.

pierwsze co podłączyłem go pod prostownik na całą noc.

rano ku mojemu zdziwieniu auto nie odpalilo wiec odpiąłem do od klem auta i znów ładowania okolo 15 godzin. także bez rezultatów. wstawiłem aku 700 ( ja mam 720) który smiga w mk3 bez problemów i tez nie odpala. te same objawy. radio automatycznie się zresetowało po odpieciu klem na czas ładowania.

klemy minusowe i kable ktore do niego są przyłączone odkrecilem i przeczyscilem. wszystkie bezpieczniki pod maską też. wyciągałem kompa i sprawdzalem połączenie z 3 wtykami do komoa. wszystko ciasno siedzi.

wentylator włącza się zaraz po wybiciu błędów na wyswietlaczu ... myśle ,że to jakiś kod błędu ( dwa komunikaty, dwa piknięcia plus wentylator)

wentylator wyłącza się po okolo 2 minutach po wyjeciu karty. zaraz smigam sprawdzić bezpieczniki na plusowej klemie. ale nie obstawiał by na nie.

nie moge połączyc się ze sterownikiem silnika swoim kablem ktorym kiedys bez zproblemu się łączyłem. jakis elektro magik także swoim serwisoym kablem nie moze sie połączyć wiec obstawiam ze cos z modułem sterującym silnikiem... tylko tak jak wspomnieliscie. dziwne ze nie padł podczas jazdy tylko po 2 dniowyum przestoju. jedno wyklucza drugie.

 

nie da rady odpalić auta kablami rozruchowymi innym autem. te same komunikaty.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem go pod prostownik na całą noc.

rano ku mojemu zdziwieniu auto nie odpalilo wiec odpiąłem do od klem auta

No to teraz zrób to samo,dodatkowo podłącz voltomierz i ładuj. Sprawdź jakie napięcie osiągnęła instalacja na tym Twoim prostowniku pod koniec ładowania.Mogło przekroczyć wartość krytyczną dla sterownika. Śmiało,więcej nic nie zepsujesz a przynajmniej się dowiesz, bo rozumiem,że ładowałeś w aucie bez odłączania klem od aku.Trafiają się ,,trefne'' prostowniki osiągające w stanie jałowym do 20V..podczas ładowania przy dużym obciążeniu napięcie spada na nich do 12-13V ale po naładowaniu dają coraz wyższe napięcie aż do tych 20V...i coś mogło siąść w sterowniku. :D :D Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowałem bez odłączania klem prostownikiem 3,8 A

potem drugim prostownikiem 4A juz z odłączonymi klemami.

co mi da ładowanie go jesczze raz skoro na sprawnym i dobrym aku z innego auta nie odpala ?

sory za "głupie"pytania. jestem w temacie zielony.

mam dostęp jeszcze do jednego starszego prostownika który ma wmontowany wskażnik napięcia V i chyba o to urządzenie Ci chodzi. co moge wykluczyć ładując z takim urządzeniem bo nie do końca zrozumiałem

Edytowane przez krzysko888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co mi da ładowanie go jesczze raz

Nic...ale czytałeś dokładnie? Chodzi o stwierdzenie czy Twój prostownik nie,,wpuścił'' zbyt wysokiego napięcia po naładowaniu w instalację.Wtedy można domniemywać,że uszkodziłeś sterownik.Bez tego możemy i 100 postów wyprodukować nie dochodząc do niczego. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dzis podłącze pod prostownik na podłączonych klemach i sprawdze jakim napięciem ładuje... na ile go tak zostawić ?

załóżmy ,że nie zepsułem nic ładowaniem wcześniejszym. przychodzą do głowy jakies warianty jeszcze usuniecia usterki ? co moze powodowac ze nie moge sie połączyć akurat ze sterownikiem silnika. (załóżmy ze ładowanie odbyło sie prawidłowo) moze sie zablokować ? moge kupić jakis sterownik i sprawdzic czy to jest to później do oddać. warto? który sterownik to sterownik silnika? ten za akumulatorem z bosha ? czy jakis z siemensa który widze na allegro. na jednym i drugim ludzie pisza ze to sterownik silnika a wygklądają inaczej. jest ich pewnie kilka ... tych komputerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam za bardzo tych silników ale sterownik to sterownik..wazne żeby był do dCi i wtyk taki sam..a czy to będzie Bosh,Siemens czy inny to chyba szczegół. Tylko ładuj tym samym prostownikiem i na tych samych ustawieniach prądu jeżeli takie są..chociaż, 3,8A sugeruje iż jest to ten mały automat z Lidla za 60zł..ja takim ładuję i jest ok. ale sprawdź napię cie pod koniec ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie to ten automat z lidla. właśnie sprawdziłem bezpieczniki na klemie + . wszystkie 3 sprawne.

podpowiesz mi który to sterownik silnika? ten za akumulatorem ? pod siedzeniem mierowcy tez cos jest z tego co wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o stwierdzenie czy Twój prostownik nie,,wpuścił'' zbyt wysokiego napięcia po naładowaniu w instalację.Wtedy można domniemywać,że uszkodziłeś sterownik

Z tego też jedynie wyjdą przypuszczenia.

Podłącz auto pod CLIP-a, a nie wynalazki typu ELM czy DDT, które nie dość że nie zdiagnozują poprawnie to jeszcze i szkód mogą narobić.. (takie info jest w którymś z postów, w dziale o interfejsach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!