Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie odpala po 2 dniach postoju. pomóżnie znaleźć przyczyne


Rekomendowane odpowiedzi

Podłącz auto pod CLIP-a,

Tak..ale taka diagnoza kosztuje tyle co połowa sterownika :D. Jeszcze nie słyszałae żeby ELM-em można było narobić szkód..DDT-2000 można coś tam poprzestawiać ale nie jest tak,że porobimy masakrę w samochodzie.A info od,,prawdziwego mechanika'' z ,,prawdziwym CLIP-em'' że ELM czy DDT zepsuje samochód jest tyle samo warte co każde inne. To tak jakby twierdzić,że mój śrubokręt jest naj a każdy inny przekręci gwint. :D Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A info od,,prawdziwego mechanika'' z ,,prawdziwym CLIP-em'' że ELM czy DDT zepsuje samochód jest tyle samo warte co każde inne.

Jakoś tych prawdziwych mechaników na tym forum nie widać, widać za to opinie użytkowników jednych i drugich urządzeń. Zwróć uwagę, że CLIP obecnie nie tylko jest domeną ASO, można powiedzieć, że "zawitał pod strzechy", tak jak te inne wymienione.

Faktem jednak niezaprzeczalnym jest, że dla Renówek TYLKO CLIP ma pełną wartość przy diagnostyce i naprawach naszych aut.

By wytrącić Ci z zasobów argument, że klienteli szukam, to oświadczam, że mechanikiem nie jestem, urządzeń diagnostycznych, a nawet chęci ich nabycia i obsługi nie posiadam.

Przekazuję tylko to, co we wspomnianym dziale nie od dziś w tematach jest napisane, w ocenach ELM-a DDT2000 CLIP-a i MAX-cośtam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magik który u mnie był chyba właśnie miał clipa. nie znam się dokładnie ale miał takie urządzenie wymiarów małego pudełka po butach (:D) z czego wychodził przewod do auta i do laptopa. oprogramowanie obsługiwało różne marki aut z tego co widzialem z listy którą szukał mojego auta. połączył się ze wszystkim prócz silnikiem do ktorego dostepu nie miał.

 

właśnie się dokształciłem ... clip jest tylko do reno. wiec on clipa nie miał. poszukam w okolicy kogoś z clipem.

Mam dojscie do sterownika ... po numerach identyczny jak mój, ten za akumulatorem. jest możliwość zwrotu jak by nie pomogło. trace tylko na przesyłce w dwie strony.

kupie po świetach , mam nadzieje ze tylko na sterowniku się zakończy

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By wytrącić Ci z zasobów argument, że klienteli szukam

Pisząc ,,prawdziwi mechanicy'' nie miałem na myśli Ciebie tylko wszelkiej maści cwaniaków warsztatowych udających wyrocznię motoryzacyjną. Ja po prostu mechanikowi wierzę tylko jeżeli mówi,że wahacz urwany i do wymiany bo to sam widzę..ale to co oni wyprawiają przy ,,diagnozowaniu'' elektroniki to się kwalifikuje do słynnego programu,,Usterka''..tu dopiero mają pole do popisu i wciskania kitu swoim,,pacjentom''.Działają często po omacku wymieniając wszystkie czujniki aż trafią,do wymiany sterownika włącznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany.

Wyświetlany komunikat "low baterry" i " low oil pressure " + załączający się wentylator, sygnalizuje brak komunikacji ze sterownikiem silnika.

W moim przypadku okazała się uszkodzona wiązka przy CPU.

Na pewno bardzo przydatną rzeczą jest rozpiska pinów przy CPU i sprawdzanie pin po pinie czy wszystko jest w porządku ( jeśli chcemy zaoszczędzić na diagnostyce w serwisie oczywiście )

W pierwszej kolejności wypadało by sprawdzić :

 

2L4 - Masa

2L3 - Masa

2M4 - Masa

2E3 - + po zapłonie

1B4 - CAN

1A4 - CAN

1C3

 

pinologia ECU Scenic II

Oczywiście sprawdzając wcześniej wszystkie bezpieczniki po prawej stronie akumulatora, bezpieczniki na klemie plusowej AKU ( u mnie nie dało to rezultatu, ale warto od tego zacząć )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam prosiłbym o pomoc mam podobne ojawy jak kolega krzysko888 lecz u mnie po diagnozie clipem nie wykrywa sterownika wtrysku silniczek mam 1.9 dci scenik II 2004 r sprawdzałęm te piny ale chyba mam iny sterownik jeśli miał by ktos schenat sterownika bosch 0 281 011 776 jakie piny i gzdie posprawdzac bezpieczniki dobre podmieniałem cały zestaw s trtowy i skrzynke bezpieczników masy dobre proszę o pomuc

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Pawel

 

Dodano: 08 lis 2015 - 13:50

rozumię ale szybko pisałem pilna pomoc

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sterownik EDC16 i poniżej na trzech rysunkach pinologia.

Do sprawdzenia zasilanie komputera:

+ 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka M2 złącze B komputera wtrysku

+ 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka G1 złącze A komputera wtrysku

+ 12 V zasilanie z UPC bezpiecznik 5D (5A) do czarnego złącza A ścieżka D1

Ścieżki G4, H4, H1 złącza A komputera wtrysku - masa akumulatora

post-4670-0-39382200-1446997293_thumb.jpg

post-4670-0-26914500-1446997294_thumb.png

post-4670-0-09801300-1446997295_thumb.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliczne dzieki za podesłanie tego zaraz ide do samochodu to sprawdzić oby to było

 

Dodano: 11 lis 2015 - 12:38

Witam ponownie po przebadaniu zgodnie co mi podesłano nie mam zasilania + 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka M2 złącze B komputera wtrysku

+ 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka G1 złącze A komputera wtrysku w tych dwóch brak. Nie wiem czy dobrze robiłem pomiar bo zrobiłem to tak że załączyłem zasilanie w aucie i ściągnąłem wtyczki ze sterownika i robiłem pomiar

 

Dodano: 11 lis 2015 - 14:33

UPC Ścieżka M2 wchodzi do złącza 4 pinowego pph1 szre a to drugie UPC Ścieżka G1 jest do czarnego ppm1

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby dobrze gdybyś znał dokładnie wyznacznik silnika. Były w tym modelu między innymi F9Q - 803, 804, 812 i różnią się schematami zasilania komputera. W F9Q 803 był przekaźnik wtrysku montowany na płytce bezpieczników mocy znajdującej się pod skrzynką UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za poświęcony czas i udzielona pomoc koledze aniewa szczegulnie za schemat pomugł usterka usunieta okazało się że we wiasce z przodu akumulatora po rozcięciu jej jeden mały przewód brązowy miał takie zgrubienie po przecieciu był skorodowany oczyszcenie zlutowanie i zabespieczenie pomogło silniczek odpalił przewud odpowiadał za sterownik swiateł dzienych tak był opisany co i dlaczego niemam pojecia ale pomogło i jest ok jeszcze raz za schemat dziekuję pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Nawet nie chce mi się komentować.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!