Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka nie odbija.....


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam Wszystkich.

 

To mój pierwszy post na tym forum, więc jesli popełnie jakiś błąd to od razu przepraszam.

Kilka dni śledze różne wątki na forum i muszę powiedzieć, że dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Ale wracając do mojego problemu: stacyjka w mojej megance (M1 PH2 1999 1.4 v8 75KM) nie odbija kluczyka po zapłonie, muszę go ręcznie cofnąć po zapaleniu silnika. W serwisie renault powiedzieli mi że trzeba wymnienić całą stacyjkę na nową, koszt 450pln z nowym kluczykiem albo 850pln dorobienie stacyjki do obecnego kluczyka, troche drogo jak dla mnie. Ale mój znajomy który miał identyczny problem w golfie V powiedział że najprawdopodobniej uszkodzona jes tzw. KOSTKA STACYJKI (jest ona na koncu stacyjki i z niej wychodzi wiązka kabli). Z wymianą kosztowało go to jakies 150pln. Na necie znalazłem ową kostkę : KLIKNIJ TUTAJ.

 

Czy ktoś z Was miał może podobny problem i może mi w jakiś sposób doradzić co zrobić.

 

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego się bałem, ale wczoraj wpadłem na pomysł że jak będzie konieczna wymiana stacyjki to można przerobić zapłon na przycisk tak jak to jest w nowych modelach. Kluczyk by sie przekręcało do pozycji start a później naciskasz przycisk i zapalasz a gasiło normalnie kluczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No i co z tą stacyjką Tomistr?

Naprawiłeś?

 

[ Dodano: 2008-01-12, 23:35 ]

UDAŁO MI SIĘ. :?:

Naprawiłem tą pi******ą stacyjkę. Rozebrałem do ostatniej sprężynki i poskładałem od nowa. Okazało się, że sprężynę wystarczy odwrócić (ułamany koniec dać od strony ścianki a drugi - dobry koniec - obciąć o ok. 5 mm). Zajęło mi to prawie cały dzisiejszy dzień. Sprężyna jest umieszczona pomiędzy bębenkiem i obudową, a nie w kostce stacyjki. Jeżeli ktoś ma umiejętności zegarmistrza, to może spróbować. Wysypują się wszystkie zapadki z zamka i poskładać to wszystko do kupy to jest wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja tez mialem ten problem, zadna kostka na koncu nie pomoze w niektorych autach tak jest ze to w kostce jest to cos co odbija ale w megance jest to w stacyjce. pojechalem na szrot i kupilem nowa stacyjke mam dwa kluczyki jeden od drzwi i immobilaizera a drugi od stacyjki troche poplatane ale zamknolem sie w 50 zl tyle dalem za stacyjke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam podobny problem

w mojej megane zaklinował sie kluczyk.Nie przeskakuje ani nie mozna go teraz nawet wyciagnac.

Nie wiem co mam teraz zrobic bo jak dla mnie wyamiana w aso i koszt 450 zl w gory to bardzo duzo.

Prosze mi powiedziec czy kupujac np taka stacyjke http://allegro.pl/item330878722_stacyjka_m..._1995_2002.html

I montujac ja zamiast tamtej bedzie to gralo chodzi mi dokladnie o imobilaizer...nie zalezy mi moge miec 2 kluczyki..

Jak moge to zrobic mniejszym kosztem

Dziekuje za odp

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Niestety spotkal mnie ten sam problem...<ok> A orientuje sie ktos z Was czy bedzie pasowac stacyjka z R19 ?? bo jak porownuje zdjecia to wydaje mi sie ze jest to samo ale pewnosci nie mam...Napewno jest inna kostka na koncu przewodow ale to raczej nie problem. Montowal ktos kiedys stacyjke z R19 do megane?? Pytam dlatego ze stacyjki od R19 sa polowe tansze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich! Prosiłbym o małą podpowiedź w sprawie stacyjki gdyż moja również przestała działąć poprawnie i muszę sam ją cofać po zapaleniu. Jak mam wyjąć stacyjkę w momencie kiedy wszystko już jest zdemontowane, wszystkie pastiki i śrubki wykręcone, jest tylko stacyjka w "rurze" w któej prawdopodobnie trzymają ją jakieś dwie wypustki od dołu, wcisnąć ich się nie da... Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

odgrzeję kotleta bo mnie to samo spotkało.

 

Zrezygnowałem z odpalania kluczykiem i kupiłem przycisk startu zapłonu.

Pytanie : który z czterech kabli w stacyjce służy do zasilenia rozrusznika. Chcę go rozciąć i to miejsce wpiąć starter. Megane kombi 1.4 16v r 99.

 

już wiem , pomarańczowy

Edytowane przez picior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To i ja na przyszłość się wypowiem. Miałem do czynienia z sytuacją z pierwszego postu w swojej Megane I ph II (1.6 16v benz) sedan. Kluczyk nie odbijał. Na początku próbowałem rozkręcić stacyjkę i naprawić tą sprężynkę, ale nic z tego nie wyszło. Kupiłem na Allegro stacyjkę+2 zamki+2 groty z Scenica. Wymiana stacyjki i zamków w drzwiach. Przełożenie nowego grotu do pilota i wszystko chodzi jak trzeba, żadnych problemów z immobiliserem. Jedyny minus to inny zamek w klapie bagażnika, ale do przebolenia jak ma się centralny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!