Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Na początku witam Wszystkich.

 

To mój pierwszy post na tym forum, więc jesli popełnie jakiś błąd to od razu przepraszam.

Kilka dni śledze różne wątki na forum i muszę powiedzieć, że dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Ale wracając do mojego problemu: stacyjka w mojej megance (M1 PH2 1999 1.4 v8 75KM) nie odbija kluczyka po zapłonie, muszę go ręcznie cofnąć po zapaleniu silnika. W serwisie renault powiedzieli mi że trzeba wymnienić całą stacyjkę na nową, koszt 450pln z nowym kluczykiem albo 850pln dorobienie stacyjki do obecnego kluczyka, troche drogo jak dla mnie. Ale mój znajomy który miał identyczny problem w golfie V powiedział że najprawdopodobniej uszkodzona jes tzw. KOSTKA STACYJKI (jest ona na koncu stacyjki i z niej wychodzi wiązka kabli). Z wymianą kosztowało go to jakies 150pln. Na necie znalazłem ową kostkę : KLIKNIJ TUTAJ.

 

Czy ktoś z Was miał może podobny problem i może mi w jakiś sposób doradzić co zrobić.

 

Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poszła ci sprężyna powrotna tylko wymiana stacyjki niestety, lub jeśli lubisz prace precyzyjne naprawa własnej w oparciu o kupioną dobrą stacyjkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tego się bałem, ale wczoraj wpadłem na pomysł że jak będzie konieczna wymiana stacyjki to można przerobić zapłon na przycisk tak jak to jest w nowych modelach. Kluczyk by sie przekręcało do pozycji start a później naciskasz przycisk i zapalasz a gasiło normalnie kluczykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem w Scenicu '97.

Może ktoś ma jeszcze inne pomysły na naprawę za mniejsze pieniądze?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robak prawi dobrze. używana na giełdzie nie powinna być taka droga

a jak ci się nie chce dłubać to poprostu je zamień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem. wymieniłem kostkę stacyjki ale okazało się że źle działa stacyjka

Czy do scenica można dopasować stacyjkę nieoryginalną i jak to się ma do immobilisera

jeżeli tak gdzie można dostać taką stacyjkę i jaki jest to koszt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i co z tą stacyjką Tomistr?

Naprawiłeś?

 

[ Dodano: 2008-01-12, 23:35 ]

UDAŁO MI SIĘ. :?:

Naprawiłem tą pi******ą stacyjkę. Rozebrałem do ostatniej sprężynki i poskładałem od nowa. Okazało się, że sprężynę wystarczy odwrócić (ułamany koniec dać od strony ścianki a drugi - dobry koniec - obciąć o ok. 5 mm). Zajęło mi to prawie cały dzisiejszy dzień. Sprężyna jest umieszczona pomiędzy bębenkiem i obudową, a nie w kostce stacyjki. Jeżeli ktoś ma umiejętności zegarmistrza, to może spróbować. Wysypują się wszystkie zapadki z zamka i poskładać to wszystko do kupy to jest wyzwanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mialem ten problem, zadna kostka na koncu nie pomoze w niektorych autach tak jest ze to w kostce jest to cos co odbija ale w megance jest to w stacyjce. pojechalem na szrot i kupilem nowa stacyjke mam dwa kluczyki jeden od drzwi i immobilaizera a drugi od stacyjki troche poplatane ale zamknolem sie w 50 zl tyle dalem za stacyjke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem

w mojej megane zaklinował sie kluczyk.Nie przeskakuje ani nie mozna go teraz nawet wyciagnac.

Nie wiem co mam teraz zrobic bo jak dla mnie wyamiana w aso i koszt 450 zl w gory to bardzo duzo.

Prosze mi powiedziec czy kupujac np taka stacyjke http://allegro.pl/item330878722_stacyjka_m..._1995_2002.html

I montujac ja zamiast tamtej bedzie to gralo chodzi mi dokladnie o imobilaizer...nie zalezy mi moge miec 2 kluczyki..

Jak moge to zrobic mniejszym kosztem

Dziekuje za odp

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety spotkal mnie ten sam problem...<ok> A orientuje sie ktos z Was czy bedzie pasowac stacyjka z R19 ?? bo jak porownuje zdjecia to wydaje mi sie ze jest to samo ale pewnosci nie mam...Napewno jest inna kostka na koncu przewodow ale to raczej nie problem. Montowal ktos kiedys stacyjke z R19 do megane?? Pytam dlatego ze stacyjki od R19 sa polowe tansze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Prosiłbym o małą podpowiedź w sprawie stacyjki gdyż moja również przestała działąć poprawnie i muszę sam ją cofać po zapaleniu. Jak mam wyjąć stacyjkę w momencie kiedy wszystko już jest zdemontowane, wszystkie pastiki i śrubki wykręcone, jest tylko stacyjka w "rurze" w któej prawdopodobnie trzymają ją jakieś dwie wypustki od dołu, wcisnąć ich się nie da... Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobirobert, Witam, musisz umieścić kluczyk w stacyjce i obracać powoli próbując wcisnąć zapadki, w pewnym położeniu kluczyka zapadki "puszczą"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez to kiedys mialem w clio wymienilem stacyjke ktora kupilem na szrociku dalem za stacyjke 70 zeta a pozniej przypadkiem zapytalem goscia ktory profesjonalnie naporawia stacyjki ze taka robota kosztuje kolo 100 pln :mrgreen:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość picior

odgrzeję kotleta bo mnie to samo spotkało.

 

Zrezygnowałem z odpalania kluczykiem i kupiłem przycisk startu zapłonu.

Pytanie : który z czterech kabli w stacyjce służy do zasilenia rozrusznika. Chcę go rozciąć i to miejsce wpiąć starter. Megane kombi 1.4 16v r 99.

 

już wiem , pomarańczowy

Edytowano przez picior

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To i ja na przyszłość się wypowiem. Miałem do czynienia z sytuacją z pierwszego postu w swojej Megane I ph II (1.6 16v benz) sedan. Kluczyk nie odbijał. Na początku próbowałem rozkręcić stacyjkę i naprawić tą sprężynkę, ale nic z tego nie wyszło. Kupiłem na Allegro stacyjkę+2 zamki+2 groty z Scenica. Wymiana stacyjki i zamków w drzwiach. Przełożenie nowego grotu do pilota i wszystko chodzi jak trzeba, żadnych problemów z immobiliserem. Jedyny minus to inny zamek w klapie bagażnika, ale do przebolenia jak ma się centralny :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...