Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka nie odbija.....


Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam zwyczaju jeżdzić po mechanikach czy innych fachowcach, staram się robić sam wszystko i tym razem też sam to zrobię.

 

Dodano: 15 sie 2012 - 17:41

Naprawiłem!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ale chciałbym żeby był w formie takiego poradnika niż instrukcji naprawy bo u każdego może co innego się rozsypać a co do ułożenia pinów to już wogóle nie ma rady, bo u każdego jest inaczej a przy rozbieraniu stacyjki wszystkie piny wypadają. Najważniejsze w takiej pracy to cierpliwość, składając stacyjke 10 razy ją rozbierałem i składałem na nowo bo coś było nie tak. Z manualem który zrobie powinno być łatwiej i szybciej. Manual będzie ale w wolnej chwili a jak narazie wolnych chwil nie mam wogóle (dlatego pomimo dzisiejszego święta wziąłem się za stacyjkę).

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj za okóło 3 godz. Porobie zdjęcia i dam Ci odpowiedź. Prawdopodobnie ktoś już demontował stacyjkę i źle ustawił stacyjkę do kostki przy stacyjce.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, musisz odkręcić osłony wokół kierownicy i manetek. Po odkręceniu osłon zobaczysz stacyjkę, jest w takiej rurce odchodzącej od kolumny kierowniczej. Stacyjka w tej rurce przykręcona jest od góry małą śrubką, trzeba ją wykręcić. Od dołu są dwa pikensy które można wcisnąć w pewnym położeniu kluczyka w stacyjce (u mnie kluczyk między I a II pozycją w stacyjce, być może w każdej tak jest).

 

dsc03972.jpg

 

Wciskasz te pikensy wkrętakiem i wyciągasz stacyjkę. Zwróć uwagę na przewody od stacyjki, głęgiej prawdopodobnie będą przypięte do osłony kolumny kierowniczej, trzeba rozpiąć tą spinkę.

 

Mając już wyciągniętą stacyjkę:

 

dsc039kfk.jpg

 

Trzeba odkręcić te dwie śrubki a następnie ściągnąć ten kadłub:

 

dsc04049.jpg

 

Ukaże się taki widok:

 

dsc04050.jpg

 

Te końcówki zaznaczone na czerwono, wchodzą w tą kostkę zaznaczoną na zielono i przekręcając kluczykiem kręci się też ta kostka łącząc odpowiednio przewody... Ale wróćmy do Twojego problemu. Teraz tak, kluczykiem przekręć stacyjkę w pozycje w której powinien być włączony zapłon a przekręcając tą część kostki zaznaczoną na zielono np wkrętakiem (ostrożnie i wrzuć luz gdybyś niechcąco uruchomił rozrusznik) doprowadz do włączonego zapłonu.

Masz teraz taką sytuacje: Stacyjka w pozycji włączonego zapłonu, kostka z pozycji włączonego zapłonu więc przystępujesz do składania.

 

dsc04053.jpg

 

Najpierw włóż kostkę tak jak pokazuje zielona strzałka a następnie wciśnij drugą stronę tak jak pokazuje czerwona strzałka. Jak już umieścisz tą kostkę we właściwym miejscu (zapłon nadal włączony i kluczyk w stacyjce w pozycji włączonego zapłonu) zakładasz ten kadłub który wcześniej zdjąłeś i przykręcasz go. Sprawdź jak sprawuje się stacyjka, czy prawidłowo pracuje. Jeżeli wszystko jest ok to montujesz stacyjkę w odwrotnej kolejności niż demontowałeś.

 

Powodzenia

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie

1 pozycja działa wszystko prócz odpalenia auta (tu powinno być tylko radio zegarek i coś jeszcze ale nie wszystko)

Między 1pozycją a 2-gą jest przerwa ze wszystko gaśnie tak jakbym wyjął kluczyk

2 to samo i 3 rozruch

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli w pozycji I masz to samo co w II a sam rozruch jest dobrze... Hmm Myślę że z samą kostką jest cos nie tak. Ktoś musiał rozbierać tą kostkę przy stacyjce i zamienił te dwa żółte przewody, na 99%. Jak Ci się chce to rozbierz tą kostkę i zamień żółte przewody kolejnością, powinno być ok, ale mogę się mylić.

 

 

pawelb5913: to teraz jeszcze poproszę wersję pdf do zamieszczenia w Downloadzie.

 

Będzie pdf z demontażu / montażu stacyjki i z naprawy stacyjki ale to w wolnej chwili, za kilka dni.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może wystarczyłoby wyciągnąć stacyjkę, odkrecić ten kadłub z tyłu, i rozebrać tąkostkę. W tej kostce są końcówki czterech przewodów. Przekręcając kluczykiem, czy tą kostką (wkrętakiem, tak jak pisałem wyżej) końcówki tych czterech przewodów łączą się przy pomocy takiej małej blaszki w kształcie litery "L" i w zależności od przekręcenia kluczykiem mamy różne fazy.... Podejrzewam że u Ciebie są zamienione miejscami dwa żółte przewody.

 

Z tego co się zorientowałem to tak:

czerwony - prąd.

I żółty - to ta pierwsza pozycja czyli zegarek, radio.

II żółty - to włączony zapłon.

pomarańczowy - to uruchamianie rozrusznika.

 

I teraz tak, w zależności od przekręcenia kluczykiem w daną pozycje łączą się ze sobą odpowiednie przewody.

W Twoim aucie prawdopodobnie już w pierwszej pozycji czerwony łączy się z tym drugim zółtym co powoduje że na pierwszej pozycji masz włączony zapłon. Ta kostka przy stacyjce jest rozbieralna, wystarczy ją rozebrać i zamienić miejscami te żółte przewody. Ale zaznaczam że tylko tak mi się wydaje, stu procentowej pewności nie mam. Wydaje mi się że warto spróbować...

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!