Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka nie odbija.....


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem po naprawie stacyjki.

więc tak kupiłem używaną na szrocie sprawną, przełożyłem  ze starej stacyjki zapadki pod mój stary kluczyk i tym sposobem mam nową stacyjkę z oryginalnym kluczykiem.

Nie trzeba demontować stacyjki wymieniać bębenka.  opis jak zrobiłem;

Z boku stacyjki jest taki plastik, jest zabezpieczony metalem odbezpieczamy to śrubokrętem i młotkiem, przekręcamy kluczyk poz. zapłon i wyciągamy  zestaw blokady(sprężynki z bolczykami) blokady są takie same we wszystkich kluczykach, jak to wyciągniemy to widzimy bębenek cofamy kluczyk i mamy w bębenku  6 dziurek z bolczykami.

 

Cały interes polega na tym by po włożeniu kluczyka zestaw bolczyków był na równo z bębenkiem ani nie za wysoko ani za nisko.

najlepiej przełożyć bolczyki zapadek ze starej stacyjki, ja ich nie miałem bo stacyjka się rozsypała parę znalazłem , ale dobierając z nowej stacyjki i parę ze starej i dobierając z blokady ustawiłem pod stary kluczyk na równą wysokość i stacyjka działa.

 

Ten sposób jest prosty i bardzo szybki bo w stacyjce wyciągamy tylko jeden plastik z boku nie ingerujemy mechanizmy stacyjki .

teraz jak bym robił cała przekładka trwała by może do pół godziny .

temat stary ale może komuś się przyda.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy ten zamiennik się nada? Nie mogę znaleC w necie numeru oryginalnej części.

Mam Megane IphII 1.4 16v , roku 99 , sedan.

 

https://allegro.pl/oferta/stacyjka-renault-megane-scenic-i-1996-2003-6626921256?ev_campaign_id=17996333742

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświeżę temat. Ta sama przypadłość co u kolegów wyżej.

Zakupiłem zamiennik.

Czy samodzielna wymiana stacyjki jest bezproblemowa? Ktoś coś podpowie krok po kroku jak wymienić?

 

Rozumiem, że rozkręcam plastiki.

Później kręcę kluczykiem aby znaleźć pozycję, w której wcisnę dwa bolce aby stacyjka wyszła z tuby?

Co dalej? Gdzie się rozpina tą kostkę? Jak z powrotem założyć prawidłowo zamiennik?

 

Immo mam odcięty, kiedyś był problem i mechanik odciął na stałe, więc tu nie byłoby problemu.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, jak juz zdejmiesz plastiki to wszystko leci intuicyjnie, takze, jak masz jakis pojęć to bez problemu, sam mam nową. 

Ps. Kończy mi się oc na megange, nie mam przeglądu. Wszystko przez korozje progów.. Oc jest do 20 listopada. Bardzo proszę o oferty odkupienia, lub chetniej naprawy progów... Silnik dziala super na lpg i pb. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiony zamiennik, wszystko szło ok do momentu dostania się do kostki.

Okazuje się, że do przewodów tych czterech od stacyjki, podpięte (zlutowane?) są jakieś inne kable, takie cieńsze. I lipa, bez elektryka się nie obejdzie.

 

Czy ktoś może mieć pojęcie co tam jest podpięte? Dodam, że lata temu wycinałem  immobiliser po awarii. Czy to może być od niego?

IMG_20221031_135523311.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podpięte przewody chyba w niczym nie przeszkadzają. Pewnie wyprowadzone do jakiegoś dodatkowego zasilania. Wkładasz kostkę do zakupionej stacyjki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie przeszkadzają jeśli są połączone z wiązką od stacyjki? Nie mogę wymontować stacyjki przez te właśnie dodatkowe przewody, po odpięciu wtyczki od kostki.

Pewnie trzeba będzie je lutować do przewodów od stacyjki zamiennika?

Bo rozumiem, że to na zdjęciu ta wtyczka od starej stacyjki, po odpięciu tego od kostki wyciągam to że starą stacyjką, a wpinam wtyczkę od nowej stacyjki w kostkę?

Chyba, że ktoś się orientuje czy ta uszkodzona sprężynka, odpowiadająca za cofanie się stacyjki, jest w tej pierwszej części stacyjki?

Może da się przełożyć górę stacyjki z zamiennika, do tej drugiej części stacyjki oryginalnej? Wtedy użyłbym tych kabli z kostką z oryginalnej stacyjki i nie musiał jeździć do elektryka, by te zlutowane kable przekładał do wiązki z zamiennika?

 

Czy ktoś podpowie w której części stacyjki jest ta sprężyna? W tej górnej gdzie wchodzi kluczyk czy dolnej?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, stacyjka nie odbijała. Wyjąłem cały zespół stacyjki i pamiętam, żeby dostać się do sprężyny odkręciłem tę kostkę u dołu ale to nic nie dało. Musiałem wyjmować bębenek by dostać się do sprężyny. Oczywiście wszystko się wysypało i dzięki pomocy specjalisty od zamków udało się to poskładać. Jak masz nową stacyjkę to rozłącz część z bębenkiem od części elektrycznej. Dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało bo tę naprawę robiłem blisko 20 lat temu.

Znalazłem tutorial o wymianie sprężyny w stacyjce w Megane I. Może być pomocne.

wymiana sprężyny w stacyjce. Megane I.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Widzę, że zamiennik po rozkręceniu oddziela się część elektryczna z wiązką, więc po prostu spróbuje dać wiązkę ze starej stacyjki, w ten bębenek gdzie wchodzi kluczyk i w obudowę z zamiennika. 

Pod warunkiem, że wiązka jest ok, a sprężyna jest w tej pierwszej części z bębenkiem.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione. Stara wiązka kabli do nowej obudowy, działa.

Co ciekawe, pomimo, że immobilizer odcięty lata temu, to gdy próbowałem czy będzie odpalało bez założenia na stacyjkę tego pierścienia z cewka od imo, to szarpało autem. Po złożeniu wszystkiego ustało.

 

Trochę ten zamiennik ciężej chodzi, nie wiem czy by czymś nie psiknac do środka?

 

Bardzo dziękuję za pomoc, szczególnie użytkownikowi aniewa.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanko. Wymieniałam w zeszlym roku stacyjkę na jakiś chiński zamiennik, dziś problem był, nie mogłam wyjąć kluczyka (po wielu próbach się udało).

 

Pewnie czeka kolejna wymiana ale mam pytanie bo nie kojarzę.

Jak przekręcam kluczyk i gaszę silnik i wyjmuję kluczyk, to jest taki klik w stacyjce jakby coś "puszczało" kluczyk. Czy taki sam klik powinien być jak włożę kluczyk i wyjmuję bez przekręcania?

Bo właśnie nie ma tego kliku, wychodzi płynnie i się zastanawiam czy tak ma być czy to oznaka usterki stacyjki??

Edytowane przez marika1805
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliki są przy przekręcaniu jeśli mnie pamięć nie myli.

Chiński jest moduł przełącznika kiepskiej jakości, ale problemy z wyciągnięciem kluczyka to już sama stacyjka, która trzeba przesmarować np.(CX 80).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!