Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic - gdzie znajdują się przekaźniki?


Rekomendowane odpowiedzi

__Marcin__, nad bezpiecznikami są dwie śrubki, wykręcasz i wyciągasz podstawę bezpieczników. Przekaźniki są za nimi. Jest to bardzo trudno przesunąć, wiązki przewodów nie pozwalają na swobodną pracę. (To trochę tak jak ginekolog naprawia silnik w samochodzie, - przez wydech) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, Możesz napisać coś więcej na temat dostania się do tych przekaźników? Po odkręceniu śrubek pod klapką bezpieczników i zdjęciu panela z regulacją świateł nadal nie mam do nich żadnego dostępu (z przodu jest płytka z bezpiecznikami). Czy te przekaźniki znajdują się w środku skrzynki UCH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

__Marcin__, nie pamiętam już dokładnie ile tam jest tych śrubek, byłem przekonany że tylko dwie odkręcałem. Odpowiem Ci jutro, będę zakładał nowe pióra do wycieraczek to przy okazji zobaczę jeszcze raz. A przekaźniki znajdują się za podstawą bezpieczników. Mam nadzieję, że w MI PhII jest tak samo jak w PhI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

mam problem z przednimi wycieraczkami - " pracują jak chcą " . Czy jest to problem przekaźnika czy regulatora obrotów .

Rozumiem, że to "działają jak chcą" polega na tym, ze się zatrzymują w różnych pozycja, lub pomimo włączenia programu działają cały czas aby nagle zatrzymać się np na środku szyby?

Też tak mam. Przypuszczam, że nie działa prawidłowo stycznik krańcowy na silniczku. Trzeba wyjąć cały mechanizm i przesmarować.

Czekam aż troszkę sie ociepli i muszę sie za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo się rzekło, więc podaję jak "wydłubać" przekaźniki. (miało być wczoraj, ale ze względu na prace, na sieci energetycznej, mój komp był bez zasilania)

No więc tak:

po odkręceniu śrubek (T20) od panelu regulacji wysokości świateł i wyjęciu go, mamy jeszcze jedną śrubę, (T20) która trzyma panel z bezpiecznikami.

 

[center:89c9b3aaab]bezp.jpg[/center:89c9b3aaab]

 

Po jej wykręceniu, wpychamy podstawę bezpieczników, w kierunku przodu auta. Należy robić to powoli lecz stanowczo. Cała skrzynka trzyma się jeszcze na bokach w specjalnych zaczepach, które pod naporem uwalniają okrągłe bolce w nich zatrzaśnięte. Zaczep zaznaczony na czerwono.

 

[center:89c9b3aaab]bezp1.jpg[/center:89c9b3aaab]

 

i jeszcze jedna fota bez zaznaczenia

 

[center:89c9b3aaab]bezp2.jpg[/center:89c9b3aaab]

 

W tym miejscu muszę przyznać się do błędu, otóż przekaźniki nie są za bezpiecznikami lecz pod nimi. Można je zobaczyć po odchyleniu czarnej, piankowanej foli. Za pracę tylnej wycieraczki odpowiadają te dwa zaznaczone elipsą. (przynajmniej podczas pracy wycieraczki, wyczuwalna jest ich praca- cykanie)

 

[center:89c9b3aaab]bezp3.jpg[/center:89c9b3aaab]

 

Na koniec po poskładaniu wszystkiego w odwrotnej kolejności, doszedłem do wniosku, że przekaźniki powinny być dostępne od dołu kokpitu. (najlepiej od dołu złapać całą skrzynkę i pociągnąć do siebie by bolce wskoczyły w zatrzaski) Wpadłem na pomysł, by przy zastosowaniu lustra z drzwiczek starej szafki łazienkowej, popatrzeć jak to wygląda od dołu.

Poszukiwane przekaźniki znajdują się za czarną folią (zaznaczona strzałką) w miejscu zaznaczonym elipsą.

Oprócz tych dwóch, są tam jeszcze jakieś trzy inne, jeden z nich jest od świateł przeciwmgielnych, pozostałe... niestety nie wiem. Jest tam także buzer sygnalizacji pozostawionych zapalonych świateł. Foto odbicia w lustrze.

 

[center:89c9b3aaab]bezp4.jpg[/center:89c9b3aaab]

 

Mam nadzieje, ze chociaż trochę pomogłem w rozwiązaniu problemu.

Ps. nie wszystkie zdjęcia są wyostrzone ale były robione bez możliwości podglądu. Myślę jednak, że jako poglądowe i takie mogą być dobre.

 

uzupełniłem utracone fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc. Niestety u mnie wygląda to inaczej, bezpieczniki nie są na jednolitej płytce tylko na takiej jakby dwuczęściwej, natomiast skrzynka jest czarna i nie ma przekaźników od spodu. Narazie nie mam pomysłu na ich lokalizację ale Twoje fotki mogą mi się przydać przy dalszych próbach. Jeszcze raz dzięki za poświęcony czas, dam znać jak uda mi się do nich dostać. ;-)

 

ps. A może ktoś już walczył z tym tematem w Ph2 i może podzielić się wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przeniesiono i scalono

Może ktoś wie bo w książce nie ma a nie wiem czy w komorze (przypuszczam że tak) ale za ciepło nie jest a słychać go we wnętrzu... Jesli w środku to gdzie szukać (co rozebrać) czy jest za bezpiecznikami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!