Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ważne. Pilnujcie swoich kołpaków bo szkoda je tracić.


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś na moich oczach widziałem dwa auta od których odpadły kołpaki. Najzwyczajniej w świecie odfrunęły. Znajomy wulkanizator powiedział mi "zdejmuj kołpaki na zimę bo szkoda felg". I to jest racja ponieważ jak w autach miałem kołpaki to felgi bardzo rdzewiały. Oczywiscie można miec inne zdanie.Ale mniejsza o to.

Jak już mamy kołpaki to zabezpieczajmy. W zimowych warunkach plastikowa spinka potrafi pękać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alufelgi rozwiązują problem :D A że wybór jest duży i są coraz tańsze warto się zastanowić czy warto się jeszcze bawić w stalówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alufelgi rozwiązują problem

Jest taka opcja ;) choć..... to też zalezy od specyfiki terenu po którym się poruszamy. Alufelgi to wiadomo jak coś to albo śmieć albo droga naprawa a zwykła felga to mniejszy wydatek. Znajomym już przeszły zachwyty nad alu. Co ciekawe, nawet jak mają to założyli zwykłe, kupili do aut oryginalne kołpaki w serwisie i jazda :D Jeden z nich to alu zakłada tylko na imprezy typu wesele, święta itd ;)

Jak się śmiga po autostradach albo głównych, odnowionych drogach to można nawet obniżyć zawieszenie na maxa i jeździć na cieniutkich oponkach. Niestety nie każdy ma takie możliwoścci ;)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie rozglądałem się za stalówkami do peugeota siostry - 400-600zł za komplet samych felg 15". Za zwykłe alusy fabryczne tez można tyle zapłacić, a nawet taniej. W związku z tym, że alusy mają być na zimę, nie muszą być super idealne, jeśli chodzi o wygląd. Ważne, żeby były proste. Wadą na pewno jest to, że przy dużej dziurze mogą pęknąć, ale stalówka się skrzywi. Alusy mają tę dużą zaletę, że nie rdzewieją i nie trzeba zrzucac opon gdy pojawi się rdza na rantach i schodzi powietrze.

Nie będę przekonywał nikogo na siłę, chciałem tylko zauważyć, że warto przekalkulować czy to się opłaca. Ja dostałem stalówki z autem, więc nie kupowałem felg, natomiast gdybym ich nie miał, to komplet standardowych felg aluminiowych do laguny można kupić już za 400zł - wystarczy poszukać.

Jak się śmiga po autostradach albo głównych, odnowionych drogach to można nawet obniżyć zawieszenie na maxa i jeździć na cieniutkich oponkach. Niestety nie każdy ma takie możliwoścci ;)

jeżdżę w sezonie letnim na 18" i plastrze gumy, śmigam po całym kraju, a większość po Warszawie, gdzie są dziury, torowiska i krawężniki przeznaczone chyba dla wojskowego Rosomaka - mozna to zrobić, tylko trzeba bardziej uważać :D Dróg jest coraz więcej i robią się powoli coraz lepsze. Co więcej, jak się uszkodzi felgę w dziurze to wystarczy zatrzymać świadka jakiegoś przypadkowego, zadzwonić po policję, później się idzie z kwitem do odpowiedniego urzędu i wypłacają kasiorę z ubezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wystarczy zatrzymać świadka jakiegoś przypadkowego,

I tu widzę problem a policjantom nie chce się przyjechać.

Może kiedyś się skuszę na alusy ale póki co to na tych drogach po których w większości śmigam to stalówki z większą ilością gumy, się sprawdzają. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alusy mają tę dużą zaletę, że nie rdzewieją i nie trzeba zrzucac opon gdy pojawi się rdza na rantach i schodzi powietrze.

No to nie jest takie pewne. W starszym sceniolu miałem 2 komplety alusów w tym jeden z zimówkami. Obydwa używane. Owszem alusy nie rdzewieją ale strasznie nie lubią solanki, czy co tam za chemia na drogi jest sypana zimą.jeśli lakier jest lekko zarysowany to po 2 sezonach można się spodziewać odprysków i bąbli pod lakierem. te bąble to utlenione aluminium, taki siwo szary proszek. po wyczyszczeniu w tym miejscu pozostają wżery.

Właśnie z powodu kiepskiej powłoki lakierniczej dałem sobie te zimowe alusy piaskować i malować proszkowo. Ładne były przez 2 zimy. w 3 roku już po tygodniu od założenia na auto z 1 opony zeszło powietrze, opona została zdjęta, bo nieszczelność była na styku opony z felgą. Gumiarz farbę zdrapał w tym miejscu na całym obwodzie do czystego alu. i problem zniknął.

Przed obecną zimą sprawa powtórzyła się w innym kole, robota ta sama. Bąbli na wszystkich także przybyło, pomimo że nie było widać uszkodzeń powłoki lakierniczej. Na szczęście pozbyłem się tych zimowych alusów razem ze starszym sceniolem.

W drugim sceniolu zimówki mam na stalówkach, a to co przez okres letni lekko podrdzewiały wystarczyło szczotką stalową przeczyścić i z pędzla, lekko czarną farbą olejną pociągnąć. Takie świeżo malowane na auto zakładałem. Na to i tak pozakładałem kołpaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!