Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prosba o ocene Megane II 1.5dCi 02r Hatchback


dziubek21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nosze się z zamiarem zakupu autka z tej rodziny i dziś min. oglądałem to auto : http://auto-quattro.otomoto.pl/renault-megane-climatronic-1-5-dci-okazja-C27535913.html

Od razu pisze ze uszkodzenia po gradobiciu mi nie przeszkadzają (auto ma być na dojazdy do pracy min te 50km dziennie), auto stało zasypane śniegiem, ale po odśnieżeniu, otwarciu i włożeniu karty 2 razy zakręciło i silnik ruszył równo bez żadnego kopcenia, pod maska jest szaro i przykurzone nic nie myte wszystkie plastiki raczej nie ruszane śrubki w częściach plastikowych lekko rdzewieją. Siedzenie trochę wysiedziane, kierownica przytarta, lewarek od biegów tez. Z mankamentów które ja znalazłem to nie działa szyba kierowcy, tylna lewa lampa do wymiany (przednia szyba wymieniana 07r - oryginał renault) i jest tylko jedna karta do auta, auto jest na letnich oponach wiec i w to trzeba by zainwestować. Komunikaty na komputerze po francusku - niestety tego języka nie znam wiem ze jeden zaczynał się od "Niveau .. " Nie wiem jaka wersja osprzętu silnika jest czy delphi czy siemens ( bo ten silnik chyba nie ma FAP i dwumasy) - ewentualnie jak to zweryfikować lub jak coś jakiś 2km mam do serwisu renault - tylko czy warto się tam wybrać bo z renault nie miałem jeszcze do czynienia. Prośba może ktoś już ja też oglądał albo coś nie tak na zdjęciach zauważy bo renault nie miałem za dużo do czynienia. Silnik chodził równo nie było jakiegoś kopcenia czy innych efektów specjalnych.

pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem to auto w niedzielę 9 grudnia ubiegłego roku, dzień wcześniej mój sceniol starszy sprawdzał wytrzymałość blach pobocza na A1 i trzeba było ewentualnie coś poszukać.

Fakt że tylko pobieżnie to auto oglądaliśmy ale jakoś nie wzbudziło w nas sympatii do siebie. Co do samego komisu, mogę polecić. Brat też tam zakupił Pandę dla żony, a mojej bratowej, i jest z auta mega zadowolona już prawie 2 lata. Jeszcze jedna taka, podobna niebieska meganka stała w komisie LEXUS powyżej salonu Peugota przy Wodzisławskiej 260 ale tej nawet oglądać nie warto, i uszczelki przy drzwiach ma obszarpane. (mam do tego komisu z 1,5km w linii prostej)

Zobacz też w komisie w Radlinie ulica Rybnicka, zaraz za restauracją Widok po prawej, jadąc do Wodzisławia. Tam też często trafiają się fajne francuzy z rombem na masce. Chyba nawet była tam jedna granatowa i druga niebieska, wizualnie zrobiona na RS. Niestety dokładniejszych danych nie pamiętam, był to tylko taki rekonesans: co, gdzie, za ile i dlaczego tak drogo.

Do Pietrzaka- Kellera na Obwiedniej południowej trzeba się wcześniej umówić na przegląd przedzakupowy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki za szybkie odpowiedzi i to w dodatku krajanina. Ja do tego komisu Lexus mam ok 3km byłem ale tamtej meganki już nie było. Pytanie czemu nie spodobała ci się że jest zaniedbana - wnętrze, czy jest coś co przed nią by przestrzegało? Dotychczas kupowałem osobiście auta z Niemiec ( 2 x Mazda) i żadne nie było odpicowane tylko właśnie totalnie zaniedbane bo Niemcy tak naprawdę nie dbają o auta a cześć z nich jest wręcz skąpa co do serwisowania aut dlatego jak widziałem 1 raz ta megane to właśnie było fajne to ze nie była odpicowana, jedno pytanko jeszcze czy delikatne podmuchiwanie podczas pracy silnika na biegu jałowym po otwarciu korka od oleju to norma czy już zapowiedz czegoś bo co diesel to ma inaczej a dotychczas benzyny miałem :D

Jeszcze co mi się przypomniało na pewno jest uszkodzony zamek schowka z przodu - czy to typowa przypadłość tego modelu ?

Pozdrawiam i dziękuje za szybkie odpowiedzi.

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi na to odpowiedzieć co było w niej takiego, że nie wzbudzała pozytywnych emocji.

To coś co się czuje od pierwszego spojrzenia na auto.

Inna sprawa, że ta megana ma tylko 2 furtki z boku, dlatego też nie wchodziła w 100% w zakres aut poszukiwanych.

Lekkie przedmuchy to normalka. Na odmie jest zawór membranowy ze sprężynką i nadciśnienie z pod tłoków jest szczęśliwe, że ktoś korek wlewu oleju otworzył i może się rozładować bez pokonywania siły zaworka.:D

Przedmuchy w różnych autach są różne, bo to i stan silnika i nawet tego zawora ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki za info jak coś będę pisał czy coś trafiłem czy może to będzie to :D

 

Dodano: 23 sty 2013 - 11:22

witam ponownie. Mam pytanie odnosnie wersji z silnikiem 1.9dci czy jest trwalsza czy nie oraz czy sa wersje bez dwumasy i fapu ? Znalazlem taka wersje ale mam wlasnie watpliwosci czy patrzec na ten silnik wogole. Pozdrawiam. Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez dwumasu nie, bez FAPa tak. 1,9 miały mniej awaryjne wtryskiwacze, za to bywały problemy z zacieranim się turbin poprzez zbyt małej srednicy przewody olejowe (wszystko z powodu złego użytkowanie auta z turbiną: zbyt wczesne gaszenie po długiej trasie czy ostrzejszej jeździe, zbyt ostra jazda na zimnym silniku itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedź. To jest szansa ze auto z przebiegiem 240tys może mieć już conieco powymieniane. A jeszcze pytanko czy meganki mają dogrzewacze które można rozbudować do pelnego webasto?

 

Dodano: 23 sty 2013 - 13:47

Ta mnie zaciekawila ale jej nie widziałem m.moto.gratka.pl/tresc/renault-megane-14611105.html#899f8684908af2a3,1

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie maja, tylko takie grzałki elektryczne w dieslach niektórych, które dmucha na szyby od razu ciepło zimą. Webasto kosztuje 5 tys. zł a megane II kosztuje 8 tys. zł? Chyba nie opłaca zamontowac webasto, no chyba poszukasz w internecie w krajach skadynawskich i tam wiecej aut maja grzałki DEPO(?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myslałem o montażu w jakies zdzierajacej firmie tylko samodzielnie, dlatego pytałem czy maja dogrzewacz bo wtedy wystarczy uzywane czesci np z allegro za ok 500-1000zł i mamy webasto tak to wyglada w czesci diesli. Po czym poznac że ta grzałka jest na wyposażeniu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnej pogodzie włączasz przy zapalonym, a jeszcze zimnym silniku funkcję dobra widoczność. Przy klimie automatycznej gorna pozycja lewego przycisku na panelu sterowania nawiewami przy sterowanej ręcznie przestawiając wszystko na sterowniku, na ikonkę przedniej szyby. Grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60 czy 65 stopni.

Patrz opisy w instrukcji auta, jest przykładowo taka do pobrania w downloadzie dla scenica II.

Po takim ustawieniu za minutę, dwie od zapalenia silnika z nawiewów, szczególnie na szybę poleci już ciepłe powietrze, to znak, że są i zadziałały elektryczne grzałki przepływającego powietrza. Słychać też cykanie przekaźników pod konsolą, sterujących pracą grzałek

Jest to jednak uzależnione i od stanu akumulatora oglądanego auta. Grzałki są włączane jeśli aku jest względnie naładowany i alternator ma wolne, niezagospodarowane na ważniejsze potrzeby moce.

Jest jeszcze jedna rzecz. Grzałki w meganie mają max 1000W, w sceniolu 1800W. Tak więc tu to grzanie może być trochę słabsze jak opisałem na podstawie sceniola.

Chcesz wiedzieć więcej poszukaj tematu:

Elektryczne grzałki w nawiewie- kto posiada.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozjasnienie tematu czyli renault ma swój patent na dogrzewanie i teraz rozumiem czemu ta megi która oglądałem tak szybko grzała.

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 25 sty 2013 - 12:54

Jeszcze pytanie dodatkowego jak rozumiem CLIP to oprogramowanie od Renault do całego auta tylko koszt duży a znalazłem DDT na allegro czy to jego odpowiednik lub czy przez elm 327 można zrobić pelna komunikacje z autem czy tylko CLIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna komunikacja ze wszystkim, z całą magistralą CAN, jej wszystkimi protokołami i liniami, oraz możliwością zmian ustawień i regulacji parametrów tylko CLIP. Inne mogą się połączyć ale zazwyczaj nie ze wszystkim i masz tylko podgląd parametrów i błędów. Czasami można je nawet skasować ale nie we wszystkich pamięciach. Czasami takie pomoce jak DDT czy ELM mogą też narobić nieodwracalnych szkód w elektronice auta.

Jest o tym cały dział na tym forum:

http://megane.com.pl/forum/202-diagnostyka/

Uprzedzając kolejne pytanie, sam chciałbym wiedzieć kto w okolicach RYBNIKA takim sprzętem i wolnym czasem, by się w te klocki pobawić dysponuje. Poza ASO oczywiście.....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na chwilę obecną tylko elm i vag może zakup megi spowoduje uzupelnienie sprzetu. I jeszcze moje pytanko ile kosztuje przednia szyba do megi czy ktos sie orientuje bo ta z rybnika ma peknieta a dzis dopiero zobaczylem i czy podswietlanie w drzwiach czesto pada bo nie swieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!