Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęcherze powietrza w paliwie


ctxplan1968

Rekomendowane odpowiedzi

Też występowały takie problemy z zapowietrzeniem układu myślałem, że to przypadłość tylko tych osławionych 1,5dci opartych na delphi'm

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie ty masz oznaczenie silnika K9K 728 ???

Dobrze rozmumiem, że różnica między silnikami jest tylko w turbinie i układzie dolotowym. Twój silnik ma turbo z VGT i aluminiowy dolot powietrza to intercolera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Miałem ten sam problem z pęcherzykami powietrza w układzie paliwowym i zrobiłem tak. Wymieniłem przewody paliwowe na nowe bez tych szybko złączek,nowy zaworek zwrotny i nowy filtr paliwa od Renault Kangoo 2010r 1.5dci 86km bez podgrzewacza paliwa. Powrót dałem bezpośrednio do zbiornika i kłopot z głowy. Moim zdaniem to wada tych filtrów paliwa.

post-49962-0-85587300-1385232758_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze pozostał Ci problem z podgrzewaniem paliwa zimą. W Twoim przypadku pozostaje elektryczny podgrzewacz przepływowy.

Fakt faktem, ze oddzielenie powrotu paliwa od filtra eliminuje definitywnie problem z pęcherzykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie filtr z podgrzewaczem. Ja od dłuższego czasu obserwując swoje autko dochodzę do wniosku, że filtr z podgrzewaczem było by trochę lepszym rozwiązaniem. Jeśli mowa o podgrzewaczu przepływowym musiał by być bardzo dużej mocy te które znalazłem to 150 W to mało paliwo przepływające przez 20 cm rurki nie nagrzewa się za dobrze zwłaszcza, że potem mamy jeszcze filtr i z filtra do pompy paliwo po drodze się studzi a najbardziej w filtrze który musi być przepływowy i to dość spory i podgrzewacz u mnie uruchamia się w momencie otwarcia samochodu z centralnego zamka. Podgrzewacz w filtrze plus start podgrzewacza w raz z otwarciem samochodu było by chyba dużo lepszym rozwiązaniem. Mocno zastanawiam się nad taką zmianą pożyczając filtr od młodszej siostry z Megane III Filtr Megane III

 

Od razu może zapytam ktoś ma lub zna parametry tej grzałki??

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ci po parametrach jak w sterowniku silnika nie ma funkcji zasilania takiego filtra. Coś musi decydować kiedy go włączyć i przy jakiej temperaturze go wyłączyć. W starszych megankach to komputer wtrysku zasilał odpowiedni przekaźnik. W pompie był czujnik temperatury paliwa.

W przepływowym masz termostat który przerywa zasilanie grzałki gdy paliwo osiągnie ileś tam stopni a w tych co mamy fabrycznie zamontowane to bimetal otwiera i zamyka powrót paliwa do filtra.

Ja tam bym nie ryzykował podłączenia tego filtra bezpośrednio pod zapłon. Po iluś km może być w filtrze za gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dzięki za cenne uwagi tego nie wziołem pod uwagę. Czyli filtr trzeba by było przebudować delikatnie. Dosawiajac tam jakiś układ który po osiągnięciu danej temperatury wyłączy układ. To raczej nie powinno być trudne w realizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj cały wątek i pokrewne tematy a się dowiesz

 

aniewa

A co myślisz o zastosowaniu takiego układu Klimatronik tylko do tego trzeba by było pewnie dostawić zwykły przekaźnik samochodowy bo ten który tu jest może być za mały na taką grzałkę. Dowolność ustawienia temperatury w zależności od potrzeb ;)

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby zmiany tego przekaźnika, z opisu wynika, że jego obciążalność wynosi ponad 3 kW.

Odnośnie pytania z poprzedniego postu o moc grzałki zastosowanej w filtrze z megi III to myślę, że jest podobna do mocy grzałek stosowanych w filtrach w starszych wersjach meganek z silnikiem dti. Tam grzałka była zabezpieczona bezpiecznikiem 40 A.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko do delikatnego przerobienia filtr, żeby umieścić w nim czujnik temperatury. Kwestia wywircenia dziurki w dolnej części filtra o odpowiedniej średnicy z zakleić to dobrym klejem, żeby ropka go nie zdegradowała za szybko. Co myślisz o takim rozwiązaniu ma to racje bytu i prawo działać ??

 

Hm wychodzi że grzałka około 500 W sporo chyba coś za dużo

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym zapytać odnośnie mojego problemu. Mam pęcherzyki powietrza na odcinku filtr-pompa. Wcześniej było tylko na powrocie, teraz na zasilaniu również. jak robiłem test przelewowy i zaślepiłem powroty wychodzące z wtrysków pęcherzyki nagle zginęły. Leją mi 2 wtryski. Czy wymiana zaworków w tym przypadku by pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!