Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeróbka 1.9 D na 1.9 DT czy to możliwe ?


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj podczas szaleństw moją Megi, wpadłem na pomysł by silnik 1.9 D 64 KM F8Q przerobić na 1.9 DT 90 KM a dokładniej wstawić turbo. Proszę was o opinie na ten temat, co trzeba przerobić, dodać wywalić wymienić. Jak z pompom czy ona może zostać ?? Mam BOSCHA sterowany mechanicznie. Pozdrawiam i czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że na tym forum jednoznacznej i w 100% pewnej odpowiedzi na to pytanie nie otrzymasz.

Tu z takimi sprawami jak tuning, przeróbki i podmiany silników na większe, zaledwie kilka osób miało do czynienia, a i to zazwyczaj przekładali całe silniki i zazwyczaj benzynki.

Prawdopodobnie jedyną sensowną przekładką byłaby przekładka kompletnego silnika i skrzyni z dT. Do tego jeszcze musisz sprawdzić czy hamulce masz odpowiednie do tej mocy silnika.

Reasumując- w tych rocznikach lepiej swoje auto odstawić, a zakupić już fabrycznie mocniejsze, zamiast podobne pieniądze do swojego wkładać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owcza_bee da sie przerobić lecz nie warto,wstawiając tylko kolektor i turbine nacieszysz sie tylko nie długo.Zeby zrobić to porządnie to musisz mieć większość częsci z dti .Np. wał w td jest mocniejszy,wytrzymalsz.

Wturbo dislu masz większe przeciążenia i działają większe siły dlatego nie które częsci muszą być jednak mocniejsze i wytrzymalsze od zwykłego dieselka.Ja osobiście bym sie w to nie bawił, to lepiej jak chcesz dti zmienić cały motor. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sobie kiedyś myślałem nad dodaniem turbo do swego dieselka. Niestety po zaczerpnięciu informacji stwierdziłem ze nie jest to ani łatwe ani tanie. Może i sama budowa wewnętrzna silnika nie jest bardzo różna między D i DT ( pompa oleju, wał, głowica) o tyle reszta jest zmieniona. Inny jest stopień sprężania czyli inne tłoki, inna pompa wtryskowa (inne dawkowanie paliwa), gdzieś musi być też poprowadzone smarowanie turbiny i powrót oleju do silnika. Do tego inna skrzynia biegów żeby wytrzymała wiekszy moment. Wiadomo że inne kolektory inny wydech, intercooler. Jeśli ktoś ma dostęp do prawie darmowych cześci to może warto się pobawić. Według mnie lepiej spróbować zamontować silnik dTi ze skrzynią - jakoś bezpośredni wtrysk jest według mnie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oba sa na silniku F8Q, ale wymiana osprzetu jest konieczna. W VW np juz masz różnicę między zwykłym 1.6d A 1.6td BO W TD masz natrysk czy tam smarowanie na denka tłoków zeby przez Turbo niespłyneły.

Jeśli masz warte auto i chcesz je zostawic to nie baw się w osobne części bo to za duzo $$$ pochłania. Kup śmiecia kpl powypadkowego albo angola chodzi to za grosze (max 1500) i srób SWAPa ospprzetu sobie.

Ale moim zdaniem pchałbym juz coś większego skoro chcesz rzeźbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!