Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeróbka 1.9 D na 1.9 DT czy to możliwe ?


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj podczas szaleństw moją Megi, wpadłem na pomysł by silnik 1.9 D 64 KM F8Q przerobić na 1.9 DT 90 KM a dokładniej wstawić turbo. Proszę was o opinie na ten temat, co trzeba przerobić, dodać wywalić wymienić. Jak z pompom czy ona może zostać ?? Mam BOSCHA sterowany mechanicznie. Pozdrawiam i czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że na tym forum jednoznacznej i w 100% pewnej odpowiedzi na to pytanie nie otrzymasz.

Tu z takimi sprawami jak tuning, przeróbki i podmiany silników na większe, zaledwie kilka osób miało do czynienia, a i to zazwyczaj przekładali całe silniki i zazwyczaj benzynki.

Prawdopodobnie jedyną sensowną przekładką byłaby przekładka kompletnego silnika i skrzyni z dT. Do tego jeszcze musisz sprawdzić czy hamulce masz odpowiednie do tej mocy silnika.

Reasumując- w tych rocznikach lepiej swoje auto odstawić, a zakupić już fabrycznie mocniejsze, zamiast podobne pieniądze do swojego wkładać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owcza_bee da sie przerobić lecz nie warto,wstawiając tylko kolektor i turbine nacieszysz sie tylko nie długo.Zeby zrobić to porządnie to musisz mieć większość częsci z dti .Np. wał w td jest mocniejszy,wytrzymalsz.

Wturbo dislu masz większe przeciążenia i działają większe siły dlatego nie które częsci muszą być jednak mocniejsze i wytrzymalsze od zwykłego dieselka.Ja osobiście bym sie w to nie bawił, to lepiej jak chcesz dti zmienić cały motor. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sobie kiedyś myślałem nad dodaniem turbo do swego dieselka. Niestety po zaczerpnięciu informacji stwierdziłem ze nie jest to ani łatwe ani tanie. Może i sama budowa wewnętrzna silnika nie jest bardzo różna między D i DT ( pompa oleju, wał, głowica) o tyle reszta jest zmieniona. Inny jest stopień sprężania czyli inne tłoki, inna pompa wtryskowa (inne dawkowanie paliwa), gdzieś musi być też poprowadzone smarowanie turbiny i powrót oleju do silnika. Do tego inna skrzynia biegów żeby wytrzymała wiekszy moment. Wiadomo że inne kolektory inny wydech, intercooler. Jeśli ktoś ma dostęp do prawie darmowych cześci to może warto się pobawić. Według mnie lepiej spróbować zamontować silnik dTi ze skrzynią - jakoś bezpośredni wtrysk jest według mnie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oba sa na silniku F8Q, ale wymiana osprzetu jest konieczna. W VW np juz masz różnicę między zwykłym 1.6d A 1.6td BO W TD masz natrysk czy tam smarowanie na denka tłoków zeby przez Turbo niespłyneły.

Jeśli masz warte auto i chcesz je zostawic to nie baw się w osobne części bo to za duzo $$$ pochłania. Kup śmiecia kpl powypadkowego albo angola chodzi to za grosze (max 1500) i srób SWAPa ospprzetu sobie.

Ale moim zdaniem pchałbym juz coś większego skoro chcesz rzeźbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!